Nowe Renault Kangoo Van melduje się do pracy. Express Van to jego tańszy kolega

Poszukujący niewielkiego auta przydatnego w codziennej pracy zyskali właśnie dwie ciekawe propozycje. Mowa o nowym Renault Kangoo Van oraz jego prostszym i tańszym odpowiedniku Express Van. Francuzi przemyśleli konstrukcję, która charakteryzuje się sporą przestrzenią i ciekawymi rozwiązaniami.

Kangoo Van to wyjątkowo praktyczny kombivan.
Kangoo Van to wyjątkowo praktyczny kombivan.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Renault
Aleksander Ruciński

25.03.2021 | aktual.: 16.03.2023 14:09

Do osobowych wariantów zaprezentowanych pod koniec 2020 roku dołączają właśnie typowo robocze wydania van stworzone z myślą o wsparciu drobnych przedsiębiorców a także usługowych flot. Dwuosobowa kabina Kangoo Van zapewnia sporą przestrzeń, wygodną obsługę i wyposażenie godne współczesnej konstrukcji. W tym przypadku ważniejsza jest jednak "paka".

W wersji ze standardową długością nadwozia pojemność przestrzeni ładunkowej wynosi 3,3-3,9 m3. Większe Maxi zmieści natomiast 4,2-4,9 m3. Ładowność waha się od 600-800 kg, co jest całkiem przyzwoitym wynikiem.

Klienci decydujący się na na Kangoo Van mogą wybrać benzynowy silnik 1.3 TCe w dwóch wariantach mocy: 100 KM lub 130 KM. Ten mocniejszy może być parowany z 7-stopniowym automatem. Oczywiście jak przystało na auto użytkowe, nie brakuje też diesli 1.5 Blue dCi: 75 KM, 95 KM oraz 115 KM. Silniki wysokoprężne również występują z opcjonalną skrzynią automatyczną.

Renault Kangoo Van (2021)
Renault Kangoo Van (2021)© mat. prasowe / Renault

Co ważne, będzie też wersja elektryczna ze 102-konnym silnikiem i akumulatorem o pojemności 44 kWh, co według norm WLTP powinno przełożyć się na 265 km zasięgu. Problemem może być tylko czas ładowania - w domowym gniazdku będzie to nawet 25 godzin. Korzystając z urządzeń o mocy 22 kW, zapełnienie akumulatora do 80 proc. potrwa natomiast około 2 godzin.

W kwestii użytkowej Kangoo Van ma jedną dużą przewagę nad konkurencją. Mowa o braku słupka B z prawej strony, co sprawia, że po otwarciu przednich i bocznych drzwi zyskamy prawie 1,5 metrowy otwór załadunkowy. Na uwagę zasługuje też system Easy Inside Rack pozwalający podwiesić długie przedmioty pod dachem.

Renault Express Van (2021)
Renault Express Van (2021)© mat. prasowe / Renault

Mniej wymagający klienci mogą natomiast zdecydować się na model Express Van, który wizualnie mocno przypomina Kangoo, ale technicznie jest niczym innym jak Dacią Dokker. Wyposażenie jest tu nieco uboższe, a kabina nieco spartańska, ale właściwości przewozowe pozostają na wysokim poziomie.

3,3-3,7 m3 i nawet 780 kg ładowności mówią same za siebie. Jeśli chodzi o silniki, można wybrać benzynowe 1.3 TCe o mocy 100 KM lub diesla 1.5 Blue dCi 75 KM i 95 KM. Co ważne, Express Van jest już dostępny w sprzedaży. Ceny bazowej wersji startują od 48 900 zł netto.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/16]
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)