RS6 może się schować. Audi z najmocniejszym modelem w historii

Jeden z najładniejszych modeli Audi, e-tron GT, doczekał się odświeżenia. Nie tylko otrzymał większy akumulator, ale i stał się najmocniejszym modelem w historii. Czego chcieć więcej?

Audi e-trong GTAudi e-trong GT
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | AUDI AG
Mateusz Lubczański

Trzeba przyznać, że lista zmian z zewnątrz jest pokaźna, ale dotyczy detali, jak np. umieszczenia czterech pierścieni w formie płaskiego emblematu przy osłonie chłodnicy. Z ciekawszych elementów warto wymienić dach, który staje się nieprzeźroczysty po naciśnięciu przycisku lub nową kierownicę z panelami dotykowymi.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Škoda Octavia po liftingu - zobacz, co się zmieniło

O wiele więcej zmieniło się "pod skórą". Każdy z modeli GT wyposażony jest w ogniwo o pojemności 97 kWh, które jest lżejsze o 9 kg niż używane wcześniej o pojemności 84 kWh. Podniesiono też moc ładowania, z 270 do 320 kW. To oznacza ładowanie od 10 do 80 proc. w 18 minut. 10 minut wystarczy, by zasięg zwiększył się o 280 km.

Zmiany zaszły też w silnikach. Bazowy model (S e-tron GT) ma dwie maszyny elektryczne generujące już 679 KM (czyli więcej niż w poprzedniej wersji RS e-tron GT). "Środkowa" odmiana (RS) ma 856 KM, a topowy RS e-tron GT Performance może pochwalić się wynikiem 925 KM. To oficjalnie najmocniejsze drogowe Audi w historii marki.

Audi e-trong GT
Audi e-trong GT © Materiały prasowe | AUDI AG

To oznacza, że już bazowa wersja osiąga setkę w 3,4 s, a topowa wersja robi to w 2,5 s. By zatrzymać niemało ważące przecież auto, producent oferuje karbonowe tarcze i 10-tłoczkowe zaciski. Do tego wprowadzono poprawki w standardowym zawieszeniu pneumatycznym. Skrętna tylna oś jest opcją.

Ceny odświeżonych modeli nie zostały podane. E-tron GT przed aktualizacją startował z poziomu 632 700 zł.

  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
[1/20] Audi e-trong GT Źródło zdjęć: Materiały prasowe | AUDI AG
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀