Szybciej do Ukrainy. S17 zyska dwa nowe odcinki.
GDDKiA zakończyła ocenę ofert złożonych w przetargu dotyczącym budowy dwóch nowych odcinków trasy S17. Mowa o fragmentach Piaski - Łopiennik oraz Krasnystaw - Izbica.
11.01.2024 | aktual.: 11.01.2024 12:52
W przetargach na realizację obu inwestycji wpłynęły łącznie 23 oferty. Spośród nich jako najkorzystniejsze wskazano propozycje firm Intercor oraz Mostostal Warszawa. Pierwsza, za 695,5 mln zł, ma wybudować fragment Piaski - Łopiennik, druga natomiast fragment Krasnystaw - Izbica - wartość inwestycji oceniono na 936,6 mln zł.
Zgodnie z założeniami, oba fragmenty będą dwujezdniową drogą ekspresową z dodatkowymi drogami serwisowymi, obiektami inżynieryjnymi i niezbędnymi elementami infrastruktury.
Odcinek Piaski - Łopiennik będzie liczył 16,6 km długości. Przebiegać ma nowym śladem, wzdłuż drogi krajowej 17. Na tym fragmencie powstaną też trzy węzły: Piaski Południe, Fajsławice oraz Łopiennik.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Fragment Krasnystaw - Izbica ma natomiast mieć 18,8 km długości. Pierwsze kilometry zostaną poprowadzone obecnym śladem DK17, pozostałe będą kompletnie nową drogą. Powstaną tu trzy węzły: Krasnystaw Północ, Krasnystaw Południe oraz Izbica oraz dwustronne miejsce obsługi podróżnych Ostrzyca.
S17 na odcinku Piaski - Hrebenne to jeden z kluczowych fragmentów trasy prowadzących z Warszawy do granicy z Ukrainą. Jak informuje GDDKiA, trasa ta będzie się łączyć na węźle Piaski Wschód z drogą ekspresową S12 Piaski - Dorohusk. Poprzez wybudowane odcinki S12 na wspólnym przebiegu z S17 oraz istniejące węzły na obwodnicy Lublina, połączy się także z drogą ekspresową S19 (Via Carpatia).