Suzuki Fun

Model
Suzuki Fun Zobacz 2 zdjęcia

Suzuki Fun jest bliźniaczym modelem Chevroleta Celty, który przeznaczony został przez producenta na argentyński rynek. Co więcej, samochód jest budżetowym mini-autem, które produkowane było przez Chevroleta na rynek latynoamerykański w okresie 2000 – 2015. Ponadto, po ukazaniu się na rynku Suzuki Fun zastąpił Chevroleta Corsę B, a on sam w ofercie producenta został wyparty przez modele Chevrolet Prisma MkII i Chevrolet Onix. W ten sposób przez cały okres produkcji fabrykę w Gravatai opuściło ok. 600 000 Suzuki Fun, co daje ok. 1000 egzemplarzy rocznie.

Suzuki Fun – historia

Pierwsze modele Suzuki Fun ukazały się w 2000 roku w Brazylii jako 3-drzwiowe hatchbacki wyposażone w benzynowy silnik o pojemności 1 litra. Auta bazowały na konstrukcji Corsy B, a samo nadwozie zostało zainspirowane tym z Opla Vectry. Pierwsze zmiany nastąpiły natomiast w 2002 roku, kiedy producent wprowadził 5-drzwiową wersję z silnikiem mającym aż 70 KM, tym samym, który wykorzystano w benzynowych jednostkach znanych ówcześnie z Opla Corsy C przeznaczonej na rynek latynoamerykański. W ten sposób wraz z rozwojem marki, model Suzuki Fun zdobywał coraz więcej popularności, a użytkownicy domagali się wersji odporniejszej na trudne warunki drogowe i wysoką temperaturę, z których znane były tereny Ameryki Południowej. Na odpowiedź nie trzeba było długo czekać, bo już w 2003 roku producent zdecydował się zaprezentować specjalną wersję Suzuki Fun czyli ''Off-Road'', która posiadała wzmocnioną konstrukcję i benzynowy silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa i pojemnością 1 litra. Co więcej, pierwsze zmiany wizualne nadeszły w 2006 roku, kiedy ostatecznie zdecydowano się na lifting nadwozia, który skutkował drapieżnym i o wiele bardziej odświeżonym wyglądem przypominającym brazylijską wersję Opla Vectry.

Suzuki Fun – dane techniczne

Jak już zostało po części wspomniane, Suzuki Fun w ostatecznej wersji dysponował wysokoprężnym silnikiem o pojemności 1 litra i systemem FlexPower L4, który zasilany był benzyną/etanolem. Obsługiwany był przez 5-biegową manualną przekładnię, przy napędzie, który przełożony został na przednią część konstrukcji auta. Dzięki temu auto zyskało przestronniejsze wnętrze, zmniejszeniu uległa również masa samej konstrukcji. Ponadto, napęd na przód sprawił, że samochód znacznie łatwiej prowadzi się, pokonując zakręty oraz obecne na trasie wzniesienia przy małej i średniej prędkości.

Suzuki Fun - wymiary

Suzuki Fun od samego początku za swój największy atut uznawał kompaktowe wymiary, które pozwalają użytkownikowi na szybkie poruszanie się w zatłoczonym mieście. W ten sposób długość Suzuki Fun wynosi 3750 mm (hatchback) i 4125 mm (sedan) przy szerokości 1610 mm i wysokości 1430 mm. Co więcej, takie parametry sprawiły, że producent zdecydował się na rozstawienie osi na odległość równą 2445 mm, co zaowocowało niską masą całkowitą w postaci 875 kg wagi samej konstrukcji i ok. 1315 kg wagi całkowitej. Na koniec należy również zwrócić uwagę na zbiornik paliwa, który dysponuje pojemnością 37 litrów. Nie jest to dużo, dlatego kierowca Suzuki Fun w przypadku pokonywania dłuższych tras podmiejskich zmuszony jest do częstego tankowania, co w dłuższym czasie może okazać się denerwujące.

Suzuki Fun – osiągi/spalanie

Suzuki Fun dzięki kompaktowym wymiarom i zrównoważonym jednostkom napędowym dysponuje spalaniem na zadowalającym poziomie jak na auto stworzone do pokonywania niewielkich odległości w krótkim czasie. W ten sposób samochód spala jedynie ok. 5 l/100 km podczas miejskiej jazdy i 6 l/100 km w przypadku modelu mieszanego. Co ciekawe, mimo względnie niskich parametrów spalania Suzuki Fun umożliwia kierowcy osiąganie zadowalających osiągów w postaci prędkości maksymalnej znajdującej się na poziomie 170 km/h, potrzebując na dotarcie do pierwszej setki w zaledwie ok. 12 sekund.

Suzuki Fun – bezpieczeństwo

Suzuki Fun charakteryzowały bardzo niskie oceny w popularnych testach bezpieczeństwa, co jest równocześnie największą wadą auta. Potwierdzeniem tego niechlubnego faktu może być klasyfikacja Latin NCAP, według której Suzuki Fun zasłużył na tylko jedną gwiazdkę, jeśli chodzi o dorosłych oraz dwie gwiazdki w przypadku bezpieczeństwa znajdujących się w aucie dzieci.

3.73
Ocena na postawie 43 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaSuzuki
TypSamochód osobowy
SegmentB

Inne modele Suzuki

B - Inne modele

Suzuki Fun: newsy, testy i recenzje

Suzuki RAV4? Efekt współpracy japońskich producentów już za rok

... Suzuki zaprezentuje w trzecim kwartale 2020 roku nowego SUV-a, będącego wyniki współpracy z Toyotą. Wszystko wskazuje na to, że może być to RAV4 Hybrid ze zmienionym znaczkiem. Ale to jeszcze nie wszystko. ... 28711 Wprowadzenie do gamy Suzuki ...

3 tygodnie temu

Tancerka z korporacji, czyli jak znaleźć balans w życiu

Suzuki wycofuje dwa modele. Skupi się na crossoverach

... Dwa modele Suzuki - Celerio i Baleno - już niebawem znikną z polskiego rynku. Japońska marka zamierza zmodernizować całą gamę i skupić się na crossoverach oraz pojazdach wykorzystujących system tzw. "miękkiej hybrydy." ... Polski importer marki ...

3 miesiące temu

Masz Suzuki? Nie trzaskaj drzwiami, bo aktywujesz poduszki powietrzne

... Wybuch poduszki powietrznej nie należy do najprzyjemniejszych doznań w życiu kierowcy. Głośny huk, pył unoszący się w powietrzu i zazwyczaj duże uszkodzenia pojazdu. Aktywacja poduszki nie zawsze jednak musi wiązać się z kolizją. Czasem jest ...

3 miesiące temu

Toyota i Suzuki zacieśniają współpracę. Polska na tym skorzysta

... Toyota i Suzuki działają wspólnie już od ponad trzech lat na polu technologii informatycznych, ochrony środowiska i bezpieczeństwa. Od teraz należy do tego dodać także pojazdy autonomiczne i napędy hybrydowe. Na mariażu japońskich koncernów ...

3 miesiące temu

Nowe Suzuki Jimny inspirowane legendą Dakaru

... Najnowsza odsłona Suzuki Jimny powoli wyrasta na ulubieńca tunerów. Choć od rynkowego debiutu minęło zaledwie kilka miesięcy, doczekaliśmy się już wielu ciekawych projektów opartych na tym modelu. Najnowszy z nich, będący dziełem niemieckiej ...

6 miesięcy temu

Suzuki Jimny Black Bison. Tak ostro jeszcze nie było

... Suzuki Jimny było bez wątpienia jedną z najciekawszych premier 2018 roku. Zdobyło serca nie tylko klientów, ale i firm tuningowych, takich jak japoński Wald International. Najnowszy projekt z Kraju Kwitnącej Wiśni robi niesamowite wrażenie. ... ...

11 miesięcy temu

Nowe wersje Jimny już w drodze. Suzuki zapowiada dwa koncepty

... Najnowsza odsłona Suzuki Jimny przebojem wdarła się na światowe rynki, od razu zdobywając serca klientów, ale i tunerów. Mimo krótkiego stażu na rynku, na bazie Jimny powstało już kilka ciekawych projektów. Niebawem dołączą do nich dwa kolejne, ...

12 miesięcy temu

Suzuki Jimny Liberty Walk. Prawie jak Geländewagen

... Nowe Suzuki Jimny dzięki kanciastej karoserii przypomina terenówki sprzed kilku dekad. Choć jest sporo mniejsze niż Mercedes klasy G, przypomina go pod wieloma względami. Japońska firma tuningowa Liberty Walk postanowiła podkreślić to ...

11 miesięcy temu

Pierwsze sztuki Suzuki Jimny już w Polsce. Wkrótce wyjadą na drogi

... Po 20 latach od premiery trzeciej generacji Suzuki Jimny, mała terenówka doczekała się nowej wersji. Pierwsze egzemplarze auta dotarły do Polski i są już nawet zarejestrowane. ... Sympatyczna terenówka z Japonii została odświeżona w połowie 2018 ...

11 miesięcy temu

Koniec ery giganta: Suzuki kończy produkcję Hayabusy

... W końcu każda legenda musi przejść do historii. W przypadku Hayabusy, pierwszego drogowego motocykla, który przekraczał 300 km/h, gwoździem do trumny są normy emisji spalin. Motocykl Suzuki już wcześniej został wycofany z części rynków i dopiero ...

12 miesięcy temu

Nowe Suzuki Jimny: nie jest takie jak myślisz. Jest lepsze

... Suzuki Jimny pomimo bardzo prymitywnego wyglądu jest jak zabaweczka. Nie dajcie się jednak tak łatwo zwieść. Pomimo cukierkowego lakieru i przyjemnie kanciastej sylwetki to narzędzie dla profesjonalistów. Zbudowane tak dobrze, że aż odebrało mi ...

10 miesięcy temu

Suzuki Swift Hybrid 1.0: liczy się lekkość

... Niszowe, niezbyt się wyróżniające, ale też bardzo charakterystyczne i robione od dawna wg tego samego przepisu. Takie jest Suzuki Swift, miejskie auto z Japonii, którego nowa generacja nie zmieniła się tak bardzo, jak mogłoby się to wydawać. I ...

12 miesięcy temu

Nowe Suzuki Swift Sport to kiepski hot hatch, ale za to świetne GTi

... Po otrzymaniu nowego Suzuki Swift Sport do testu byłem początkowo mocno rozczarowany. Z czasem zacząłem wybaczać pewne braki, aż pod koniec doszedłem do wniosku, że to świetny samochód. Co sprawiło, że tak mocno zmieniłem opinię? ... , ...

11 miesięcy temu

Suzuki Vitara po liftingu: koniec z silnikami wolnossącymi

... To tylko kosmetyka. Po kilku latach na rynku modernizacji doczekał się najpopularniejszy model japońskiej marki - Suzuki Vitara. To oznacza, że pożegnaliśmy się z jednostką wolnossącą. Vitara weszła całkowicie w erę turbodoładowania. ... 1938O ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie