Audi V8 (D11)

Model
Audi V8 (D11) Zobacz 3 zdjęcia

Audi V8 było zaliczane do luksusowych samochodów osobowych i stanowiło flagowy model niemieckiego producenta.

Audi V8 – najważniejsze informacje

Model V8 to jeden z przełomowych samochodów w historii marki Audi. Powód? Przed rozpoczęciem produkcji Audi V8, która ruszyła na dobre w 1988 r., niemiecka firma motoryzacyjna wcale nie była utożsamiania z wytwarzaniem aut klasy premium. Wprowadzenie na rynek modelu V8 stanowiło wyraźny sygnał, że polityka marki Audi się zmieniła.

Co ciekawe Audi V8 stanowiło przełom w historii koncernu z Niemiec z jeszcze jednego powodu. Było to bowiem pierwsze auto, którego nazwa pochodziła od zamontowanego w nim silnika – widlastej jednostki z 8 cylindrami.

Audi V8 charakteryzowało się świetnymi rozwiązaniami technicznymi, jednak klientów do zakupu tego samochodu mocno zniechęcał jego wygląd. Model V8 był bowiem podobny do Audi 200, a przede wszystkim do Audi 100, choć jego wymiary były zdecydowanie bardziej pokaźne. Krótko mówiąc – Audi V8 prezentowało się dość pospolicie, a jego stylistyka nie przykuwała wzroku. Samochód został zaprojektowany przez Erwina Leo Himmla.

Karoseria Audi V8 miała jednak jedną dużą zaletę: była galwanizowana, a producent dawał kupującemu ten pojazd aż 10-letnią gwarancję antykorozyjną.

Audi V8 było oferowane z dwoma typami nadwozia. Początkowo była to tylko wersja sedan, jednak w 1990 r. w sprzedaży pojawiło się również Audi V8 z wyraźnie wydłużoną karoserią, które było klasyfikowane jako limuzyna. Niezależne od rodzaju nadwozia, Audi V8 występowało jedynie w 4-drzwiowej konfiguracji.

Wymiary Audi V8 zależały oczywiście od typu nadwozia, jednak wersja sedan różniła się od limuzyny tak naprawdę tylko długością i wynikającym z niej rozstawem osi. Audi V8 sedan miało bowiem 4,86 m długości i 2,7-metrowy rozstaw osi, zaś limuzyna – 5,19 m długości i 3-metrowy rozstaw osi. Szerokość i wysokość samochodu w każdej wersji były takie same i wynosiły odpowiednio 1,81 oraz 1,42 m.

Płyta podłogowa, na której zbudowano Audi V8, była oznaczona symbolem D11, który pojawia się czasami przy nazwie tego modelu auta. Pełniejsza nazwa płyty podłogowej Audi V8 to Volkswagen Group D1.

Produkcja Audi V8 ustała w 1993 r. Rok później do salonów samochodowych trafiło Audi A8, które jest uważane za następcę modelu V8.

Audi V8 – dane techniczne

Kupując Audi V8 można było wybrać jeden z dwóch silników: 3.6-litrową jednostkę o mocy 250 koni mechanicznych (KM) i 4.2-litrową o mocy 290 KM. Jeśli chodzi o spalanie Audi V8, to samochód notował podobne wyniki (około 17-18 l w cyklu mieszanym) niezależnie od wersji silnikowej.

Szerszy wybór dotyczył przekładni montowanych w Audi V8, wśród których znajdowała się 4-stopniowa automatyczna skrzynia biegów i dwie skrzynie manualne, jedna z 5, a druga z 6 przełożeniami.

Jeśli chodzi o napęd, to w Audi V8 został on rozłożony na wszystkie koła.

Audi V8 – opinie

Zaletą Audi V8 było zastosowanie w nim wielu praktycznych rozwiązań, takich jak układ napędowy typu quattro, specjalność niemieckiej marki, który w zależności od sytuacji mógł zostać rozdzielony inaczej niż po połowie na każdą oś. Właściwości jezdne Audi V8 w połączeniu z efektywnym układem hamulcowym oraz znakomicie wyciszoną kabiną tego auta sprawiały, że poruszanie się nim stanowiło nie lada przyjemność.

Do wad Audi V8 zaliczano nie najlepszą widoczność z wnętrza samochodu. Poza tym Audi V8 było narażone na sporo usterek, i to poważnych, które dotyczyły np. skrzyni biegów (zwłaszcza manualnej) oraz zerwania paska rozrządu. Z tego powodu Audi V8 uchodziło za samochód drogi w utrzymaniu.

3.97
Ocena na postawie 38 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaAudi
TypSamochód osobowy
SegmentF

Generacje Audi V8 (D11)

Inne modele Audi

F - Inne modele

Audi V8 (D11): newsy, testy i recenzje

Mille Miglia - dzień 3.

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie