Test wideo: Mercedes CLE - kulinarny eksperyment

Tak zwany "foodpairing", czyli idealne łączenie smaków to niezwykle trudna sztuka, bo wszystkie składniki muszą ze sobą idealnie współgrać, aby stworzyć doskonałe danie. A co gdy mamy dwa bardzo dobre gotowe dania oferujące zupełnie inne doznania, a my postanowimy je połączyć, aby wyciągnąć najlepsze cechy z każdego z nich? Mercedes postanowił podjąć to ryzyko.

Mateusz Żuchowicz

Otóż do tej pory Mercedes w swojej gamie modelowej posiadał zarówno C klasę w wersji coupé oraz cabrio, jak i E klasę w wersji coupé oraz cabrio. Niemcy doszli jednak do wniosku, że klienci decydujący się na te samochody musieli wybierać między jakością prowadzenia klasy C, a elegancją i komfortem klasy E. W związku z tym według producenta rozwiązanie jest proste. Połączmy te samochody w jeden.

Mercedes CLE
Mercedes CLE © WP | Mateusz Żuchowicz

I tak właśnie przedstawiam Wam model CLE, czyli zlepek najlepszych cech klasy C i Klasy E. Pytanie, czy będzie można Mercedesa okrzyknąć geniuszem motoryzacyjnej kuchni, czy jednak szybko okaże się, że te smaki kompletnie się nie łączą? Trzeba przyznać, że już po samym spojrzeniu na to danie zaczyna cieknąć ślinka, bo CLE wygląda naprawdę dobrze, choć moim zdaniem zacznie bliżej z wyglądu, jest mu do klasy C, czy jej braci, jak CLA niż do klasy E.

Mercedes CLE
Mercedes CLE © WP | Mateusz Żuchowicz

Podobnie jest we wnętrzu gdy spojrzymy na stylistykę. Znowu mamy tutaj więcej klasy C niż klasy E. Jest centralny ekran o przekątnej 12,3 cala, wyświetlacz przed kierowcą o przekątnej 11,9 cala, znajomy tunel środkowy i wiele innych elementów wspólnych właśnie z mniejszym od klasy E modelem. Rodzi się więc pytanie, gdzie ta klasa E w tym samochodzie? Otóż ona kryje się w rozwiązaniach, których nie widać, jak na przykład oprogramowanie.

Mercedes CLE
Mercedes CLE © WP | Mateusz Żuchowicz

Jakie są jeszcze różnice i podobieństwa? No i ostatecznie jakie jest to danie serwowane przez Mercedesa? Na to i wiele innych pytań odpowiadam w materiale wideo znajdującym się powyżej. Zapraszam serdecznie na seans.

Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇