Test systemów antykolizyjnych w prawdziwym ruchu ulicznym [wideo]

Systemy antykolizyjne wykrywające inne pojazdy nie są nowością. Nadal jednak nie istnieje rozwinięta komunikacja między autami i otoczeniem. Eksperyment przetestuje połączenie obu tych rozwiązań. Organizuje go amerykański departament transportu.

Test systemów antykolizyjnych
Test systemów antykolizyjnych
Piotr Ślusarczyk

25.08.2012 | aktual.: 12.10.2022 16:57

Systemy antykolizyjne wykrywające inne pojazdy nie są nowością. Nadal jednak nie istnieje rozwinięta komunikacja między autami i otoczeniem. Eksperyment przetestuje połączenie obu tych rozwiązań. Organizuje go amerykański departament transportu.

W teście systemów V2V (Vehicle-To-Vehicle) i V2I (Vehicle-To-Infrastructure) weźmie udział niemal 3000 samochodów osobowych, ciężarowych oraz autobusów. Placem zabaw dla eksperymentu przez najbliższy rok będzie Ann Arbor w stanie Michigan.

Systemy V2V i V2I zapewniają komunikację pomiędzy pojazdami oraz z elementami otoczenia opierając się na sygnale Wi-Fi. Rozwiązania mają przede wszystkim zapobiegać drobnym kolizjom, jakie zdarzają się w ruchu miejskim. Często ich przyczynami są zwykła nieuwaga, ignorowanie istnienia martwego pola oraz niedostrzeganie wskazań sygnalizacji świetlnej.

Inną sprawą jest to, że systemy bezpieczeństwa często działają idealnie jedynie w założeniach i na oficjalnych prezentacjach. Spreparowane warunki nie oddają w pełni sytuacji, które faktycznie występują na drogach. Test będzie więc idealnym i wiarygodnym sprawdzianem.

GM i Ford, które mocno zaangażowały się w program rozwoju systemów antykolizyjnych, dostały zgodę na stworzenie uniwersalnego języka komunikacji, aby w przyszłości mogła powstać jednolita sieć powiązań. Na ten cel koncerny dostają specjalne rządowe dotacje. O efektach ich pracy można przekonać się oglądając poniższe wideo.

Źródło: U.S. DOTAutoBlog

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)