Ram 1500 EcoDiesel - 3,0 w amerykańskim pick-upie?!

Pick-upy są jedną z ikon Stanów Zjednoczonych. Ogromne koła, połacie blachy, mnóstwo chromu, muskularne nadwozie i gigantyczne wolnossące silniki V8 spalające hektolitry paliwa. Jak się jednak okazuje, Ram zamierza się wyłamać i eksperymentować z mniejszymi jednostkami.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Pick-upy są jedną z ikon Stanów Zjednoczonych. Ogromne koła, połacie blachy, mnóstwo chromu, muskularne nadwozie i gigantyczne wolnossące silniki V8 spalające hektolitry paliwa. Jak się jednak okazuje, Ram zamierza się wyłamać i eksperymentować z mniejszymi jednostkami.

Sprawa jest tak bardzo poważna, z amerykańskiego punktu widzenia, ponieważ dotyczy jednostek wysokoprężnych. Owszem, silniki wysokoprężne Cummins były montowane w Ramach już ponad dekadę temu, jednak ich pojemność oscylowała w przedziale 5,9-6,7 l.

Teraz Ram chce spróbować czegoś nowego na rynku półtonowych pick-upów, które reprezentuje model 1500. Na rynku pojawi się wersja Ram 1500 EcoDiesel napędzana turbodieslem o stosunkowo małej pojemności. Mówi się, że za montaż jednostki miałaby odpowiadać firma VM Motori.

Obraz

Co ciekawe jednak, najprawdopodobniej będzie to silnik 3,0 CRD znany z Jeepa Grand Cherokee, gdyż według Rama zostanie on sprzęgnięty z ośmiobiegową automatyczną skrzynią. 241 KM i 550 Nm momentu obrotowego z łatwością radzą sobie z dość sporym SUV-em, a więc poradziłyby sobie także z pick-upem.

Ram obiecuje najniższe w swojej klasie spalanie przy jednoczesnym największym możliwym momencie obrotowym. Skoro Audi jest w stanie wycisnąć 650 Nm z trzylitrowego turbodiesla, to dlaczego nie może tego zrobić ktoś inny. Po raz kolejny więc Amerykanie przekonują się, że nie zawsze duży znaczy lepszy. Ciekawe, ile w tym wszystkim inicjatywy Fiata.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa