Ram 1500 EcoDiesel - 3,0 w amerykańskim pick-upie?!
Pick-upy są jedną z ikon Stanów Zjednoczonych. Ogromne koła, połacie blachy, mnóstwo chromu, muskularne nadwozie i gigantyczne wolnossące silniki V8 spalające hektolitry paliwa. Jak się jednak okazuje, Ram zamierza się wyłamać i eksperymentować z mniejszymi jednostkami.
15.02.2013 | aktual.: 13.10.2022 10:16
Pick-upy są jedną z ikon Stanów Zjednoczonych. Ogromne koła, połacie blachy, mnóstwo chromu, muskularne nadwozie i gigantyczne wolnossące silniki V8 spalające hektolitry paliwa. Jak się jednak okazuje, Ram zamierza się wyłamać i eksperymentować z mniejszymi jednostkami.
Sprawa jest tak bardzo poważna, z amerykańskiego punktu widzenia, ponieważ dotyczy jednostek wysokoprężnych. Owszem, silniki wysokoprężne Cummins były montowane w Ramach już ponad dekadę temu, jednak ich pojemność oscylowała w przedziale 5,9-6,7 l.
Teraz Ram chce spróbować czegoś nowego na rynku półtonowych pick-upów, które reprezentuje model 1500. Na rynku pojawi się wersja Ram 1500 EcoDiesel napędzana turbodieslem o stosunkowo małej pojemności. Mówi się, że za montaż jednostki miałaby odpowiadać firma VM Motori.
Co ciekawe jednak, najprawdopodobniej będzie to silnik 3,0 CRD znany z Jeepa Grand Cherokee, gdyż według Rama zostanie on sprzęgnięty z ośmiobiegową automatyczną skrzynią. 241 KM i 550 Nm momentu obrotowego z łatwością radzą sobie z dość sporym SUV-em, a więc poradziłyby sobie także z pick-upem.
Ram obiecuje najniższe w swojej klasie spalanie przy jednoczesnym największym możliwym momencie obrotowym. Skoro Audi jest w stanie wycisnąć 650 Nm z trzylitrowego turbodiesla, to dlaczego nie może tego zrobić ktoś inny. Po raz kolejny więc Amerykanie przekonują się, że nie zawsze duży znaczy lepszy. Ciekawe, ile w tym wszystkim inicjatywy Fiata.
Źródło: WCF