Renault Kangoo Van E-Tech przewiezie 600 kg na prądzie. Zasięg jest całkiem niezły

W gamie nowego Kangoo oprócz diesla i benzyniaka znajdziemy także wersję elektryczną. Auto trafi do sprzedaży na początku przyszłego roku, lecz już dziś wiadomo czego się spodziewać. To całkiem ciekawa propozycja dla małego biznesu.

Renault Kangoo E-Tech (2022)Renault Kangoo E-Tech (2022)
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Renault
Aleksander Ruciński

Od 2011 roku Renault sprzedało ponad 70 tys. elektrycznych Kangoo w Europie. Nic więc dziwnego, że nowa generacja również doczekała się wersji na prąd. Wydajniejszej i nowocześniejszej, a przy tym równie praktycznej co poprzednik.

Do napędu wykorzystano tu silnik generujący 122 KM mocy i 245 Nm maksymalnego momentu obrotowego, zasilany prądem z akumulatora o pojemności 45 kWh. Co ważne, jest on umieszczony pod podłogą, więc nie zaburza przestrzeni ładunkowej.

Zgodnie z deklaracjami producenta, na jednym ładowaniu przejedziemy nawet 300 km. Biorąc pod uwagę charakter pojazdu, jest to naprawdę niezły wynik, który powinien okazać się wystarczający w codziennym użytkowaniu. Jedynym problemem wydaje się niższa niż u konkurencji moc ładowania. Kangoo E-Tech obsługuje maksymalnie 80 kW, co w sprzyjających warunkach pozwoli zyskać 170 km zasięgu w 30 minut.

Renault Kangoo E-Tech (2022)
Renault Kangoo E-Tech (2022) © mat. prasowe / Renault

Nieźle przedstawiają się za to właściwości przewozowe. Pojemność przestrzeni ładunkowej jest taka sama jak w odmianach z konwencjonalnym napędem - 3,9 m3 w krótkim wydaniu oraz 4,9 m3 w dłuższym. W pierwszym przypadku maksymalna ładowność to 600 kg, w drugim o 200 kg więcej. Ciekawostką jest wersja bez prawego słupka B, ułatwiająca boczny załadunek. Po otwarciu drzwi zyskujemy bowiem 1,4 m przestrzeni.

Pierwsze sztuki nowego Kangoo E-Tech powinny trafić do salonów wiosną 2022 roku, co oznacza, że na ceny jeszcze trochę poczekamy.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/8] Źródło zdjęć: |
Artykuł sponsorowany
Wybrane dla Ciebie
BMW rezygnuje z wersji Competition. Ma dobry powód
BMW rezygnuje z wersji Competition. Ma dobry powód
Szef Forda o Chińczykach: "mogą wyeliminować nas z gry"
Szef Forda o Chińczykach: "mogą wyeliminować nas z gry"
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota
Polska europejskim liderem w redukcji śmiertelności na drogach. Wystarczyło 5 lat
Polska europejskim liderem w redukcji śmiertelności na drogach. Wystarczyło 5 lat
Koniec płacenia na bramkach w Chorwacji. Duże zmiany na autostradach
Koniec płacenia na bramkach w Chorwacji. Duże zmiany na autostradach
Policyjny pościg w Żyrardowie zakończony spektakularnym finałem
Policyjny pościg w Żyrardowie zakończony spektakularnym finałem
Najszybsza Škoda Fabia wyceniona w Polsce. Lepiej usiądź, zanim zobaczysz cenę
Najszybsza Škoda Fabia wyceniona w Polsce. Lepiej usiądź, zanim zobaczysz cenę
Niemcy podali graniczne dane. Poniżej tego nie kupuj używanego auta
Niemcy podali graniczne dane. Poniżej tego nie kupuj używanego auta
Widziałem dwa nowe silniki Toyoty. Jeden będzie popularny, drugi wściekle mocny
Widziałem dwa nowe silniki Toyoty. Jeden będzie popularny, drugi wściekle mocny
Nowe nieoznakowane radiowozy. Tym razem policja wybrała inna markę
Nowe nieoznakowane radiowozy. Tym razem policja wybrała inna markę
Nowy etap dla Century. Toyota chce zbudować markę konkurującą z Rolls-Roycem
Nowy etap dla Century. Toyota chce zbudować markę konkurującą z Rolls-Roycem
Długo nie pożegnają spalinówek. Prezes marki podał datę
Długo nie pożegnają spalinówek. Prezes marki podał datę