Seat Ateca po kosmetycznym liftingu zaprezenetowany. Dalej bez miękkiej hybrydy

Seat Ateca, pierwszy SUV hiszpańskiej marki, doczekał się liftingu. To bardziej ewolucja niż rewolucja. Największe zmiany zaszły w kwestii łączności oraz elektroniki. Auto produkowane będzie w czeskich Kvasinach, a w salonach pojawi się jesienią 2020 roku.

Seat Ateca po liftingu (2020)Seat Ateca po liftingu (2020)
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

Pierwszy model Hiszpanów w segmencie SUV-ów doczekał się delikatnego liftingu. Od momentu premiery Seat sprzedał ponad 300 tys. egzemplarzy Ateki. Najważniejszym elementem, którym chwali się marka, jest nowy system multimedialny z 9,2-calowym ekranem i obsługą głosową. Na pokładzie znalazły się też bezprzewodowe interfejsy Android Auto i Apple Car Play.

Nie mogło obyć się bez zmian stylistycznych. Po liftingu auto będzie wyposażone w nowe zderzaki, pełne oświetlenie LED czy dynamiczne kierunkowskazy. Nie zmieni się szerokość czy wysokość Ateki, ale będzie ona dłuższa o 18 mm.

W ofercie pojawią się 4 wersje wyposażenia – Reference, Style, FR (pozycjonowana na bardziej sportową) oraz Xperience (która zastąpi Xcellence), mająca dodać samochodowi offroadowego charakteru. Producent zapewnia, że w kabinie znajdziemy nowe materiały przy wykończeniu drzwi, a powłoka przedniej szyby Climacoat odmrozi ją w 2-3 minuty bez smug.

Hiszpanie mówią o odświeżonych silnikach. Bazowa jednostka ma zmienioną turbinę, co ma zwiększyć wydajność o 10 proc. Diesle z kolei korzystają z podwójnego wtrysku AdBlue do wydechu. W informacjach producenta nie ma słowa o instalacji coraz popularniejszego modułu łączącego rozrusznik oraz alternator, co pozwala na zmniejszenie emisji oraz spalania. Najwyraźniej Seat jeszcze nie musi ratować się takimi rozwiązaniami.

Seat Ateca po liftingu będzie napędzany przez jeden z następujących silników:

  • 1.0 TSI 110 KM z ręczną skrzynią biegów,
  • 1.5 TSI 150 KM z ręczną skrzynią biegów,
  • 1.5 TSI 150 KM z dwusprzęgłową przekładnią DSG,
  • 1.5 TSI 190 KM z dwusprzęgłową przekładnią DSG i napędem na cztery koła.

W przypadku jednostek wysokoprężnych mówimy o:

  • 2.0 TDI 150 KM z ręczną skrzynią biegów,
  • 2.0 TDI 150 KM z dwusprzęgłową przekładnią DSG,
  • 2.0 TDI 150 KM z dwusprzęgłową przekładnią DSG i napędem na cztery koła.

Ceny Seata Ateki po liftingu nie są jeszcze znane. Pierwsze egzemplarze trafią do salonów jesienią 2020 roku.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/6] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne