Porsche 911 991

Generacja
Porsche 911 991 Zobacz 6 zdjęć
Porsche 911 991 - test i recenzja

Porsche 911 Carrera serii 991 to siódma odsłona legendarnego wozu sportowego firmy z Zuffenhausen. W 2011 roku zastąpiło ono produkowane przez 6 lat auto o oznaczeniu kodowym 997. Pierwsze oficjalne zdjęcia pojawiły się 23 sierpnia, a kilka tygodni później pojazd został zaprezentowany podczas targów Motor Show we Frankfurcie.

Samochód nie pozostał obojętny wobec bogatej historii modelu. Seria 991 to rozwinięcie dotychczasowej wersji, tak jak ma to miejsce od 1964 roku. Nowa 911 różni się w zasadzie głównie wielkością nadwozia i jego nielicznymi detalami. Zmieniły się wymiary auta - prawie 7 cm więcej długości (4491 mm), szerokość bez zmian - 1808 mm, niespełna 1 cm niższa sylwetka (1303 mm).

Do budowy pojazdu użyto wielu zaawansowanych konstrukcyjnie stali i stopów aluminium. Kilka podzespołów wykonano z kompozytów włókna węglowego. Porsche 911 serii 991 charakteryzuje się niesamowitym poziomem technologicznego dopracowania - aucie nic nie jest w nim przypadkowe. Ważące 1380 kg auto (45 kg mniej względem 997) posadzono na podwoziu z o 10 cm dłuższym rozstawem osi (2450 mm).

Samochód z ewolucji na ewolucję robi się bardziej luksusowym GT, choć inżynierowie chwalą się, że wzrasta zarówno poziom komfortu, jak i agresywności z wydajnością. Zmodernizowano zderzaki, w których zamontowano światła do jazdy dziennej, rozciągnięto przednie błotniki ciągnące się aż do słupków A i poprawiono aerodynamikę (cx=0,29). Nowe reflektory leżą teraz pod innym kątem i są nieco dłuższe. Tylna część nadwozia charakteryzuje się nowym układem wydechowym (2 lub 4 symetrycznie rozstawione końcówki) oraz niskimi poziomymi światłami wykonanymi w technologii LED, przywodzącymi na myśl niektóre modele Astona Martina.

We wnętrzu także czuć powiew nowoczesności, co jest nieodzownym elementem stylistyki każdej wprowadzanej do produkcji serii 911. Główna zmiana w porównaniu z 997 to tunel środkowy, biegnący przez środek wnętrza. Zlokalizowano na nim przyrządy i guziki przypominające te, które można spotkać w limuzynie Panamera i SUV-ie Cayenne.

W wyposażeniu standardowym Porsche 911 znajduje się w zasadzie wszystko, czego można oczekiwać po ekskluzywnym samochodzie sportowym. Od automatycznej klimatyzacji i skórzanej tapicerki, przez podgrzewane i wentylowane fotele o elektrycznej regulacji, po nawigację satelitarną. Lista opcji opiera się głównie na personalizacji wnętrza i znajdziemy na niej m.in. wykończenia w karbonie, efektowny zegarek ze stoperem z pakietu Sport+ na podszybiu czy wiele elementów dekoracyjnych w przeróżnych kolorach i materiałach wykończenia. W wyposażeniu dodatkowym jest również ceramiczny układ hamulcowy oraz zestaw sterujący sztywnością amortyzatorów czy sportowy układ wydechowy.

Do napędu Porsche 911 serii 991 oferowanej jako coupé oraz kabriolet służą standardowo dwie jednostki benzynowe. Podstawowa Carrera z silnika typu boxer o pojemności 3,4 l osiąga 345 KM i 390 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Mocniejsza jest wersja S, która otrzymała powiększony do 3,8 l motor generujący 400 KM i 440 Nm. Takie auto pozwala osiągnąć 100 km/h w 4,5 s (w przypadku wozu z dwusprzęgłową skrzynią automatyczną PDK - 4,3 s, a przy obecności dodatkowego pakietu Sport+ - 4,1 s) i mknąć nawet 304 km/h. W przygotowaniu są również doładowana wersja Turbo, która będzie rozwijała około 500 KM, oraz wyczynowe GT3 i GT2.

991 jest oferowane ze wspomnianą opcjonalną przekładnią PDK o 7 przełożeniach lub z mechaniczną skrzynią o takiej samej liczbie biegów. Jest to przełom w motoryzacji, ponieważ nikt wcześniej nie zastosował manualnej przekładni o tylu przełożeniach w seryjnie produkowanym samochodzie osobowym.

Plusy:
- klasyczna, niepowtarzalna sylwetka
- najwyższa liga osiągów
- piękne brzmienie
- bogate wyposażenie
Minusy:
- elektroniczny hamulec postojowy w wersjach Carrera
- wysoka cena

4.35
Ocena na postawie 46 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaPorsche
ModelPorsche 911
Produkcja od2011
Produkcja do2015

Wybrane wersje Porsche 911 991

Inne generacje Porsche 911

Inne modele Porsche

Porsche 911 991: newsy, testy i recenzje

Mille Miglia 2019 - Prolog

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie