Audi Q7

Model
Audi Q7 Zobacz 7 zdjęć

Audi Q7

Audi Q7 jest pierwszym samochodem klasy SUV (Sport Utility Vehicle) niemieckiego producenta. Tym modelem Audi wypełniło swego rodzaju lukę w ofercie. Producent oferował samochody różnych segmentów: od małych, kompaktowych, przez luksusowe limuzyny, aż po auta sportowe, ale brakowało czegoś dla fanów samochodów terenowych. Terenowych w przenośni, ponieważ atrybuty Q7 jako samochodu terenowego kończą się na znakomitym stałym napędzie na cztery koła oraz dużym prześwicie.

Nie jest to jednak jego wada, ponieważ model Q7 nie jest adresowany do amatorów jazdy off-roadowej. Natomiast jako SUV spisuje się rewelacyjnie - i nie chodzi tylko o pokazywanie statusu właściciela, lecz także o wiele praktycznych zalet, które potencjalni klienci z pewnością docenią.

Audi Q7 powstało na tej samej płycie podłogowej co Volkswagen Touareg i Porsche Cayenne. Rozmiary samochodu są imponujące. Długość wynosi 5086 mm, szerokość - 1983 mm, a wysokość 1737 mm. Pod tym względem największe Audi przoduje w swojej klasie. Mogłoby się wydawać, że przemieszczanie się tym samochodem w warunkach miejskich jest torturą. Jego wymiary tego nie ułatwiają. Na szczęście Audi zaopatrzyło model Q7 w szereg ułatwiających jazdę wynalazków. Są to między innymi czujniki w zderzakach informujące kierowcę o zbliżających się pojazdach. System ten ostrzega prowadzącego, gdy ten włączy kierunkowskaz, chcąc rozpocząć wyprzedzanie w niewłaściwym momencie. Na parkingu przydają się optyczne i dźwiękowe czujniki parkowania. Dodatkowo dzięki kamerze umieszczonej z tyłu kierowca widzi, co i jak blisko znajduje się za autem.

Ponieważ Audi nie przewiduje użytkowania Q7 w trudnym terenie, nie wyposażyło go w skrzynię redukcyjną ani w blokady przedniego czy tylnego dyferencjału. Blokady te zastępuje funkcja systemu ESP dostosowanego do jazdy po nieutwardzonych drogach. W razie utraty przyczepności jednego z kół system odpowiednio je przyhamowuje, aby więcej siły napędowej powędrowało do koła mającego lepszą przyczepność. ESP asekuruje również podczas zjazdu i wjazdu na wzniesienie. Jedynym aktywnym dyferencjałem jest mechanizm różnicowy Torsen umieszczony między osiami. Rozdziela on moment obrotowy między osie w proporcjach 40% na przód i 60% na tył, a w razie potrzeby przenosi więcej siły napędowej tam, gdzie będzie to korzystniejsze.

W terenie bardziej wymagającym niż równy asfalt przyda się na pewno pneumatyczne zawieszenie Audi Q7, które w najniższym położeniu skutkuje prześwitem 165 mm, a gdy zajdzie taka potrzeba, uniesie auto do 240 mm nad ziemią, zwiększając jednocześnie kąty natarcia, zejścia i rampowy. Razem z maksymalną głębokością brodzenia wynoszącą 500 mm właściwości terenowe samochodu dają możliwości, które w 90% przypadków i tak nie zostaną nigdy wykorzystane.

Przez cały okres produkcji Q7 (od 2005 roku) montowane były różne silniki. Pierwsze jednostki benzynowe to V8 4,2 o mocy 350 KM i mniejsza o pojemności 3,6 l i mocy 280 KM. Silniki te w 2009 roku zostały zastąpione przez trzylitrowe, turbodoładowane jednostki TFSI o mocy 272 i 333 KM.

Najmniejsze silniki wysokoprężne miały pojemność 3,0 l i rozwijały moc 233 lub 240 KM. Ten słabszy zniknął z oferty, a pojawił się 3,0 TDI o mocy 204 i 245 KM. Jednostki 4,2 TDI miały 326 lub 340 KM, a w późniejszym okresie, tzn. w roku 2009, ta słabsza zniknęła z oferty. Od roku 2008 produkowana jest topowa wersja V12 TDI o pojemności 6,0 l i mocy 500 KM. Egzemplarze z tym silnikiem różnią się również z zewnątrz. Zastosowane felgi mają 20 cali, a nadkola są szerzej wykrojone. Zmienił się kształt tylnych drzwi i zderzaków.

Audi Q7 niezależnie od wersji silnikowej ma automatyczną skrzynię biegów Tiptronic.

Atutem modelu Q7 jest obszerne, 5-miejscowe wnętrze. Za dopłatą auto można doposażyć w dwa siedzenia, które dostosowane są do osób o niewielkim wzroście. W opcji jest również wariant dwóch foteli zamiast tylnej kanapy. Pojemność bagażnika wynosząca 775 l, którą można powiększyć do 2035 l, spora ładowność oraz szeroki otwór bagażnika (1,22 m) zapewniają korzystne warunki przewozowe.

3.91
Ocena na postawie 14 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaAudi
TypSamochód osobowy

Generacje Audi Q7

Inne modele Audi

Oceny użytkowników (3)

Audi Q7: newsy, testy i recenzje

Audi Q7 3.0 TDI - test

Audi Q7 przeszło facelifting. Teraz bardziej pasuje do gamy

... Po ponad 4 latach od debiutu drugiej generacji Audi Q7, Niemcy zdecydowali się na facelifting modelu. W kwestii wyglądu zewnętrznego auto nie zmieniło się znacząco. Wyróżnia się jednak zupełnie nowym wnętrzem oraz ciekawymi rozwiązaniami ...

7 miesięcy temu

Audi A8 oraz Q7 teraz także jako hybrydy plug-in 60 TFSIe

... Audi kontynuuje proces elektryfikacji swojej gamy. Po Q5 oraz A7 Sportback kolejne modele doczekały się hybrydowej wersji plug-in. Mowa o A8 oraz Q7 z bardzo wydajnym napędem 60 TFSIe. ... Audi Q7 oraz A8 z uwagi na swoje pokaźne rozmiary oraz ...

3 miesiące temu

Cena nowego Audi Q7. Jak wypada na tle niemieckich konkurentów?

... Polski importer marki Audi wycenił nowe Q7 na blisko 300 tys. zł, a to przecież dopiero baza do rozpoczęcia konfiguracji. Jak wygląda ten potężny SUV na tle swoich rynkowych konkurentów? ... 293 500 zł zapłacicie za bazowe Audi Q7 zaprezentowane ...

3 miesiące temu

Najlepsze miejsce na targach IAA 2019? To wnętrze nowego Audi Q7

... świata, wypełnionej najnowszymi technologiami, przepastnej kabiny nowego Audi Q7 jest jak zbawienie. Oto dlaczego Ty też ją docenisz po swoim dniu pracy. ... , mogąc wykorzystać bez skrępowania wygody każdego z nich? Ja bez wahania udałem się od ...

4 miesiące temu

Audi Q7 zmodyfikowane przez ABT. Poprawiono nie tylko napęd

... Specjaliści od tuningu Volkswagenów i Audi wzięli na warsztat najnowszą odsłonę modelu Q7, napędzaną trzylitrowym dieslem. Zwiększyli jego moc oraz popracowali nieco nad wyglądem, czyniąc ... niemieckiego SUV-a jeszcze atrakcyjniejszą ...

9 miesięcy temu

Piłkarze Realu Madryt mają nowe auta. Wybór trenera zaskakuje

... Audi jest sponsorem Realu Madryt od 2003 roku. Na sezon 2019-2020 niemiecka firma przygotowała dla hiszpańskiego klubu zupełnie nową gamę modeli. Do użytku przekazano łącznie 27 aut, wśród których największą grupę stanowią duże SUV-y. ...

miesiąc temu

Audi SQ7 ABT spodoba się fanom mocnych diesli

... Wcześniej Volkswagen Touareg, a teraz Audi SQ7 z tym samym dieslem pod maską. Uznany tuner na koniec roku upodobał sobie niemieckie SUV-y z potężnym silnikiem wysokoprężnym, co zdecydowanie nas cieszy. Chętnych na prezentowane modyfikacje z ...

4 tygodnie temu

Audi SQ7 TDI z nową twarzą i wnętrzem. Silnik pozostał ten sam

... Po standardowej odmianie Audi Q7 nadszedł czas na lifting sportowego wydania SQ7 TDI. SUV z Ingolstadt upodobnił się do nowocześniejszego Q8. Może też pochwalić się zupełnie nowym wnętrzem. Napęd pozostał natomiast bez zmian. Słusznie, gdyż ...

6 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie