BMW Z4 E89

Generacja
BMW Z4 E89
BMW Z4 E89 - test i recenzja

BMW Z4 o oznaczeniu kodowym E89 to druga generacja najlepiej sprzedającego się roadstera firmy z Monachium. Auto zaprezentowane 11 stycznia 2009 roku podczas North American International Auto Show w Detroit zrobiło furorę. Dach, składany w 20 s za pomocą elektrohydraulicznego systemu, zbudowany jest z dwóch części i pozwala poczuć klimat prawdziwego roadstera oraz pełnoprawnego coupé.

Stylistyka nowego Z4, którą opracowała Juliane Blasi, zmieniła się radykalnie względem poprzednika. Auto zyskało kilka ostrych pociągnięć ołówkiem na desce kreślarskiej, jednak charakter i przekaz pozostały niezmienione. To nadal sportowy, zwarty, elegancki i prestiżowy pojazd. Nadwozie o wymiarach 4239 mm x 1790 mm x 1291 mm z łatwością mieści dwójkę dorosłych pasażerów, którzy mają swobodę ruchów. Bogate wyposażenie obejmuje m.in. skórzaną tapicerkę, dwustrefową klimatyzację automatyczną, nawigację satelitarną, tempomat, podgrzewane koło kierownicy oraz fotele, rozbudowany zestaw multimedialny z zaawansowanym odtwarzaczem audio, komplet systemów stabilizujących jazdę (ABS, ESP, DTC) czy ogrzewanie postojowe.

Designem deski rozdzielczej zajęła się Nadya Arnaout. Z technologii obecnych na pokładzie BMW Z4 E89 warto wymienić m.in. EfficientDynamics (dba o odzyskiwanie energii podczas hamowania) czy system Drive Dynamic Control z możliwością wybrania jednej z kilku opcji siły tłumienia amortyzatorów i sztywności układu kierowniczego. W opcji znajduje się także zawieszenie opracowane przez dział M Motorsport firmy, pozwalające uzyskać jeszcze lepszy balans auta oraz trakcję w zakrętach. Z4 linii E89 jest także pierwszym roadsterem marki, który korzysta z systemu iDrive. Został on dopracowany i ułatwia kontrolę nad parametrami samochodu i multimediów, co było kłopotliwe w pierwszych wersjach systemu. Ponadto pasażerowie mogą korzystać z względnie obszernego bagażnika mierzącego 310 l przy zamkniętym dachu oraz 180 l, gdy aluminiowa konstrukcja znajduje się za fotelami.

Waga produkowanego już nie w USA (jak w przypadku poprzednika), tylko w niemieckim Regensburgu auta zwiększyła się o minimum 150 kg (w niektórych wypadkach jest to nawet 235 kg). O osiągi sportowego BMW dbają zaawansowane jednostki napędowe: łącznie 6 silników benzynowych. Gamę otwiera model sDrive20i o mocy 184 KM. W ofercie są także sDrive23i (204 KM), sDrive28i (245 KM), sDrive30i (258 KM) czy podwójnie doładowane odmiany sDrive35i (306 KM) i sDrive35is (340 KM). Ostatnia wersja standardowo wyposażona jest w pakiet sportowy M, uwzględniający elektronicznie sterowane zawieszenie oraz zestaw ospoilerowania, co w pozostałych modelach jest opcją. Najmocniejsza odmiana w ofercie jest w stanie rozpędzić się do 100 km/h w imponującym czasie 4,8 s. Prędkość maksymalna wszystkich wersji została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

Samochód oferowany w Europie i Stanach przenosi moc na tylne koła za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej albo 6- lub 7-stopniowego automatu.

Plusy:
- nowoczesna stylistyka nawiązująca do pozostałych modeli marki
- bogate wyposażenie seryjne
- szeroka oferta silników
- rewelacyjne prowadzenie
- mało kto ośmieli się powiedzieć, że to damski samochód
Minusy:
- wysoki koszt zakupu
- mimo powiększenia wnętrza to nadal ciasny samochód
- brak w ofercie wersji sygnowanej logo M GmbH

4.10
Ocena na postawie 26 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaBMW
ModelBMW Z4
Produkcja od2009
Produkcja do2016

Wybrane wersje BMW Z4 E89

Inne generacje BMW Z4

Inne modele BMW

BMW Z4 E89: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie