Sprzedaż aut osobowych klientom indywidualnym - wrzesień 2015

Sprzedaż aut osobowych klientom indywidualnym - wrzesień 2015
Paweł Petasz

04.10.2015 18:10, aktual.: 02.10.2022 09:21

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

We wrześniu Polacy pod względem zakupów nowych aut... stali się Niemcami, bo najpopularniejszym autem został VW Golf.

Łączna sprzedaż nowych samochodów klientom indywidualnym we wrześniu 2015 r. wynosi 8317 aut, dla porównania - w tym samym okresie auta zarejestrowane na firmy to 23 686 aut - czyli prawie 3 razy więcej... Zakupy czynione przez klientów kupujących prywatne auta to zaledwie ok. 26% z nowych samochodów rejestrowanych w Polsce w ostatnim miesiącu. Oznacza to, że skala zakupów "na firmę" zdecydowanie przeważa w polskich warunkach, co jest skutkiem w dużej mierze niskich zarobków większości z mieszkańców Polski. Co ciekawe od początku roku daje się zauważyć wyraźnie słabnącą pozycję Škody na rynku - w przypadku klientów indywidualnych.

Oto uszeregowane firmy w oparciu o kryterium rejestracji nowych aut we wrześniu:

  1. Opel - 807 aut
  1. Skoda - 748 aut
  1. Volkswagen - 713 aut
  1. Kia - 683 auta
  1. Toyota - 662 auta
  1. Renault - 568 aut
  1. Ford - 522 auta
  1. Hyundai - 462 auta
  1. Nissan - 418 aut
  1. Fiat - 368 aut
  1. Dacia -353 auta
  1. Suzuki - 296 aut
  1. Mazda - 284 auta
  1. Peugeot - 244 auta
  1. Honda - 192 auta
  1. Citroen - 186 aut
  1. Mitsubishi - 154 auta
  1. Mercedes Benz - 149 aut
  1. Volvo - 82 auta
  1. Seat - 77 aut
  1. BMW - 73 auta
  1. Jeep - 55 aut
  1. Audi - 47 aut
  1. Iveco - 33 auta
  1. Lexus - 31 aut // Subaru - 31 aut
  1. Mini - 24 auta
  1. Alfa Romeo - 18 aut
  1. Lancia - 10 aut
  1. Porsche - 9 aut
  1. Ssangyong - 7 aut
  1. Smart - 3 auta
  1. Infiniti - 2 auta / Isuzu - 2 auta / Jaguar - 2 auta
  1. Land Rover - 1 auto

A tutaj mamy 15 najpopularniejszych modeli wśród klientów indywidualnych. Niektóre modele zadziwiają słabym poziomem sprzedaży w przeciwieństwie do tych samych modeli kupowanych na firmę (zwłaszcza Škoda Octavia):

  1. Volkswagen Golf - 340
  1. Opel Astra - 319
  1. Skoda Fabia - 305
  1. Renault Clio - 200
  1. Kia Sportage - 198
  1. Kia Rio - 191
  1. Toyota Auris - 189
  1. Toyota Yaris - 183
  1. Nissan Qashqai - 181
  1. Dacia Duster - 179
  1. Opel Mokka - 175
  1. Opel Corsa - 161
  1. Ford Focus - 152
  1. Skoda Rapid - 142
  1. Skoda Octavia - 121

Sprzedaż łączna od stycznia do końca września 2015:

  1. Skoda - 10625
  1. Opel - 10495
  1. Toyota - 9941
  1. Volkswagen - 7558
  1. Kia - 7089

Dane pochodzą ze strony carmarket.com.pl

Źródło artykułu:WP Autokult