BMW Z4 wpadło w ręce tunera AC Schnitzer

AC Schnitzer od zawsze kojarzył się ze zmodyfikowanymi w granicach dobrego smaku autami spod znaku biało-niebieskiego śmigła. Nie inaczej jest tym razem – BMW Z4 od niemieckiego tuner wygląda jak pirania – niepozorna z zewnątrz, ale bardzo drapieżna gdy obudzi się jej prawdziwy instynkt.

Z zewnątrz AC Schnitzer wprowadził drobne, kosmetyczne zmiany, a wzrok przykuwają głównie 20-calowe obręcze
Z zewnątrz AC Schnitzer wprowadził drobne, kosmetyczne zmiany, a wzrok przykuwają głównie 20-calowe obręcze
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Filip Buliński

02.12.2019 | aktual.: 22.03.2023 17:11

AC Schnitzer przygotował zestaw tuningowy dla topowego Z4 M40i – słabsze odmiany 20 i i 30i jeszcze muszą chwilę poczekać na swoją kolej. Pod maską pozostał 3-litrowy silnik z 6 cylindrami w rzędzie – znak rozpoznawczy bawarskiej marki - ale specjaliści z firmy tuningowej wycisnęli z niego nieco więcej mocy i momentu obrotowego.

Aby być dokładnym, mówimy tu o dodatkowych 60 KM i 100 Nm – do dyspozycji kierowcy będzie więc 400 KM i aż 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Na tym nie koniec modyfikacji, ponieważ AC Schnitzer przygotował także wydech z 4 końcówkami, które zadbają o odpowiednie brzmienie bawarskiej jednostki.

Z tyłu, poza 4 końcówkami wydechu, można dostrzec dwuczęściową lotkę
Z tyłu, poza 4 końcówkami wydechu, można dostrzec dwuczęściową lotkę© fot. mat. prasowe

Karoseria oberwała jedynie kosmetycznymi zmianami. Zastosowano nowy przedni splitter, nakładki progowe, maskę ze specjalnymi wytłoczeniami oraz dwuczęściową lotkę. Do wyboru klienta są także 2 rodzaje 20-calowych felg – klasyczne aluminiowe albo kute. Współgrają one z gwintowanym zawieszeniem, które zapewnia obniżenie od 15 do 25 mm. W przypadku wersji 20i i 30i, wartość ta oscyluje w granicach od 20 do 35 mm.

Specjalistom z AC Schnitzer udało się podnieść moc do 400 KM i maksymalny moment obrotowy do 600 Nm
Specjalistom z AC Schnitzer udało się podnieść moc do 400 KM i maksymalny moment obrotowy do 600 Nm© fot. mat. prasowe

Najmniej zmian przewidziano we wnętrzu, ale wcale nas to nie dziwi. W końcu Z4 M40i od AC Schnitzera ma wywoływać uśmiech na twarzy kierowcy swoim zachowaniem na drodze i dźwiękiem z czterech końcówek wydechu, a nie z wyglądem deski rozdzielczej. Ale skoro już przy tym jesteśmy, tuner wyposażył BMW w dedykowane manetki zmiany biegów, pedały oraz podstopnicę z aluminium.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/21]
Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)