Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Toyota Hilux 6 generacji

Generacja
Toyota Hilux 6 generacji

W 1997 roku na rynek został wypuszczony kolejny model Hiluxa. Było to już auto szóstej generacji. Nowy samochód nie był już dostępny w Ameryce Północnej, ponieważ na tamtym rynku Hilux V został zastąpiony modelem Tacoma.

Stylistyka nadwozia Hiluxa VI nawiązywała do starszego modelu, ale zaprojektowano je zupełnie od nowa. Projektanci poszerzyli ofertę nadwoziową. Obok tradycyjnej wersji 2-drzwiowej i 4-drzwiowej pojawiła się kabina Extra Wide, która co prawda miała dwoje drzwi, ale za nimi znajdowała się jeszcze niewielka przestrzeń bagażowa.

Auto sprzedawano z dwoma rozstawami osi i miało trzy długości całkowite, a w zależności od zastosowanej kabiny wielkością różniła się też skrzynia ładunkowa. Skrzynia miała przygotowane fabryczne uchwyty na burtach do przykrycia plandeką. Możliwe było też zakupienie nadbudówki z tworzyw sztucznych. Wiele firm przerabiało Hiluxa na wersje specjalne, na przykład pożarnicze czy ratownicze.

Kabina w środku była zdecydowanie nowocześniejsza niż w poprzedniku. Deska rozdzielcza wyglądała ładniej i wykonano ją z lepszych materiałów. Do tego w przeciwieństwie do piątej generacji nowy wóz miał lepiej spasowane elementy wnętrza, dzięki czemu komfort podróży był wyższy.

Siedzenia stały się większe i wygodniejsze, a co najważniejsze, po zajęciu ich kierowca i pasażerowie mieli większą ilość miejsca niż w starszym wozie. Różnica zauważalna była przede wszystkim na tylnej kanapie.
Nadwozie i skrzynię ładunkową zamontowano częściowo na nowej ramie. Największą zmianą było jednak wprowadzenie z przodu niezależnego zawieszenia z amortyzatorami i sprężynami śrubowymi. W efekcie auto straciło na własnościach terenowych, ale zyskało znacznie na komforcie jazdy.

Tę zmianę Toyota tłumaczyła tym, że Hilux najczęściej wykorzystywany był jako samochód transportowo-dostawczy, a nie wóz terenowy, w związku z czym nabywcy chcieli, żeby Hilux był przede wszystkim komfortowy, nawet kosztem własności terenowych.

Na większości rynków dostępny był napęd zarówno na tylne koła, jak i na obie osie. Zazwyczaj można było wybrać go do dowolnego nadwozia. Bywały jednak kraje, w których Toyota stawiała ograniczenia. Na przykład w Boliwii kabinę Extra Wide oferowano tylko z napędem na wszystkie koła.

Do wyboru było kilka różnych silników. Oczywiście nie w każdym kraju występowały wszystkie. Najmniejszym silnikiem był 2-litrowy motor benzynowy o niezbyt dużej mocy 110 KM. Nad nim na liście znajdowały się dwa 2,4-litrowce. Pierwszy z nich miał od 105 KM do 114 KM, a drugi, znacznie nowocześniejszy aż 144 KM mocy maksymalnej. Kolejne miejsce zajmowała 2,7-litrowa jednostka napędowa o mocy 152 KM. Największą moc miał motor V6 o sporej objętości skokowej, bo 3,4 l, który rozwijał 190 KM.

Wśród maszyn wysokoprężnych najsłabsza była wolnossąca 2,4-litrowa, która osiągała moc od 72 KM do 90 KM. Lepsze parametry miał 3-litrowy diesel o mocy 96 KM. Na niektórych rynkach sprzedawano też nowszego turbodiesla z serii D4-D.

W 2002 roku Hilux przeszedł niewielką modernizację obejmującą głównie nadwozie i wnętrze. Trzy lata później zakończono produkcję Hiluxa VI, a zastąpił go nowy większy model.

4.06
Ocena na postawie 28 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaToyota
ModelToyota Hilux
Produkcja od1997
Produkcja do2001

Wybrane wersje Toyota Hilux 6 generacji

Inne generacje Toyota Hilux

Inne modele Toyota

Toyota Hilux 6 generacji: newsy, testy i recenzje

STAG: Q&A ODCINEK 2

Toyota Harrier to lepsza RAV4, której nie dostaniemy w Polsce

... Co to jest: ma wymiary Toyoty RAV4 i zapowiada się na lepszą od niej pod każdym względem? To naturalnie Toyota Harrier, która wykonuje ten numer już od siedmiu lat. Japoński producent trzyma ... niezmiennie ten model wyłącznie na swój rodzimy ...

2 miesiące temu

Toyota Prius w roli Ferrari, czyli kolejny popis japońskiego tunera

... Japońskie hybrydy najwyraźniej mają więcej wspólnego z włoskimi supersamochodami, niż mogłoby nam się wydawać. Udowadnia to firma tuningowa Albermo, która przerobiła już Toyotę RAV4 na Lamborghini Urusa, a Priusa upodobniła do Ferrari. ...

4 tygodnie temu

Toyota GR Yaris niebawem w salonach. Znamy polskie ceny

... GR Yaris to bardzo ostry hatchback Toyoty, który kusi połączeniem mocnego napędu z niewielkim i relatywnie lekkim nadwoziem. Niestety nie jest to tania mieszanka. Szczęśliwcy, którym uda się kupić ten model w Polsce, zapłacą nie mniej niż 143 ...

miesiąc temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie