Audi Spyder quattro

Model
Audi Spyder quattro Zobacz 2 zdjęcia

Spyder quattro to koncepcyjny supersamochód marki Audi. Debiut modelu Audi Spyder quattro nastąpił w 1991 r. na targach Frankfurt Motor Show.

Audi Spyder quattro – najważniejsze informacje

Audi Spyder quattro było dwuosobowym coupe, którego premiera wzbudziła duże zainteresowanie. Samochód wyróżniał się bowiem efektownym, płaskim nadwoziem, które wyglądało nowocześnie jeszcze wiele lat po 1991 r., kiedy po raz pierwszy go zaprezentowano. Świadczy o tym np. fakt, że wprowadzone na rynek 15 lat później (w 2006 r.) Audi R8 było porównywane właśnie do Spydera quattro.

Wyróżnikiem Audi Spydera quattro był przezroczysty, szklany dach, który w każdej chwili mógł zostać ręcznie zdemontowany przez kierowcę. Ciekawym rozwiązaniem była poza tym zrobiona z aluminium karoseria Audi Spydera quattro, dzięki której pojazd ważył jedyne 1100 kg (mowa o jego masie własnej).

Co ciekawe Spyder quattro został pokazany zaledwie miesiąc przed premierą innego koncepcyjnego samochodu Audi – Avusa quattro. Oba auta spotkał jednak ten sam los – nigdy nie rozpoczęto ich masowej produkcji.

W pewnym momencie bardziej prawdopodobne było wprowadzenie na rynek Spydera quattro. Firma Audi wycofała się jednak z tego pomysłu. Powodem była chłodna kalkulacja – cena jednego egzemplarza Audi Spydera quattro musiałaby, uwzględniając koszty produkcji, wynosić sporo więcej niż 100 tys. marek niemieckich. Szefowie Audi uznali, że przez tak wysoką kwotę znajdzie się niewielu chętnych na kupno tego modelu.

Koncern Audi bardzo pomylił się w swoich prognozach dotyczących Spydera quattro. W pewnym momencie pojawiła się bowiem plotka, że Audi Spyder quattro ostatecznie trafi do sprzedaży, tyle że w ograniczonej liczbie sztuk. W efekcie dealerzy Audi w krótkim czasie zebrali kilka tysięcy zamówień od klientów chcących kupić ten pojazd. Ponieważ była to tylko plotka, zamówień oczywiście nigdy nie zrealizowano.

W sumie auto koncepcyjne Audi Spyder quattro powstało w dwóch egzemplarzach. Oba były w pełni wyposażone. Samochody różniły się między sobą kolorem karoserii – jeden był zielony, a drugi – zdaniem krytyków ładniejszy – pomarańczowy.

Audi Spyder quattro – dane techniczne

Inżynierowie Audi zdecydowali, że jednostka napędowa Spydera quattro zostanie umieszczona w środkowej części auta. Był to bardzo nowoczesny motor, który w następnych latach trafił pod maskę wielu innych modeli producenta z Niemiec. Silnik Audi Spydera quattro miał 2.8 l pojemności skokowej i 172 konie mechaniczne mocy. Poza tym była to jednostka V6, określana tak ze względu widlaste rozmieszczenie wszystkich 6 cylindrów. Jej maksymalny moment obrotowy mógł wynieść 245 Nm.

Wyraz "quattro" w nazwie koncepcyjnego Audi Spydera informował o tym, że auto zostało wyposażone w napęd 4x4. Napęd był przenoszony na obie osie przy użyciu 5-stopniowej, manualnej skrzyni biegów.

3.83
Ocena na postawie 48 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaAudi
TypSupersamochód

Inne modele Audi

Audi Spyder quattro: newsy, testy i recenzje

Jeździłem nową Toyotą Suprą. Spełnia wszystkie oczekiwania, ale prawdziwy potencjał odkryją tunerzy

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie