Test wideo: Lexus LBX - dla bogatych miastowych

Lexus LBX to drugi model Lexusa po legendarnym LFA, którego nazwa składa się z trzech, a nie dwóch liter. Taki zabieg musi oznaczać, że to wyjątkowy samochód i jeśli wierzyć zapewnieniom producenta, to rzeczywiście tak jest. LBX ma być bowiem najważniejszym modelem w całej gamie, bo przede wszystkim ma być ważny dla nas, jako klientów.

Mateusz Żuchowicz

Lexus zaprojektował LBX-a z myślą o europejskich klientach i jest to już drugi model, który stworzony został głównie pod klientów ze Starego Kontynentu. To sprawia, że to auto ma być jakieś, bo Europejczycy nie lubią nudy. Projektanci zostali zatem poproszeni o świeże podejście od koncepcji Lexusa brzmiącej "Next Chapter", czyli "następny rozdział".

Lexus LBX
Lexus LBX © WP | Mateusz Żuchowicz

LBX swoim wyglądem ma komunikować miejski charakter, a to oznacza, że przede wszystkim nie może być nudno, bo miejska rzeczywistość to gra kolorów, zderzenia kontrastów i wszechobecna dynamika. Pytanie więc, czy ten nowy rozdział nie jest czasem elementem nudnego romansu wciskanego na siłę? Na pierwszy rzut oka nie, bo trzeba przyznać, że okładka robi wrażenie. Z zewnątrz LBX wygląda naprawdę ciekawie, choć nieco wyłamuje się z kanonu swoich braci. Pojawiło się sporo obłych elementów, większość ostrych linii zostało wygładzonych, a agresywne spojrzenie nieco przemodelowano na przyjemny, choć intrygujący uśmiech.

Lexus LBX
Lexus LBX © WP | Mateusz Żuchowicz

Lexusa LBX zbudowano na platformie GA-B, która została specjalnie dostosowana do tego modelu. Wydłużono rozstaw osi, rozszerzono rozstaw kół i zwiększono sztywność skrętną całej konstrukcji. To sprawia, że mamy tutaj do czynienia z samochodem o długości 4,19 m, szerokości 1,83 m i wysokości 1,55 m. Rozstaw osi wynosi 2,58 m. Jak już podaję tyle liczb, to jeszcze jedna wartość. Promień zawracania wynosi 5,20 m.

Okładka okazała się, przynajmniej moim zdaniem całkiem niezła, ale wszyscy doskonale znamy powiedzenie, że nie ocenia się książki po okładce. Jesteście ciekawi, co ten malec oferuje w środku, jak jest wykonany i - przede wszystkim - jak jeździ? Zapraszam do obejrzenia testu wideo z premierowych jazd Lexusem LBX, który znajduje się na górze strony. Miłego seansu!

Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł