Test systemów antykolizyjnych w prawdziwym ruchu ulicznym [wideo]

Systemy antykolizyjne wykrywające inne pojazdy nie są nowością. Nadal jednak nie istnieje rozwinięta komunikacja między autami i otoczeniem. Eksperyment przetestuje połączenie obu tych rozwiązań. Organizuje go amerykański departament transportu.

Test systemów antykolizyjnychTest systemów antykolizyjnych
Piotr Ślusarczyk

Systemy antykolizyjne wykrywające inne pojazdy nie są nowością. Nadal jednak nie istnieje rozwinięta komunikacja między autami i otoczeniem. Eksperyment przetestuje połączenie obu tych rozwiązań. Organizuje go amerykański departament transportu.

W teście systemów V2V (Vehicle-To-Vehicle) i V2I (Vehicle-To-Infrastructure) weźmie udział niemal 3000 samochodów osobowych, ciężarowych oraz autobusów. Placem zabaw dla eksperymentu przez najbliższy rok będzie Ann Arbor w stanie Michigan.

Systemy V2V i V2I zapewniają komunikację pomiędzy pojazdami oraz z elementami otoczenia opierając się na sygnale Wi-Fi. Rozwiązania mają przede wszystkim zapobiegać drobnym kolizjom, jakie zdarzają się w ruchu miejskim. Często ich przyczynami są zwykła nieuwaga, ignorowanie istnienia martwego pola oraz niedostrzeganie wskazań sygnalizacji świetlnej.

Inną sprawą jest to, że systemy bezpieczeństwa często działają idealnie jedynie w założeniach i na oficjalnych prezentacjach. Spreparowane warunki nie oddają w pełni sytuacji, które faktycznie występują na drogach. Test będzie więc idealnym i wiarygodnym sprawdzianem.

GM i Ford, które mocno zaangażowały się w program rozwoju systemów antykolizyjnych, dostały zgodę na stworzenie uniwersalnego języka komunikacji, aby w przyszłości mogła powstać jednolita sieć powiązań. Na ten cel koncerny dostają specjalne rządowe dotacje. O efektach ich pracy można przekonać się oglądając poniższe wideo.

Źródło: U.S. DOTAutoBlog

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟