Toyota Hilux 6 generacji

Generacja
Toyota Hilux 6 generacji

W 1997 roku na rynek został wypuszczony kolejny model Hiluxa. Było to już auto szóstej generacji. Nowy samochód nie był już dostępny w Ameryce Północnej, ponieważ na tamtym rynku Hilux V został zastąpiony modelem Tacoma.

Stylistyka nadwozia Hiluxa VI nawiązywała do starszego modelu, ale zaprojektowano je zupełnie od nowa. Projektanci poszerzyli ofertę nadwoziową. Obok tradycyjnej wersji 2-drzwiowej i 4-drzwiowej pojawiła się kabina Extra Wide, która co prawda miała dwoje drzwi, ale za nimi znajdowała się jeszcze niewielka przestrzeń bagażowa.

Auto sprzedawano z dwoma rozstawami osi i miało trzy długości całkowite, a w zależności od zastosowanej kabiny wielkością różniła się też skrzynia ładunkowa. Skrzynia miała przygotowane fabryczne uchwyty na burtach do przykrycia plandeką. Możliwe było też zakupienie nadbudówki z tworzyw sztucznych. Wiele firm przerabiało Hiluxa na wersje specjalne, na przykład pożarnicze czy ratownicze.

Kabina w środku była zdecydowanie nowocześniejsza niż w poprzedniku. Deska rozdzielcza wyglądała ładniej i wykonano ją z lepszych materiałów. Do tego w przeciwieństwie do piątej generacji nowy wóz miał lepiej spasowane elementy wnętrza, dzięki czemu komfort podróży był wyższy.

Siedzenia stały się większe i wygodniejsze, a co najważniejsze, po zajęciu ich kierowca i pasażerowie mieli większą ilość miejsca niż w starszym wozie. Różnica zauważalna była przede wszystkim na tylnej kanapie.
Nadwozie i skrzynię ładunkową zamontowano częściowo na nowej ramie. Największą zmianą było jednak wprowadzenie z przodu niezależnego zawieszenia z amortyzatorami i sprężynami śrubowymi. W efekcie auto straciło na własnościach terenowych, ale zyskało znacznie na komforcie jazdy.

Tę zmianę Toyota tłumaczyła tym, że Hilux najczęściej wykorzystywany był jako samochód transportowo-dostawczy, a nie wóz terenowy, w związku z czym nabywcy chcieli, żeby Hilux był przede wszystkim komfortowy, nawet kosztem własności terenowych.

Na większości rynków dostępny był napęd zarówno na tylne koła, jak i na obie osie. Zazwyczaj można było wybrać go do dowolnego nadwozia. Bywały jednak kraje, w których Toyota stawiała ograniczenia. Na przykład w Boliwii kabinę Extra Wide oferowano tylko z napędem na wszystkie koła.

Do wyboru było kilka różnych silników. Oczywiście nie w każdym kraju występowały wszystkie. Najmniejszym silnikiem był 2-litrowy motor benzynowy o niezbyt dużej mocy 110 KM. Nad nim na liście znajdowały się dwa 2,4-litrowce. Pierwszy z nich miał od 105 KM do 114 KM, a drugi, znacznie nowocześniejszy aż 144 KM mocy maksymalnej. Kolejne miejsce zajmowała 2,7-litrowa jednostka napędowa o mocy 152 KM. Największą moc miał motor V6 o sporej objętości skokowej, bo 3,4 l, który rozwijał 190 KM.

Wśród maszyn wysokoprężnych najsłabsza była wolnossąca 2,4-litrowa, która osiągała moc od 72 KM do 90 KM. Lepsze parametry miał 3-litrowy diesel o mocy 96 KM. Na niektórych rynkach sprzedawano też nowszego turbodiesla z serii D4-D.

W 2002 roku Hilux przeszedł niewielką modernizację obejmującą głównie nadwozie i wnętrze. Trzy lata później zakończono produkcję Hiluxa VI, a zastąpił go nowy większy model.

4.06
Ocena na postawie 28 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaToyota
ModelToyota Hilux
Produkcja od1997
Produkcja do2001

Wybrane wersje Toyota Hilux 6 generacji

Inne generacje Toyota Hilux

Inne modele Toyota

Toyota Hilux 6 generacji: newsy, testy i recenzje

Opel Grandland X - test w wersji Grand

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie