RS6 może się schować. Audi z najmocniejszym modelem w historii

Jeden z najładniejszych modeli Audi, e-tron GT, doczekał się odświeżenia. Nie tylko otrzymał większy akumulator, ale i stał się najmocniejszym modelem w historii. Czego chcieć więcej?

Audi e-trong GTAudi e-trong GT
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | AUDI AG
Mateusz Lubczański

Trzeba przyznać, że lista zmian z zewnątrz jest pokaźna, ale dotyczy detali, jak np. umieszczenia czterech pierścieni w formie płaskiego emblematu przy osłonie chłodnicy. Z ciekawszych elementów warto wymienić dach, który staje się nieprzeźroczysty po naciśnięciu przycisku lub nową kierownicę z panelami dotykowymi.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Škoda Octavia po liftingu - zobacz, co się zmieniło

O wiele więcej zmieniło się "pod skórą". Każdy z modeli GT wyposażony jest w ogniwo o pojemności 97 kWh, które jest lżejsze o 9 kg niż używane wcześniej o pojemności 84 kWh. Podniesiono też moc ładowania, z 270 do 320 kW. To oznacza ładowanie od 10 do 80 proc. w 18 minut. 10 minut wystarczy, by zasięg zwiększył się o 280 km.

Zmiany zaszły też w silnikach. Bazowy model (S e-tron GT) ma dwie maszyny elektryczne generujące już 679 KM (czyli więcej niż w poprzedniej wersji RS e-tron GT). "Środkowa" odmiana (RS) ma 856 KM, a topowy RS e-tron GT Performance może pochwalić się wynikiem 925 KM. To oficjalnie najmocniejsze drogowe Audi w historii marki.

Audi e-trong GT
Audi e-trong GT © Materiały prasowe | AUDI AG

To oznacza, że już bazowa wersja osiąga setkę w 3,4 s, a topowa wersja robi to w 2,5 s. By zatrzymać niemało ważące przecież auto, producent oferuje karbonowe tarcze i 10-tłoczkowe zaciski. Do tego wprowadzono poprawki w standardowym zawieszeniu pneumatycznym. Skrętna tylna oś jest opcją.

Ceny odświeżonych modeli nie zostały podane. E-tron GT przed aktualizacją startował z poziomu 632 700 zł.

  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
[1/20] Audi e-trong GT Źródło zdjęć: Materiały prasowe | AUDI AG
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Tesla wróciła na szczyt. Te auta Europejczycy kupowali we wrześniu
Tesla wróciła na szczyt. Te auta Europejczycy kupowali we wrześniu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł