Suzuki Fun

Model
Suzuki Fun Zobacz 2 zdjęcia

Suzuki Fun jest bliźniaczym modelem Chevroleta Celty, który przeznaczony został przez producenta na argentyński rynek. Co więcej, samochód jest budżetowym mini-autem, które produkowane było przez Chevroleta na rynek latynoamerykański w okresie 2000 – 2015. Ponadto, po ukazaniu się na rynku Suzuki Fun zastąpił Chevroleta Corsę B, a on sam w ofercie producenta został wyparty przez modele Chevrolet Prisma MkII i Chevrolet Onix. W ten sposób przez cały okres produkcji fabrykę w Gravatai opuściło ok. 600 000 Suzuki Fun, co daje ok. 1000 egzemplarzy rocznie.

Suzuki Fun – historia

Pierwsze modele Suzuki Fun ukazały się w 2000 roku w Brazylii jako 3-drzwiowe hatchbacki wyposażone w benzynowy silnik o pojemności 1 litra. Auta bazowały na konstrukcji Corsy B, a samo nadwozie zostało zainspirowane tym z Opla Vectry. Pierwsze zmiany nastąpiły natomiast w 2002 roku, kiedy producent wprowadził 5-drzwiową wersję z silnikiem mającym aż 70 KM, tym samym, który wykorzystano w benzynowych jednostkach znanych ówcześnie z Opla Corsy C przeznaczonej na rynek latynoamerykański. W ten sposób wraz z rozwojem marki, model Suzuki Fun zdobywał coraz więcej popularności, a użytkownicy domagali się wersji odporniejszej na trudne warunki drogowe i wysoką temperaturę, z których znane były tereny Ameryki Południowej. Na odpowiedź nie trzeba było długo czekać, bo już w 2003 roku producent zdecydował się zaprezentować specjalną wersję Suzuki Fun czyli ''Off-Road'', która posiadała wzmocnioną konstrukcję i benzynowy silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa i pojemnością 1 litra. Co więcej, pierwsze zmiany wizualne nadeszły w 2006 roku, kiedy ostatecznie zdecydowano się na lifting nadwozia, który skutkował drapieżnym i o wiele bardziej odświeżonym wyglądem przypominającym brazylijską wersję Opla Vectry.

Suzuki Fun – dane techniczne

Jak już zostało po części wspomniane, Suzuki Fun w ostatecznej wersji dysponował wysokoprężnym silnikiem o pojemności 1 litra i systemem FlexPower L4, który zasilany był benzyną/etanolem. Obsługiwany był przez 5-biegową manualną przekładnię, przy napędzie, który przełożony został na przednią część konstrukcji auta. Dzięki temu auto zyskało przestronniejsze wnętrze, zmniejszeniu uległa również masa samej konstrukcji. Ponadto, napęd na przód sprawił, że samochód znacznie łatwiej prowadzi się, pokonując zakręty oraz obecne na trasie wzniesienia przy małej i średniej prędkości.

Suzuki Fun - wymiary

Suzuki Fun od samego początku za swój największy atut uznawał kompaktowe wymiary, które pozwalają użytkownikowi na szybkie poruszanie się w zatłoczonym mieście. W ten sposób długość Suzuki Fun wynosi 3750 mm (hatchback) i 4125 mm (sedan) przy szerokości 1610 mm i wysokości 1430 mm. Co więcej, takie parametry sprawiły, że producent zdecydował się na rozstawienie osi na odległość równą 2445 mm, co zaowocowało niską masą całkowitą w postaci 875 kg wagi samej konstrukcji i ok. 1315 kg wagi całkowitej. Na koniec należy również zwrócić uwagę na zbiornik paliwa, który dysponuje pojemnością 37 litrów. Nie jest to dużo, dlatego kierowca Suzuki Fun w przypadku pokonywania dłuższych tras podmiejskich zmuszony jest do częstego tankowania, co w dłuższym czasie może okazać się denerwujące.

Suzuki Fun – osiągi/spalanie

Suzuki Fun dzięki kompaktowym wymiarom i zrównoważonym jednostkom napędowym dysponuje spalaniem na zadowalającym poziomie jak na auto stworzone do pokonywania niewielkich odległości w krótkim czasie. W ten sposób samochód spala jedynie ok. 5 l/100 km podczas miejskiej jazdy i 6 l/100 km w przypadku modelu mieszanego. Co ciekawe, mimo względnie niskich parametrów spalania Suzuki Fun umożliwia kierowcy osiąganie zadowalających osiągów w postaci prędkości maksymalnej znajdującej się na poziomie 170 km/h, potrzebując na dotarcie do pierwszej setki w zaledwie ok. 12 sekund.

Suzuki Fun – bezpieczeństwo

Suzuki Fun charakteryzowały bardzo niskie oceny w popularnych testach bezpieczeństwa, co jest równocześnie największą wadą auta. Potwierdzeniem tego niechlubnego faktu może być klasyfikacja Latin NCAP, według której Suzuki Fun zasłużył na tylko jedną gwiazdkę, jeśli chodzi o dorosłych oraz dwie gwiazdki w przypadku bezpieczeństwa znajdujących się w aucie dzieci.

3.73
Ocena na postawie 43 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaSuzuki
TypSamochód osobowy
SegmentB

Inne modele Suzuki

B - Inne modele

Suzuki Fun: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie