Nissan Navara

Model
Nissan Navara Zobacz 4 zdjęcia

Nissan Navara D40

Nissan D40 jest trzecią odsłoną linii modelowej Navara. Konstrukcja zadebiutowała w 2005 roku, a ze względu na sukces rynkowy jej produkcja kontynuowana jest do dzisiaj. D40, tak jak jego poprzednicy, jest samochodem typu pick-up, który poza zastosowaniem miejskim ma także wiele cech auta terenowego i dostawczego. Na niektórych rynkach sprzedawany jest pod nazwą Frontier.

Navara opiera się na płycie podłogowej Nissan F-Alpha i plasuje się w ofercie producenta między mniejszym crossoverem X-Trail a większym, terenowym Patrolem. Konstrukcji najbliżej jest do zbudowanego na tej samej platformie Nissana Pathfindera.

Wymiary Navary zależne są od typu nadwozia i rodzaju napędu. Zabudowa King Cab, 2-drzwiowa, 4-osobowa, mierzy odpowiednio od 5133 mm do 5220 mm długości, 1850 mm szerokości i od 1750 mm do 1771 mm w wariancie off-road i napędzie 4x4. Ładowność w tej wersji wynosi ok. 950 kg. Czterodrzwiowe nadwozie Double Cab bez problemów pomieści 5 dorosłych pasażerów. Przy przedziale długości powiększonym do 5396 mm i identycznej szerokości wysokość auta zawiera się w granicach od 1792 mm do 1906 mm. Maksymalna masa ładunku może w tej konfiguracji wynosić do 750 kg. Masa własna samochodu w obu wariantach zabudowy oscyluje wokół 2000 kg.

Wizualnie Navara nie jest szczególnie wyrafinowana, ma użytkowo-terenowy charakter. Sztywność nadwozia nie jest co prawda najlepsza, ale ogólna bryła auta sprawia pozytywne wrażenie. Dużym minusem jest za to kwestia bezpieczeństwa. Navara uzyskała mierne wyniki w testach zderzeniowych Euro NCAP.

Bo napędu Navary w zależności od rynku, na którym była sprzedawana, mogło służyć kilka jednostek napędowych o różnej charakterystyce. Najpopularniejszy w Europie wariant to 2,5 l, 4-cylindrowy silnik Diesla o kodowym oznaczeniu YD25DDTi, dostępny w 2 wariantach mocy: 144 KM oraz 174 KM. Kolejny, także wysokoprężny motor ma pojemność 3 l (LV9X), legitymuje się mocą 240 KM i potężnym momentem obrotowym wynoszącym 550 Nm. Największy pojemnościowo motor paradoksalnie okazuje się także najbardziej ekonomiczny.

Ostatnim, niedostępnym w oficjalnej sieci dealerskiej Nissana w Europie, ale popularnym za sprawą importu indywidualnego jest benzynowy motor V6 o pojemności 4 l. Jednostka VQ40DE, generująca 265 KM, współpracuje jedynie z 5-biegową przekładnią automatyczną. W innych wersjach oferowana była także 6-stopniowa skrzynia ręczna oraz najnowsza konstrukcja koncernu: 7-biegowy automat. Napęd może być przenoszony tylko na 2 tylne lub wszystkie 4 koła.

Zawieszenie jest zestrojone dość miękko. Uważane jest za najlepsze w tej klasie aut ze względu na równowagę między pewnością prowadzenia na asfalcie a dobrymi właściwościami w terenie. Nisko położony środek ciężkości dobrze sprawdza się na zakrętach, ale manewrowanie w mieście może stanowić problem.

Poza nie najlepszym wyciszeniem do wnętrza Navary nie można mieć większych zastrzeżeń. Zaletą są dobrze wyprofilowane, wygodne fotele i bogate wyposażenie, które jednak potrafi słono kosztować.

W 2010 roku Nissan przeprowadził jedyny facelifting generacji D40, w ramach którego przedni pas wraz ze światłami zyskał inny kształt. Modernizację przeszły jednostki napędowe. 2,5-litrowy diesel otrzymał 45 Nm i 20 KM więcej. Zmianom poddano także wpływające korzystnie na ekonomikę oprogramowanie silnika.

Szybkie fakty
MarkaNissan
TypSamochód osobowy

Generacje Nissan Navara

Inne modele Nissan

Nissan Navara: newsy, testy i recenzje

Nowy Nissan NP300 Navara (2016) dCi190 - test

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie