Audi Q7

Model
Audi Q7 Zobacz 7 zdjęć

Audi Q7

Audi Q7 jest pierwszym samochodem klasy SUV (Sport Utility Vehicle) niemieckiego producenta. Tym modelem Audi wypełniło swego rodzaju lukę w ofercie. Producent oferował samochody różnych segmentów: od małych, kompaktowych, przez luksusowe limuzyny, aż po auta sportowe, ale brakowało czegoś dla fanów samochodów terenowych. Terenowych w przenośni, ponieważ atrybuty Q7 jako samochodu terenowego kończą się na znakomitym stałym napędzie na cztery koła oraz dużym prześwicie.

Nie jest to jednak jego wada, ponieważ model Q7 nie jest adresowany do amatorów jazdy off-roadowej. Natomiast jako SUV spisuje się rewelacyjnie - i nie chodzi tylko o pokazywanie statusu właściciela, lecz także o wiele praktycznych zalet, które potencjalni klienci z pewnością docenią.

Audi Q7 powstało na tej samej płycie podłogowej co Volkswagen Touareg i Porsche Cayenne. Rozmiary samochodu są imponujące. Długość wynosi 5086 mm, szerokość - 1983 mm, a wysokość 1737 mm. Pod tym względem największe Audi przoduje w swojej klasie. Mogłoby się wydawać, że przemieszczanie się tym samochodem w warunkach miejskich jest torturą. Jego wymiary tego nie ułatwiają. Na szczęście Audi zaopatrzyło model Q7 w szereg ułatwiających jazdę wynalazków. Są to między innymi czujniki w zderzakach informujące kierowcę o zbliżających się pojazdach. System ten ostrzega prowadzącego, gdy ten włączy kierunkowskaz, chcąc rozpocząć wyprzedzanie w niewłaściwym momencie. Na parkingu przydają się optyczne i dźwiękowe czujniki parkowania. Dodatkowo dzięki kamerze umieszczonej z tyłu kierowca widzi, co i jak blisko znajduje się za autem.

Ponieważ Audi nie przewiduje użytkowania Q7 w trudnym terenie, nie wyposażyło go w skrzynię redukcyjną ani w blokady przedniego czy tylnego dyferencjału. Blokady te zastępuje funkcja systemu ESP dostosowanego do jazdy po nieutwardzonych drogach. W razie utraty przyczepności jednego z kół system odpowiednio je przyhamowuje, aby więcej siły napędowej powędrowało do koła mającego lepszą przyczepność. ESP asekuruje również podczas zjazdu i wjazdu na wzniesienie. Jedynym aktywnym dyferencjałem jest mechanizm różnicowy Torsen umieszczony między osiami. Rozdziela on moment obrotowy między osie w proporcjach 40% na przód i 60% na tył, a w razie potrzeby przenosi więcej siły napędowej tam, gdzie będzie to korzystniejsze.

W terenie bardziej wymagającym niż równy asfalt przyda się na pewno pneumatyczne zawieszenie Audi Q7, które w najniższym położeniu skutkuje prześwitem 165 mm, a gdy zajdzie taka potrzeba, uniesie auto do 240 mm nad ziemią, zwiększając jednocześnie kąty natarcia, zejścia i rampowy. Razem z maksymalną głębokością brodzenia wynoszącą 500 mm właściwości terenowe samochodu dają możliwości, które w 90% przypadków i tak nie zostaną nigdy wykorzystane.

Przez cały okres produkcji Q7 (od 2005 roku) montowane były różne silniki. Pierwsze jednostki benzynowe to V8 4,2 o mocy 350 KM i mniejsza o pojemności 3,6 l i mocy 280 KM. Silniki te w 2009 roku zostały zastąpione przez trzylitrowe, turbodoładowane jednostki TFSI o mocy 272 i 333 KM.

Najmniejsze silniki wysokoprężne miały pojemność 3,0 l i rozwijały moc 233 lub 240 KM. Ten słabszy zniknął z oferty, a pojawił się 3,0 TDI o mocy 204 i 245 KM. Jednostki 4,2 TDI miały 326 lub 340 KM, a w późniejszym okresie, tzn. w roku 2009, ta słabsza zniknęła z oferty. Od roku 2008 produkowana jest topowa wersja V12 TDI o pojemności 6,0 l i mocy 500 KM. Egzemplarze z tym silnikiem różnią się również z zewnątrz. Zastosowane felgi mają 20 cali, a nadkola są szerzej wykrojone. Zmienił się kształt tylnych drzwi i zderzaków.

Audi Q7 niezależnie od wersji silnikowej ma automatyczną skrzynię biegów Tiptronic.

Atutem modelu Q7 jest obszerne, 5-miejscowe wnętrze. Za dopłatą auto można doposażyć w dwa siedzenia, które dostosowane są do osób o niewielkim wzroście. W opcji jest również wariant dwóch foteli zamiast tylnej kanapy. Pojemność bagażnika wynosząca 775 l, którą można powiększyć do 2035 l, spora ładowność oraz szeroki otwór bagażnika (1,22 m) zapewniają korzystne warunki przewozowe.

3.91
Ocena na postawie 14 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaAudi
TypSamochód osobowy

Generacje Audi Q7

Inne modele Audi

Oceny użytkowników (3)

Audi Q7: newsy, testy i recenzje

Audi A8 oraz Q7 teraz także jako hybrydy plug-in 60 TFSIe

... Audi kontynuuje proces elektryfikacji swojej gamy. Po Q5 oraz A7 Sportback kolejne modele doczekały się hybrydowej wersji plug-in. Mowa o A8 oraz Q7 z bardzo wydajnym napędem 60 TFSIe. ... Audi Q7 oraz A8 z uwagi na swoje pokaźne rozmiary oraz ...

5 dni temu

Audi Q7 3.0 TDI - test

Cena nowego Audi Q7. Jak wypada na tle niemieckich konkurentów?

... Polski importer marki Audi wycenił nowe Q7 na blisko 300 tys. zł, a to przecież dopiero baza do rozpoczęcia konfiguracji. Jak wygląda ten potężny SUV na tle swoich rynkowych konkurentów? ... 293 500 zł zapłacicie za bazowe Audi Q7 zaprezentowane ...

6 dni temu

Najlepsze miejsce na targach IAA 2019? To wnętrze nowego Audi Q7

... świata, wypełnionej najnowszymi technologiami, przepastnej kabiny nowego Audi Q7 jest jak zbawienie. Oto dlaczego Ty też ją docenisz po swoim dniu pracy. ... , mogąc wykorzystać bez skrępowania wygody każdego z nich? Ja bez wahania udałem się od ...

tydzień temu

Audi Q7 przeszło facelifting. Teraz bardziej pasuje do gamy

... Po ponad 4 latach od debiutu drugiej generacji Audi Q7, Niemcy zdecydowali się na facelifting modelu. W kwestii wyglądu zewnętrznego auto nie zmieniło się znacząco. Wyróżnia się jednak zupełnie nowym wnętrzem oraz ciekawymi rozwiązaniami ...

4 miesiące temu

Audi Q7 zmodyfikowane przez ABT. Poprawiono nie tylko napęd

... Specjaliści od tuningu Volkswagenów i Audi wzięli na warsztat najnowszą odsłonę modelu Q7, napędzaną trzylitrowym dieslem. Zwiększyli jego moc oraz popracowali nieco nad wyglądem, czyniąc ... niemieckiego SUV-a jeszcze atrakcyjniejszą ...

6 miesięcy temu

Premiery Audi na targach IAA: oczekiwania kontra rzeczywistość

... Na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie Audi zaprezentowało cały szereg futurystycznie wyglądających modeli koncepcyjnych. Mają one rozbudzić nasz apetyt na auta, które już teraz można znaleźć ... w salonach tej niemieckiej marki. Sprawdzam, ...

4 tygodnie temu

Audi RS 7: głośny zwiastun nowej ery aut z Neckarsulm

... W przyszłym roku na polski rynek wejdzie w sumie aż sześć zupełnie nowych modeli Audi sygnowanych literami RS. Choć części z nich jeszcze w ogóle nie znamy, ja już wiem, czego się po nich spodziewać ... Audi RS 7 Sportback (2020) - pierwsza ...

2 tygodnie temu

Audi RS 4 Avant po liftingu. Zmienił się głównie wygląd

... Ma silnik V6 biturbo o mocy 450 KM i momencie 600 Nm, czyli nic w tym zakresie nie zmieniło się względem poprzednika. Jest natomiast nowa, bardziej zadziorna niż wcześniej stylistyka. Audi pokazało nowe RS 4 Avant, czyli jedno z najszybszych ...

2 tygodnie temu

Markus Duesmann odchodzi z BMW. Zostanie CEO Audi

... BMW jest bez wątpienia największym rywalem Audi. Dwie marki premium celujące w podobną grupę klientów i pochodzące z tego samego kraju, które niechętnie wymieniają się zasobami i pracownikami. Czasem jednak dochodzi do nietypowych transferów, ...

4 tygodnie temu

Używane Audi Q7 (4L): ostrożnie spełniaj marzenia

... Opinie na temat wyglądu Audi Q7 pierwszej generacji są mocno podzielone, ale nie ma wątpliwości, że dla wielu to był samochód marzeń. Dawniej kosztował od 200 tys. zł w górę, dziś można kupić używany ... Ponad 5 m długości, blisko 2 m szerokości ...

dawno temu

Audi SQ7 TDI z nową twarzą i wnętrzem. Silnik pozostał ten sam

... Po standardowej odmianie Audi Q7 nadszedł czas na lifting sportowego wydania SQ7 TDI. SUV z Ingolstadt upodobnił się do nowocześniejszego Q8. Może też pochwalić się zupełnie nowym wnętrzem. Napęd pozostał natomiast bez zmian. Słusznie, gdyż ...

3 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie