Suzuki Wagon R 2 generacji

Generacja
Suzuki Wagon R 2 generacji

Produkcja pierwszej generacji Wagona zaczęła się w Japonii w 1993 roku. Auto miało mniej niż 3,4 m długości i 1,65 m szerokości. Dzięki takim rozmiarom Wagon mógł być zaliczony do grupy samochodów Kei car, czyli aut, które w Japonii obłożone są niższymi niż normalne wozy podatkami i opłatami.

Niewielkie rozmiary nadwozia utrudniają zabudowanie wnętrza. Aby zapewnić w miarę przyzwoitą przestrzeń, producent zastosował wysokie nadwozie, co umożliwiło inne ustawienie foteli pasażerskich. Siedzenia umieszczono wyżej, a siedziska bardziej poziomo, przez co jadący tym wozem odnosili wrażenie, jakby siedzieli na domowych krzesłach. Fotele dla Japończyków były w sam raz, jednak w Europie okazały się za małe. Wysokie ustawienie siedzeń dawało dobrą widoczność we wszystkich kierunkach.

Wagon został wyposażony w przyzwoitej jakości materiały we wnętrzu. Zostały one dokładnie spasowane, dzięki czemu nawet po wielu latach eksploatacji nie powinno w tym wozie nic skrzypieć. Zabrakło jednak dobrej jakości mat wygłuszających wnętrze. Wysokie nadwozie samochodu sprawia, że stawia ono większe opory podczas jazdy, a przez to opływające je powietrze wywołuje większy hałas we wnętrzu.

Wóz wyposażano w dwa silniki benzynowe: 1-litrowy o mocy ok. 69 KM oraz 1,3-litrowy o mocy 76 KM. Na rynku japońskim Wagon dostępny był nie tylko z napędem przednim, ale też na wszystkie koła.
Po czterech latach produkcji, w 1997 roku, auto to pojawiło się na rynku europejskim w bardzo podobnej konfiguracji do wozu japońskiego. W Europie samochód otrzymał nazwę Wagon R. Tymczasem w Japonii rok później przeprowadzono poważną modernizację tego auta i oznaczono je drugą generacją.

W Europie wóz ten zastąpił Wagona R pierwszej serii dopiero w 2000 roku. Na jego bazie powstał też Opel Agila A.

Poprawiony samochód miał odświeżone nadwozie z bardziej obłym przodem i nieco pochylonymi do tyłu światłami przednimi. Cała karoseria, mimo że nadal przypominała pudełko, stała się odrobinę okrąglejsza. Aby auto nie wyglądało na cięższe niż w rzeczywistości, Suzuki zamontowało listwy ochronne na drzwi w kolorze czarnym. Dzięki temu podzielono spore powierzchnie blach drzwi na dwie części.

Wnętrze zyskało nieco inny wystrój, ale nie usunięto w nim głównej wady, którą było wyciszenie kabiny pasażerskiej. Nadal do uszu jadących docierały szumy powietrza z zewnątrz. Poprawiła się za to pozycja kierowcy, który jednak nie stracił dobrej widoczności z kabiny.

Wagon R+ sprzedawany był z dość szeroką paletą silnikową. Najmniejszą jednostką napędową był 1-litrowy silnik benzynowy o mocy zaledwie 54 KM. Nieco lepsze wrażenia z jazdy zapewniała jednostka 1,3-litrowa o mocy 76 KM.

Na niektórych rynkach europejskich Wagon R+ występował z 16-zaworowym 1,3-litrowym motorem o mocy 93 KM. Jeśli ktoś zdecydował się na tę jednostkę napędową, mógł wybrać rodzaj napędu (na przednie koła albo wszystkie). Gdzieniegdzie do nabycia była odmiana Solio z 88-konnym motorem o objętości 1,3 l.

Najmocniejszy oferowany silnik to 1-litrowiec z turbodoładowaniem o mocy 101 KM, ale nie wszędzie można było go kupić. Osoby oszczędne mogły wybrać 1,3-litrową jednostkę Diesla o mocy 70 KM.
Suzuki Wagon R+ nie zyskał takiej popularności jak Opel Agila pierwszej generacji i japońska firma powoli w 2007 roku wycofała to auto z Europy.

3.85
Ocena na postawie 20 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaSuzuki
ModelSuzuki Wagon R
Produkcja od1998
Produkcja do2003

Wybrane wersje Suzuki Wagon R 2 generacji

Inne generacje Suzuki Wagon R

Inne modele Suzuki

Suzuki Wagon R 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Moje kolejne auto będzie elektryczne, bo...

Mitsubishi Super Height K-Wagon Concept - typowa Japonia

... Czym byłoby Tokyo Motor Show bez premiery Kei Cara. Te małe, pudełkowate auta tak typowe dla krajobrazu japońskich miast, jak co roku zdominowały azjatycką imprezę. Jednym z ciekawszych debiutów w tym segmencie jest bez wątpienia Mitsubishi ...

4 tygodnie temu

Toyota i Suzuki zacieśniają współpracę. Polska na tym skorzysta

... Toyota i Suzuki działają wspólnie już od ponad trzech lat na polu technologii informatycznych, ochrony środowiska i bezpieczeństwa. Od teraz należy do tego dodać także pojazdy autonomiczne i napędy hybrydowe. Na mariażu japońskich koncernów ...

3 miesiące temu

Suzuki wycofuje dwa modele. Skupi się na crossoverach

... Dwa modele Suzuki - Celerio i Baleno - już niebawem znikną z polskiego rynku. Japońska marka zamierza zmodernizować całą gamę i skupić się na crossoverach oraz pojazdach wykorzystujących system tzw. "miękkiej hybrydy." ... o wersje z tzw. ...

2 miesiące temu

Masz Suzuki? Nie trzaskaj drzwiami, bo aktywujesz poduszki powietrzne

... Wybuch poduszki powietrznej nie należy do najprzyjemniejszych doznań w życiu kierowcy. Głośny huk, pył unoszący się w powietrzu i zazwyczaj duże uszkodzenia pojazdu. Aktywacja poduszki nie zawsze jednak musi wiązać się z kolizją. Czasem jest ...

2 miesiące temu

Pierwsze sztuki Suzuki Jimny już w Polsce. Wkrótce wyjadą na drogi

... Po 20 latach od premiery trzeciej generacji Suzuki Jimny, mała terenówka doczekała się nowej wersji. Pierwsze egzemplarze auta dotarły do Polski i są już nawet zarejestrowane. ... Sympatyczna terenówka z Japonii została odświeżona w połowie 2018 ...

10 miesięcy temu

BMW Serii 2 Gran Coupe z polskimi cenami. Nie jest tani

... Kilka dni po premierze BMW Serii 2 Gran Coupe niemiecki producent otworzył konfigurator na swojej stronie internetowej, a tym samym pokazuje jak kształtują się ceny poszczególnych wersji i dodatków. Nie jest tanio - podstawowa odmiana kosztuje ...

miesiąc temu

Nowe Suzuki Jimny inspirowane legendą Dakaru

... Najnowsza odsłona Suzuki Jimny powoli wyrasta na ulubieńca tunerów. Choć od rynkowego debiutu minęło zaledwie kilka miesięcy, doczekaliśmy się już wielu ciekawych projektów opartych na tym modelu. Najnowszy z nich, będący dziełem niemieckiej ...

5 miesięcy temu

Dacia Duster na gaz wróci do oferty w 2020 roku

... , a przede wszystkim nie będzie wersji na gaz" - mówili. Na szczęście to drugie się nie sprawdziło. W 2020 roku wraca Duster na LPG, ale w innej formie. ... Do niedawna można było zamówić Dacię Duster z silnikiem 1.6 SCe oraz fabryczną ...

6 dni temu

Suzuki Jimny Black Bison. Tak ostro jeszcze nie było

... Suzuki Jimny było bez wątpienia jedną z najciekawszych premier 2018 roku. Zdobyło serca nie tylko klientów, ale i firm tuningowych, takich jak japoński Wald International. Najnowszy projekt z Kraju Kwitnącej Wiśni robi niesamowite wrażenie. ... ...

11 miesięcy temu

Mam 24 lata i jeżdżę polonezem

... Jedni patrzą na niego z politowaniem, drudzy z nienawiścią, dla jeszcze innych jest obiektem westchnień. Czym jest dla mnie? Tego nie potrafię określić. Na pewno się do niego przywiązałem. Ale jak to właściwie się stało, że mając 20 lat stałem ...

2 tygodnie temu

Suzuki Swift Hybrid 1.0: liczy się lekkość

... Niszowe, niezbyt się wyróżniające, ale też bardzo charakterystyczne i robione od dawna wg tego samego przepisu. Takie jest Suzuki Swift, miejskie auto z Japonii, którego nowa generacja nie zmieniła się tak bardzo, jak mogłoby się to wydawać. I ...

11 miesięcy temu

Mazda 3 została Kobiecym Samochodem Roku 2019

... 41 pań pochodzących z 30 różnych krajów uznało, że to właśnie Mazda 3 jest najlepszym kandydatem do tytułu Kobiecego Samochodu Roku 2019. Japoński hatchback wyprzedził znacznie modniejsze crossovery i auta elektryczne. ... Trzeba przyznać, że ...

2 dni temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie