Suzuki Wagon R 2 generacji

Generacja
Suzuki Wagon R 2 generacji

Produkcja pierwszej generacji Wagona zaczęła się w Japonii w 1993 roku. Auto miało mniej niż 3,4 m długości i 1,65 m szerokości. Dzięki takim rozmiarom Wagon mógł być zaliczony do grupy samochodów Kei car, czyli aut, które w Japonii obłożone są niższymi niż normalne wozy podatkami i opłatami.

Niewielkie rozmiary nadwozia utrudniają zabudowanie wnętrza. Aby zapewnić w miarę przyzwoitą przestrzeń, producent zastosował wysokie nadwozie, co umożliwiło inne ustawienie foteli pasażerskich. Siedzenia umieszczono wyżej, a siedziska bardziej poziomo, przez co jadący tym wozem odnosili wrażenie, jakby siedzieli na domowych krzesłach. Fotele dla Japończyków były w sam raz, jednak w Europie okazały się za małe. Wysokie ustawienie siedzeń dawało dobrą widoczność we wszystkich kierunkach.

Wagon został wyposażony w przyzwoitej jakości materiały we wnętrzu. Zostały one dokładnie spasowane, dzięki czemu nawet po wielu latach eksploatacji nie powinno w tym wozie nic skrzypieć. Zabrakło jednak dobrej jakości mat wygłuszających wnętrze. Wysokie nadwozie samochodu sprawia, że stawia ono większe opory podczas jazdy, a przez to opływające je powietrze wywołuje większy hałas we wnętrzu.

Wóz wyposażano w dwa silniki benzynowe: 1-litrowy o mocy ok. 69 KM oraz 1,3-litrowy o mocy 76 KM. Na rynku japońskim Wagon dostępny był nie tylko z napędem przednim, ale też na wszystkie koła.
Po czterech latach produkcji, w 1997 roku, auto to pojawiło się na rynku europejskim w bardzo podobnej konfiguracji do wozu japońskiego. W Europie samochód otrzymał nazwę Wagon R. Tymczasem w Japonii rok później przeprowadzono poważną modernizację tego auta i oznaczono je drugą generacją.

W Europie wóz ten zastąpił Wagona R pierwszej serii dopiero w 2000 roku. Na jego bazie powstał też Opel Agila A.

Poprawiony samochód miał odświeżone nadwozie z bardziej obłym przodem i nieco pochylonymi do tyłu światłami przednimi. Cała karoseria, mimo że nadal przypominała pudełko, stała się odrobinę okrąglejsza. Aby auto nie wyglądało na cięższe niż w rzeczywistości, Suzuki zamontowało listwy ochronne na drzwi w kolorze czarnym. Dzięki temu podzielono spore powierzchnie blach drzwi na dwie części.

Wnętrze zyskało nieco inny wystrój, ale nie usunięto w nim głównej wady, którą było wyciszenie kabiny pasażerskiej. Nadal do uszu jadących docierały szumy powietrza z zewnątrz. Poprawiła się za to pozycja kierowcy, który jednak nie stracił dobrej widoczności z kabiny.

Wagon R+ sprzedawany był z dość szeroką paletą silnikową. Najmniejszą jednostką napędową był 1-litrowy silnik benzynowy o mocy zaledwie 54 KM. Nieco lepsze wrażenia z jazdy zapewniała jednostka 1,3-litrowa o mocy 76 KM.

Na niektórych rynkach europejskich Wagon R+ występował z 16-zaworowym 1,3-litrowym motorem o mocy 93 KM. Jeśli ktoś zdecydował się na tę jednostkę napędową, mógł wybrać rodzaj napędu (na przednie koła albo wszystkie). Gdzieniegdzie do nabycia była odmiana Solio z 88-konnym motorem o objętości 1,3 l.

Najmocniejszy oferowany silnik to 1-litrowiec z turbodoładowaniem o mocy 101 KM, ale nie wszędzie można było go kupić. Osoby oszczędne mogły wybrać 1,3-litrową jednostkę Diesla o mocy 70 KM.
Suzuki Wagon R+ nie zyskał takiej popularności jak Opel Agila pierwszej generacji i japońska firma powoli w 2007 roku wycofała to auto z Europy.

3.85
Ocena na postawie 20 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaSuzuki
ModelSuzuki Wagon R
Produkcja od1998
Produkcja do2003

Wybrane wersje Suzuki Wagon R 2 generacji

Inne generacje Suzuki Wagon R

Inne modele Suzuki

Suzuki Wagon R 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Suzuki Swace to Corolla z innym znaczkiem, która trafi do Europy

... Ta hybryda to tak naprawdę Toyota Corolla Touring Sports przemianowana na Suzuki Swace. Co ciekawe, auto trafi do Europy, będąc pełnoprawną hybrydą w ofercie marki dotychczas zdominowanej przez tzw. miękkie hybrydy. ... Współpraca Suzuki i ...

tydzień temu

Dacia - Podróże od ręki

Suzuki RAV4? Efekt współpracy japońskich producentów już za rok

... Suzuki zaprezentuje w trzecim kwartale 2020 roku nowego SUV-a, będącego wyniki współpracy z Toyotą. Wszystko wskazuje na to, że może być to RAV4 Hybrid ze zmienionym znaczkiem. Ale to jeszcze nie wszystko. ... 28711 Wprowadzenie do gamy Suzuki ...

10 miesięcy temu

Samochód Roku Wirtualnej Polski 2020. Wnętrze Roku: Peugeot 2008

... Kategoria Wnętrza Roku przyniosła w tym roku kilka naprawdę ciekawych, odważnych i dobrze wykonanych kabin samochodów. Największe wrażenie wywarła na nas ta w nowym Peugeocie 2008. ... 38530 ^^^Podczas tegorocznej edycji plebiscytu Samochodu ...

3 tygodnie temu

Suzuki Swift po liftingu. Polskie ceny modelu

... Odświeżone Suzuki Swift właśnie wjeżdża do polskich salonów. Auto dostało kilka nowych, wizualnych detali oraz nowe elementy wyposażenia. Modernizacji poddano też benzynowy motor 1.2 z systemem miękkiej hybrydy. Ile trzeba zapłacić za ...

3 miesiące temu

OC w 2020 roku - czy wiele się zmieniło względem poprzednich lat?

... Rok 2019 był dobrym okresem dla właścicieli aut. Ceny ubezpieczenia OC spadły o 7% w porównaniu do poprzedniego roku. Początek tego trendu zniżkowego zaobserwowano już pod koniec 2017 roku ... . Na przestrzeni ostatnich pięciu lat, średnia cena ...

2 tygodnie temu

Test Suzuki Vitary 1.0 BoosterJet: tak dużo za tak niedużo

... Zawsze staram się w samochodach znaleźć coś ciekawego. Jakiś jeden element, który sprawia, że mogę uzasadnić potrzebę istnienia tego modelu. W Suzuki Vitarze to jednak nie jest takie proste ... 1938 Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet (2019) - test ...

4 miesiące temu

Test: Suzuki Ignis Hybrid 4WD - czym naprawdę jest ten maluch?

... Wydaje mi się, że Suzuki Ignis dalej cierpi na kryzys tożsamości. Czy chce być modnym dodatkiem zwracającym uwagę na ulicy? Czy też może mikroSUV-em, który ma napęd na cztery koła? A może autem miejskim, które wjedzie wszędzie? Ignis sprawdza ...

2 miesiące temu

Samochód Roku Wirtualnej Polski 2020: Toyota Supra

... W żadnej kategorii tegorocznego plebiscytu Samochód Roku Wirtualnej Polski zdania nie były tak podzielone, jak przy nagrodzie głównej. Dyskusje trwały do późnych godzin nocnych, jednak w końcu udało nam się osiągnąć wspólny punkt widzenia. I tak ...

2 tygodnie temu

Technologiczny Samochód Roku 2020: Porsche Taycan

... Czym powinien wyróżniać się Technologiczny Samochód Roku? Z jednej strony musi oferować rozwiązania, których próżno szukać u konkurencji. Z drugiej - nie może w nim zabraknąć funkcji, które najbardziej docenią gadżeciarze. Taki właśnie jest ...

3 tygodnie temu

Kobiecy Samochód Roku Wirtualnej Polski 2020: Mercedes-Benz GLB

... Czy Kobiecy Samochód Roku musi wyróżniać się tylko stylem? Bynajmniej, choć niewątpliwie jest to ważna cecha. Z redakcją WP Kobieta doszliśmy do wniosku, że taki samochód musi być także przestronny, funkcjonalny i mieć "to coś". Taki właśnie ...

2 tygodnie temu

Suzuki Jimny Pickup istnieje, ale kupicie je tylko w Nowej Zelandii

... Najnowsza odsłona Suzuki Jimny fabrycznie jest dostępna tylko w jednej wersji nadwoziowej, która raczej nie stanowi atrakcyjnej propozycji dla chcących przewozić większe ładunki. Nowozelandzki ... pojazdami osobowymi z otwartą przestrzenią ...

6 miesięcy temu

Rodzinny Samochód Roku Wirtualnej Polski 2020: Škoda Kamiq

... Samochód rodzinny to jedna z najważniejszych kategorii w naszym dorocznym plebiscycie Samochodu Roku Wirtualnej Polski. W tym roku do walki o ten tytuł przystąpiło bardzo zróżnicowane grono pretendentów. Wybraliśmy z niego nowego crossovera ...

3 tygodnie temu

Biznesowy Samochód Roku Wirtualnej Polski 2020: Toyota Camry

... Kategoria Biznesowego Samochodu Roku udowodniła nam, że pojęcie "biznes" można odbierać na dziesiątki różnych sposobów. Wspólnie z redakcją Money.pl doszliśmy do wniosku, że najwięcej pożądanych cech, w możliwie zgrabny sposób, łączy Toyota ...

2 tygodnie temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie