Suzuki Wagon R 2 generacji

Generacja
Suzuki Wagon R 2 generacji

Produkcja pierwszej generacji Wagona zaczęła się w Japonii w 1993 roku. Auto miało mniej niż 3,4 m długości i 1,65 m szerokości. Dzięki takim rozmiarom Wagon mógł być zaliczony do grupy samochodów Kei car, czyli aut, które w Japonii obłożone są niższymi niż normalne wozy podatkami i opłatami.

Niewielkie rozmiary nadwozia utrudniają zabudowanie wnętrza. Aby zapewnić w miarę przyzwoitą przestrzeń, producent zastosował wysokie nadwozie, co umożliwiło inne ustawienie foteli pasażerskich. Siedzenia umieszczono wyżej, a siedziska bardziej poziomo, przez co jadący tym wozem odnosili wrażenie, jakby siedzieli na domowych krzesłach. Fotele dla Japończyków były w sam raz, jednak w Europie okazały się za małe. Wysokie ustawienie siedzeń dawało dobrą widoczność we wszystkich kierunkach.

Wagon został wyposażony w przyzwoitej jakości materiały we wnętrzu. Zostały one dokładnie spasowane, dzięki czemu nawet po wielu latach eksploatacji nie powinno w tym wozie nic skrzypieć. Zabrakło jednak dobrej jakości mat wygłuszających wnętrze. Wysokie nadwozie samochodu sprawia, że stawia ono większe opory podczas jazdy, a przez to opływające je powietrze wywołuje większy hałas we wnętrzu.

Wóz wyposażano w dwa silniki benzynowe: 1-litrowy o mocy ok. 69 KM oraz 1,3-litrowy o mocy 76 KM. Na rynku japońskim Wagon dostępny był nie tylko z napędem przednim, ale też na wszystkie koła.
Po czterech latach produkcji, w 1997 roku, auto to pojawiło się na rynku europejskim w bardzo podobnej konfiguracji do wozu japońskiego. W Europie samochód otrzymał nazwę Wagon R. Tymczasem w Japonii rok później przeprowadzono poważną modernizację tego auta i oznaczono je drugą generacją.

W Europie wóz ten zastąpił Wagona R pierwszej serii dopiero w 2000 roku. Na jego bazie powstał też Opel Agila A.

Poprawiony samochód miał odświeżone nadwozie z bardziej obłym przodem i nieco pochylonymi do tyłu światłami przednimi. Cała karoseria, mimo że nadal przypominała pudełko, stała się odrobinę okrąglejsza. Aby auto nie wyglądało na cięższe niż w rzeczywistości, Suzuki zamontowało listwy ochronne na drzwi w kolorze czarnym. Dzięki temu podzielono spore powierzchnie blach drzwi na dwie części.

Wnętrze zyskało nieco inny wystrój, ale nie usunięto w nim głównej wady, którą było wyciszenie kabiny pasażerskiej. Nadal do uszu jadących docierały szumy powietrza z zewnątrz. Poprawiła się za to pozycja kierowcy, który jednak nie stracił dobrej widoczności z kabiny.

Wagon R+ sprzedawany był z dość szeroką paletą silnikową. Najmniejszą jednostką napędową był 1-litrowy silnik benzynowy o mocy zaledwie 54 KM. Nieco lepsze wrażenia z jazdy zapewniała jednostka 1,3-litrowa o mocy 76 KM.

Na niektórych rynkach europejskich Wagon R+ występował z 16-zaworowym 1,3-litrowym motorem o mocy 93 KM. Jeśli ktoś zdecydował się na tę jednostkę napędową, mógł wybrać rodzaj napędu (na przednie koła albo wszystkie). Gdzieniegdzie do nabycia była odmiana Solio z 88-konnym motorem o objętości 1,3 l.

Najmocniejszy oferowany silnik to 1-litrowiec z turbodoładowaniem o mocy 101 KM, ale nie wszędzie można było go kupić. Osoby oszczędne mogły wybrać 1,3-litrową jednostkę Diesla o mocy 70 KM.
Suzuki Wagon R+ nie zyskał takiej popularności jak Opel Agila pierwszej generacji i japońska firma powoli w 2007 roku wycofała to auto z Europy.

3.85
Ocena na postawie 20 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaSuzuki
ModelSuzuki Wagon R
Produkcja od1998
Produkcja do2003

Wybrane wersje Suzuki Wagon R 2 generacji

Inne generacje Suzuki Wagon R

Inne modele Suzuki

Suzuki Wagon R 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Suzuki Swift Sport - oddajcie mi moje konie!

... Suzuki Swift Sport nigdy nie było bardzo szybkie, ale zawsze miało w sobie "to coś". Dawało po prostu bardzo dużą radość z jazdy. I gdzie się to podziało? ... . Suzuki Swift Sport może nie wygląda groźnie, ale w poprzednich generacjach zdążył ...

4 dni temu

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Suzuki Ignis - mały, ale wariat #VLOG

... Suzuki Ignis jest samochodem, którego koncepcja jest bardzo rzadko spotykana u konkurencji. To mały miejski samochód z napędem na cztery koła. Jego fenomen polega na tym, że Ignis niczego nie udaje ... . On nie stara się walczyć o potencjalnego ...

miesiąc temu

Volkswagen Transporter T7 i Multivan – nowa generacja w 2021 roku

... Volkswagen półoficjalnie zapowiedział premierę nowej generacji Volkswagena Transportera oznaczonej jako T7, która będzie miała miejsce w 2021 r. Najnowszy model ma być mniej użytkowy, a bardziej osobowy, zbliżony koncepcyjnie do mniejszego ...

miesiąc temu

Suzuki Swace to Corolla z innym znaczkiem, która trafi do Europy

... Ta hybryda to tak naprawdę Toyota Corolla Touring Sports przemianowana na Suzuki Swace. Co ciekawe, auto trafi do Europy, będąc pełnoprawną hybrydą w ofercie marki dotychczas zdominowanej przez tzw. miękkie hybrydy. ... Współpraca Suzuki i ...

4 miesiące temu

Volkswagen Golf 8 z cennikiem na rok 2021

... Gama Golfa ósmej generacji sukcesywnie się rozrasta. W nieco ponad rok od premiery nareszcie możemy cieszyć się pełną dostępnością wersji napędowych oraz wyposażeniowych. Jak kształtują się ich ceny na rok 2021? ... odmiany Style i R-Line muszą ...

3 tygodnie temu

Suzuki Swift po liftingu. Polskie ceny modelu

... Odświeżone Suzuki Swift właśnie wjeżdża do polskich salonów. Auto dostało kilka nowych, wizualnych detali oraz nowe elementy wyposażenia. Modernizacji poddano też benzynowy motor 1.2 z systemem miękkiej hybrydy. Ile trzeba zapłacić za ...

7 miesięcy temu

Volkswagen Tiguan FL - zmiany są, ale mało znaczą

... W 2019 roku Volkswagen Tiguan sprzedał się w liczbie aż 900 sztuk. Wszystko w ciągu jednego roku! To z pewnością jeden z najpopularniejszych modeli w ofercie, który po prostu ma wszystko, czego ...

4 dni temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie