Nowe Renault Kangoo Van melduje się do pracy. Express Van to jego tańszy kolega

Poszukujący niewielkiego auta przydatnego w codziennej pracy zyskali właśnie dwie ciekawe propozycje. Mowa o nowym Renault Kangoo Van oraz jego prostszym i tańszym odpowiedniku Express Van. Francuzi przemyśleli konstrukcję, która charakteryzuje się sporą przestrzenią i ciekawymi rozwiązaniami.

Kangoo Van to wyjątkowo praktyczny kombivan.Kangoo Van to wyjątkowo praktyczny kombivan.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Renault
Aleksander Ruciński

Do osobowych wariantów zaprezentowanych pod koniec 2020 roku dołączają właśnie typowo robocze wydania van stworzone z myślą o wsparciu drobnych przedsiębiorców a także usługowych flot. Dwuosobowa kabina Kangoo Van zapewnia sporą przestrzeń, wygodną obsługę i wyposażenie godne współczesnej konstrukcji. W tym przypadku ważniejsza jest jednak "paka".

W wersji ze standardową długością nadwozia pojemność przestrzeni ładunkowej wynosi 3,3-3,9 m3. Większe Maxi zmieści natomiast 4,2-4,9 m3. Ładowność waha się od 600-800 kg, co jest całkiem przyzwoitym wynikiem.

Klienci decydujący się na na Kangoo Van mogą wybrać benzynowy silnik 1.3 TCe w dwóch wariantach mocy: 100 KM lub 130 KM. Ten mocniejszy może być parowany z 7-stopniowym automatem. Oczywiście jak przystało na auto użytkowe, nie brakuje też diesli 1.5 Blue dCi: 75 KM, 95 KM oraz 115 KM. Silniki wysokoprężne również występują z opcjonalną skrzynią automatyczną.

Renault Kangoo Van (2021)
Renault Kangoo Van (2021) © mat. prasowe / Renault

Co ważne, będzie też wersja elektryczna ze 102-konnym silnikiem i akumulatorem o pojemności 44 kWh, co według norm WLTP powinno przełożyć się na 265 km zasięgu. Problemem może być tylko czas ładowania - w domowym gniazdku będzie to nawet 25 godzin. Korzystając z urządzeń o mocy 22 kW, zapełnienie akumulatora do 80 proc. potrwa natomiast około 2 godzin.

W kwestii użytkowej Kangoo Van ma jedną dużą przewagę nad konkurencją. Mowa o braku słupka B z prawej strony, co sprawia, że po otwarciu przednich i bocznych drzwi zyskamy prawie 1,5 metrowy otwór załadunkowy. Na uwagę zasługuje też system Easy Inside Rack pozwalający podwiesić długie przedmioty pod dachem.

Renault Express Van (2021)
Renault Express Van (2021) © mat. prasowe / Renault

Mniej wymagający klienci mogą natomiast zdecydować się na model Express Van, który wizualnie mocno przypomina Kangoo, ale technicznie jest niczym innym jak Dacią Dokker. Wyposażenie jest tu nieco uboższe, a kabina nieco spartańska, ale właściwości przewozowe pozostają na wysokim poziomie.

3,3-3,7 m3 i nawet 780 kg ładowności mówią same za siebie. Jeśli chodzi o silniki, można wybrać benzynowe 1.3 TCe o mocy 100 KM lub diesla 1.5 Blue dCi 75 KM i 95 KM. Co ważne, Express Van jest już dostępny w sprzedaży. Ceny bazowej wersji startują od 48 900 zł netto.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/16] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test długodystansowy: Ile zmieści się w bagażniku Mazdy CX-60?
Test długodystansowy: Ile zmieści się w bagażniku Mazdy CX-60?
Tanie ściganie w Polsce. Pojechałem w Toyota GR Cup
Tanie ściganie w Polsce. Pojechałem w Toyota GR Cup
Jedziesz na urlop? Uważaj na ceny paliw przy głównych trasach
Jedziesz na urlop? Uważaj na ceny paliw przy głównych trasach
Dziesięcioletni Polak za kierownicą wyczynowego GR Yarisa. Tak wygląda jego trening
Dziesięcioletni Polak za kierownicą wyczynowego GR Yarisa. Tak wygląda jego trening
Uważaj na takie miejsca. Zasada prawej strony, ale inaczej
Uważaj na takie miejsca. Zasada prawej strony, ale inaczej
Tysiące mandatów. Policja łapie rowerzystów. Kary 2500 zł
Tysiące mandatów. Policja łapie rowerzystów. Kary 2500 zł
Nie Dacia i nie "chińczyki". Alternatywy do 100 tys. zł
Nie Dacia i nie "chińczyki". Alternatywy do 100 tys. zł
Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?
Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Test: Toyota Land Cruiser 250 z przyczepą - kto wsiadł, mówił, że "nic nie czuć"
Test: Toyota Land Cruiser 250 z przyczepą - kto wsiadł, mówił, że "nic nie czuć"