Tak wygląda nowy Fiat Scudo. Skądś już go znacie

Po 5 latach przerwy Fiat Scudo oficjalnie powraca do segmentu mniejszych dostawczaków. Będzie dostępny zarówno w wersjach spalinowych, jak i elektrycznej. Tak jak zresztą bratnie modele koncernu Stellantis, od których nieprzesadnie się różni.

Fiat Scudo (2022)Fiat Scudo (2022)
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Fiat
Aleksander Ruciński

Nowe Scudo to kolejna wariacja Stellantisa oparta na platformie wykorzystywanej już m.in. przez Peugeota Experta. Fiat postanowił zrobić użytek z połączenia koncernów PSA z FCA i przywrócił dawną nazwę do życia. Słusznie, gdyż niewielkie dostawczaki to wciąż ważny segment rynku. Tym bardziej, że wybór opcji napędów powinien przyciągnąć wielu klientów.

Bazą jest diesel 1.5 dostępny z 6-stopniową, manualną przekładnią i w dwóch wariantach mocy: 100 KM lub 120 KM. Chętni na więcej mogą wybrać większe 2.0 dostępne w 150 i 180-konnej konfiguracji. Tu standardem jest już 8-stopniowy automat.

Scudo, tak jak koncernowe rodzeństwo, będzie też jednak dostępne z napędem elektrycznym. To klasyczny zestaw 136-konnego silnika i akumulatora o pojemności 50 kWh, wykorzystywany w wielu modelach Stellantis. Będzie też opcja z większą baterią 75 kWh.

Fiat Scudo (2022)
Fiat Scudo (2022) © mat. prasowe / Fiat

Co ciekawe, niewykluczone, iż powstanie też osobowa wersja modelu. Nieoficjalnie mówi się, że mogłaby otrzymać nazwę Ulysse, tak jak minivan Fiata wycofany z rynku w 2010 roku. Na potwierdzenie tych wieści jak i ceny musimy jednak jeszcze trochę poczekać. Scudo powinno dołączyć do oferty w pierwszym kwartale 2022 roku.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯