Suzuki Alto 7 generacji

Generacja
Suzuki Alto 7 generacji Zobacz 2 zdjęcia

Nowy, wprowadzony w 2009 roku model poza nazwą Alto (znany też jako Alto A-Star) nie ma nic wspólnego ze swoimi poprzednikami. Z zewnątrz ten mierzący 3,4 metra długości samochodzik może nieco przypominać obecnie produkowanego Nissana Micrę i Peugeota 107. Do tego pierwszego auta Suzuki jest podobne w przedniej części. Ma ono duże, nieco wyłupiaste przednie reflektory, osadzone niemal na szczycie pokrywy silnika. W dole między nimi znajduje się dużych rozmiarów osłona chłodnicy. Z kolei boczna część auta może budzić skojarzenia z Peugeotem 107 czy Citroënem C1. Za to tył Alto nie bardzo pasuje do reszty wozu. Został on jakby wyrzeźbiony siekierą, co kłóci się z miękkimi liniami pozostałej części samochodu.

Mimo niewielkich rozmiarów Alto ma pięcioro drzwi, co znacznie ułatwia zajmowanie miejsc z tyłu, choć otwory drzwiowe nie są wielkie. Nawet osoby o wzroście 180 cm nie powinny odczuwać dyskomfortu, siadając na tylnej kanapie. Siedzisko jej jest dość duże i sprężyste, a miejsca nad głowami i na nogi dla zasiadających tam osób nie zabraknie. Jedynym problemem może się okazać zajmowanie miejsca z tyłu, gdy przednie fotele są maksymalnie odsunięte do tyłu.

Materiały wykorzystane do wnętrza nie należą do najlepszych, jednak od takiego samochodu nie można oczekiwać zbyt wiele. Za to spasowanie części w kabinie pasażerskiej jest na przyzwoitym poziomie – nic nie trzeszczy ani nie skrzypi.

Suzuki ma niewielki, bo liczący 129 l bagażnik, który można powiększyć do 367 l, składając tylną kanapę (nie trzeba demontować zagłówków).

Jak na samochód kosztujący około 37 000 zł (w Polsce) Alto jest całkiem dobrze wyposażone (mowa o wersji Comfort). W podstawowym wyposażeniu są klimatyzacja manualna, całkiem niezły odtwarzacz płyt CD z radiem, centralny zamek, elektrycznie regulowane przednie szyby, system mocowania fotelika dziecięcego Isofix, wspomaganie kierownicy, ABS z EBD i BAS, a także dwie czołowe i dwie boczne poduszki powietrzne.

Zawieszenie tego małego pojazdu zostało zestrojone dość sztywno, przez co komfort jazdy nie jest na najwyższym poziomie, ale auto prowadzi się względnie pewnie.

Początkowo Suzuki Alto było wyposażone tylko w malutki 0,7-litrowy silnik benzynowy o mocy 54 KM. Obecnie dostępny jest też 1-litrowy motor o mocy 68 KM (tylko ten w Polsce). Co prawda nie czyni on z małego wozu szybkiego samochodu, ale jest znacznie dynamiczniejszy niż mniejszy silnik. Wadą mocniejszej jednostki napędowej jest dość duży hałas przez nią generowany. Inym problemem są zbyt cienkie maty wygłuszające wnętrze.

W Polsce Suzuki Alto występuje tylko z 5-biegową skrzynią manualną, która przekazuje moc na przednie koła. W Japonii Alto jest też sprzedawane w wersji z bezstopniową skrzynką zautomatyzowaną. Producent oferuje też wersję z napędem na wszystkie koła.

W podstawowej wersji Suzuki Alto w Polsce kosztuje 32 900 zł (stan z 21.01.2012 r.).

4.50
Ocena na postawie 50 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaSuzuki
ModelSuzuki Alto
Produkcja od2009
Produkcja do2014

Inne generacje Suzuki Alto

Inne modele Suzuki

Suzuki Alto 7 generacji: newsy, testy i recenzje

Toyota Corolla z gigantycznym przebiegiem. Mechanik był zaskoczony

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie