Renault Kangoo Van E-Tech przewiezie 600 kg na prądzie. Zasięg jest całkiem niezły

W gamie nowego Kangoo oprócz diesla i benzyniaka znajdziemy także wersję elektryczną. Auto trafi do sprzedaży na początku przyszłego roku, lecz już dziś wiadomo czego się spodziewać. To całkiem ciekawa propozycja dla małego biznesu.

Renault Kangoo E-Tech (2022)Renault Kangoo E-Tech (2022)
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Renault
Aleksander Ruciński
4

Od 2011 roku Renault sprzedało ponad 70 tys. elektrycznych Kangoo w Europie. Nic więc dziwnego, że nowa generacja również doczekała się wersji na prąd. Wydajniejszej i nowocześniejszej, a przy tym równie praktycznej co poprzednik.

Do napędu wykorzystano tu silnik generujący 122 KM mocy i 245 Nm maksymalnego momentu obrotowego, zasilany prądem z akumulatora o pojemności 45 kWh. Co ważne, jest on umieszczony pod podłogą, więc nie zaburza przestrzeni ładunkowej.

Zgodnie z deklaracjami producenta, na jednym ładowaniu przejedziemy nawet 300 km. Biorąc pod uwagę charakter pojazdu, jest to naprawdę niezły wynik, który powinien okazać się wystarczający w codziennym użytkowaniu. Jedynym problemem wydaje się niższa niż u konkurencji moc ładowania. Kangoo E-Tech obsługuje maksymalnie 80 kW, co w sprzyjających warunkach pozwoli zyskać 170 km zasięgu w 30 minut.

Renault Kangoo E-Tech (2022)
Renault Kangoo E-Tech (2022) © mat. prasowe / Renault

Nieźle przedstawiają się za to właściwości przewozowe. Pojemność przestrzeni ładunkowej jest taka sama jak w odmianach z konwencjonalnym napędem - 3,9 m3 w krótkim wydaniu oraz 4,9 m3 w dłuższym. W pierwszym przypadku maksymalna ładowność to 600 kg, w drugim o 200 kg więcej. Ciekawostką jest wersja bez prawego słupka B, ułatwiająca boczny załadunek. Po otwarciu drzwi zyskujemy bowiem 1,4 m przestrzeni.

Pierwsze sztuki nowego Kangoo E-Tech powinny trafić do salonów wiosną 2022 roku, co oznacza, że na ceny jeszcze trochę poczekamy.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/8] Źródło zdjęć: |
Artykuł sponsorowany

Wybrane dla Ciebie

Nie musisz nawet wsiadać za kierownicę. Latem łatwo się zapomnieć i stracić prawko
Nie musisz nawet wsiadać za kierownicę. Latem łatwo się zapomnieć i stracić prawko
Znak PL na tablicy. Czy wystarczy za granicą?
Znak PL na tablicy. Czy wystarczy za granicą?
Autostradą A4 pojedziemy za darmo. Znamy konkretny termin
Autostradą A4 pojedziemy za darmo. Znamy konkretny termin
Czesi świętują 130-lecie marki Superbem w pickupie
Czesi świętują 130-lecie marki Superbem w pickupie
Mandat za opony. Przepisy jasno: nawet do 3000 zł
Mandat za opony. Przepisy jasno: nawet do 3000 zł
Nie będzie trzeba wyprzedzać. Zmiana już w najbliższy weekend
Nie będzie trzeba wyprzedzać. Zmiana już w najbliższy weekend
List z Opola wygląda jak próba oszustwa. Jedno jest pewne: musisz zapłacić
List z Opola wygląda jak próba oszustwa. Jedno jest pewne: musisz zapłacić
Volkswagen wypuszcza specjalnego Golfa GTI. Edition 50 to najmocniejsze GTI w historii
Volkswagen wypuszcza specjalnego Golfa GTI. Edition 50 to najmocniejsze GTI w historii
Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko
Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko
Mercedes jednak zostanie przy silnikach spalinowych. Kto mógł się tego spodziewać?
Mercedes jednak zostanie przy silnikach spalinowych. Kto mógł się tego spodziewać?
Test: Toyota Land Cruiser 70 2.8 D-4D - pierwotny samochód terenowy z nowoczesnym silnikiem
Test: Toyota Land Cruiser 70 2.8 D-4D - pierwotny samochód terenowy z nowoczesnym silnikiem
20 tys. pracowników do zwolnienia. Problemy motoryzacyjnego giganta
20 tys. pracowników do zwolnienia. Problemy motoryzacyjnego giganta