Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Audi Q5

Model
Audi Q5 Zobacz 6 zdjęć

Audi Q5

Jeszcze kilka lat temu samochody typu SUV były w przenośni ucywilizowanymi terenówkami przystosowanymi do komfortowej jazdy po szosie, co odbijało się na właściwościach terenowych. Miały lepsze wyposażenie niż typowe samochody terenowe i uchodziły za wozy bardziej przyjazne kierowcy, którymi w razie potrzeby można zjechać z utwardzonej drogi.

Wiele terenówek wraz z kolejną generacją stopniowo traciło na walorach terenowych; znikały sztywne ramy nadwozia, niezależne zawieszenie zastąpiło sztywne mosty, a stały napęd na cztery koła został wyparty w wielu przypadkach przez rozwiązanie, w którym tylna oś włącza się do pracy tylko w razie utraty przyczepności osi przedniej. Dziś nawet blokady dyferencjałów zastąpiła elektronika. Auta klasy SUV nie mają służyć do ekstremalnej jazdy w terenie, a ich popularność wzrosła na tyle, że wiele firm, w tym Audi, oferuje je w dwóch-trzech rozmiarach.

Audi Q5 (produkowane od roku 2008, na polskim rynku od 2009) nie ma zbyt wielu atrybutów auta terenowego, ale nie o to w nim chodzi. Nie jest to absolutnie jego wada, Q5 ma bowiem wiele zalet i doskonale sprawdza się jako SUV w codziennym użytkowaniu. Prześwit 200 mm pozwala na pokonanie niewielkich przeszkód. Głębokość brodzenia do 50 cm nie ma tutaj znaczenia. Zawieszenie opcjonalnie może być wyposażone w regulację twardości amortyzatorów. Mowa o systemie Audi Drive Select, który został zaadaptowany również w układzie kierowniczym o zmiennym przełożeniu dostosowującym się do prędkości.

Napęd na cztery koła oparty na centralnym mechanizmie różnicowym Torsen jest rewelacyjny. W warunkach normalnej pracy (kiedy żadne z kół nie traci przyczepności) siła napędowa jest przekazywana w proporcjach 40% na przednią oś i 60% na tylną. Gdy zajdzie taka potrzeba, 65% momentu obrotowego może zostać przekazane na przednie koła, a na tylne nawet 85%. Ma to swoje dobre strony nie tylko podczas jazdy w gorszych warunkach terenowych. Samochód dobrze się prowadzi, a w zakrętach zachowuje się neutralnie. Został wyposażony w system kontroli zjazdu ze wzniesienia, a ABS ma funkcję rozpoznawania rodzaju nawierzchni. Audi Q5 ma więc wszystko, co współczesny SUV mieć powinien.

Dzięki dobrze dobranemu rozstawowi osi we wnętrzu jest sporo przestrzeni z przodu i z tyłu. Nie brakuje miejsca na nogi ani nad głowami. Bagażnik ma przyzwoitą pojemność (540 l/1560 l). Oprócz sporych rozmiarów jest funkcjonalny. Jak na Audi przystało, kokpit to kwintesencja ergonomii, solidności i jakości.

Do napędu Q5 producent oferuje trzy silniki benzynowe i trzy diesle. Wszystkie silniki oprócz największego są turbodoładowane. Benzynowa jednostka 2,0 TFSI może mieć 180 lub 211 KM. Dzięki turbodoładowaniu charakteryzuje się dużym momentem obrotowym (odpowiednio 320 i 350 Nm) i dobrą elastycznością. Silnik benzynowy o pojemności 3,2 bez doładowania osiąga 270 KM.

Wysokoprężna jednostka 2,0 TDI występuje w dwóch wariantach mocy: 143 i 170 KM (w obydwu przypadkach 350 Nm). Silnik 3,0 TDI rozwija moc 240 KM i niebagatelny moment obrotowy 500 Nm.

Ciekawostką jest wersja z napędem hybrydowym, w którym wykorzystano jednostkę 2,0 TFSI o mocy 211 KM, wspomaganą przez elektryczny silnik generujący moc 45 KM. Ta odmiana jest przeznaczona głównie na rynek Ameryki Północnej.

W zależności od wersji silnikowej Audi Q5 może mieć skrzynię manualną 6-biegową, automatyczną, 7-biegową S-tronic w konfiguracji z mocnymi jednostkami, a także konwencjonalny automat Tiptronic współpracujący głównie z napędem hybrydowym.

Audi Q5 jest przemyślanym SUV-em ze świetnym napędem i dobrymi silnikami gwarantującymi dobre osiągi. Ma przestronne, funkcjonalne wnętrze i szereg przydatnych nowinek technicznych. Ma wszystko, co powinien mieć powinien współczesny SUV, więc można go uznać za ciekawą propozycję niemieckiego producenta.

W 2013 roku Audi powiększyło paletę modelu Q5 o wersje SQ5 3.0 TDI oraz SQ5 3.0 TFSI. Pierwsze z tych aut ma dieslowski motor o mocy 313 KM, natomiast drugie jest wyposażone w silnik benzynowy o mocy 359 KM. Ten ostatni wóz nie jest dostępny na rynku europejskim.

4.06
Ocena na postawie 17 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaAudi
TypSamochód osobowy

Generacje Audi Q5

Inne modele Audi

Oceny użytkowników (4)

Audi Q5: newsy, testy i recenzje

Ford Puma - niespodziewane skojarzenia

Audi S6 Plus Sedan trafiło na sprzedaż. To jeden z 97 egzemplarzy

... Audi S6 C4 nie jest przesadnie rzadkim autem, pod warunkiem, że nie mówimy o wersji Plus, która doczekała się zaledwie 952 egzemplarzy, z czego tylko 97 było sedanami. Jeden z nich został właśnie wystawiony na sprzedaż za pośrednictwem domu ...

2 dni temu

Audi uruchamia w Polsce Audi Online TV

... Salony i serwisy Audi w Polsce są cały czas otwarte i pozwalają klientom dokonać wyboru swojego nowego samochodu. Jednak w trosce o zdrowie klientów w tak trudnych czasach i dla ułatwienia wyboru ... nowego modelu, Audi uruchomiło specjalny ...

3 tygodnie temu

Krótka lekcja elektromobilności: audi e-tronem przez Alpy

... Jeszcze zanim epidemia opanowała Europę, wybrałem się na wyprawę przez Alpy w audi e-tronie. Śnieg, autobahny i kompletnie inna infrastruktura, pokazują auto elektryczne w trochę innym kontekście ... już pieśń przeszłości. W Niemczech stacje ...

3 tygodnie temu

Nowe Audi A3 Sedan oficjalnie. Jest większe i lepiej wyposażone

... Po hatchbacku przyszedł czas na sedana. Audi pochwaliło się trójbryłowym wydaniem modelu A3. Auto prezentuje się równie dobrze i proporcjonalnie co poprzednik, a przy tym jest przestronniejsze i lepiej wyposażone. BMW Serii 1 i Mercedes Klasy A ...

miesiąc temu

Odświeżone Audi Q5 przyłapane na śniegu

... Audi Q5 w obecnej formie jest na rynku od 2008 roku, a wiec czas najwyższy na facelifting tego modelu. Audi przeprowadza testy odświeżonego Q5. ... Audi Q5 w obecnej formie jest na rynku od 2008 roku, a wiec czas najwyższy na facelifting tego ...

dawno temu

Audi Q5 po Szwajcarii: Jezioro Bodeńskie i czekolada

... By przetestować Audi Q5, wybraliśmy się do Szwajcarii. Zobaczcie, jakimi drogami jeździliśmy. ... Przed kilkoma dniami pokonaliśmy drogę z Warszawy do Norymbergi, a potem rozpoczynamy naszą przygodę na dobre. Zmierzamy do Szwajcarii, by ...

dawno temu

Używane Audi Q5 (8R): świetny SUV, ale nie dla ubogich

... Właściwie żadne audi nie jest samochodem tanim w eksploatacji (choć teraz można tak powiedzieć o modelu 80), a zwłaszcza SUV-y. Borykają się bowiem z problemami, które da się rozwiązać, ale trzeba mieć na to kilka tysięcy złotych. Dlaczego więc ...

dawno temu

Audi Q5 w wydaniu ABT. Wygląda lepiej i jest mocniejsze

... Niemiecka firma tuningowa, specjalizująca się w modyfikacjach samochodów grupy VAG, wzięła na warsztat popularnego SUV-a Audi. Mowa o modelu Q5, który zyskał nie tylko ciekawszy wygląd, ale i większą moc. ... Zestaw modyfikacji w wykonaniu ABT ...

dawno temu

Audi Q5 po sąsiedzkiej wizycie

... Audi Q5 przeszło tuning u najbardziej znanego tunera aut grupy VW - firmy ABT Sportsline. Niemiecki tuner oferuje pakiet optycznych przeróbek, ale nie zabrakło czegoś dla miłośników modyfikacji mechanicznych. ... Audi Q5 przeszło tuning u ...

dawno temu

Wesoła reklama Audi Q5

... Nie kupuj kota w worku albo kolejnego pudełka. Kup Audi Q5 - takim slooganem kończy się nowa reklama SUVa Audi. Utrzymana w bardzo wesołym stylu retro jest ciekawą odskocznią od reklam na co dzień serwowanych nam przez producentów ...

dawno temu

Nadjeżdża Audi Q5 Cabriolet!

... Crossover cabrio? Czemu nie. Pojawia się coraz więcej spekulacji na temat rozpoczęcia przez Audi produkcji modelu Q5 w wersji bez dachu. ... Crossover cabrio? Czemu nie. Pojawia się coraz więcej spekulacji na temat rozpoczęcia przez Audi ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie