Rajdowiec Marcin Turski nie żyje. Był mistrzem Polski

W wieku 46 lat zmarł jeden z bardziej znanych polskich kierowców rajdowych Marcin Turski. Przyczyną śmierci był złośliwy nowotwór.

Marcin Turski (po prawej) świętuje z Dariuszem Burkatem zwycięstwo w Rajdzie Kormoran 2001 w klasie N4.Marcin Turski (po prawej) świętuje z Dariuszem Burkatem zwycięstwo w Rajdzie Kormoran 2001 w klasie N4.
Źródło zdjęć: © fot. Reporter/East News
Marcin Łobodziński

Marcin Turski "Turas" od dłuższego czasu walczył ze złośliwym nowotworem jelita grubego, z którym nie radzili sobie specjaliści w Polsce i za granicą. Koledzy z odcinków specjalnych wspierali go w walce z tą chorobą, organizowana była zbiórka na leczenie.

Marcin Turski na polskim podwórku znany był przede wszystkim ze startów i sukcesów w samochodach przednionapędowych i licznych startów w Grupie N4, czyli samochodów produkcyjnych.

Karierę zaczynał za kierownicą Fiata 126p, którym zdobywał punkty do licencji w 1993 r. Trzy lata później wziął udział w Pucharze Fiata Cinquecento Abarth Cup, w którym zajął 5. miejsce z jednym zwycięstwem. W 1997 r. został mistrzem Pucharu.

Kolejny sukces to mistrzostwo w Pucharze Peugeota w 1999 r., dzięki czemu po roku mógł przesiąść się do Mitsubishi Lancera Evo w Grupie N. Od roku 2000 wystartował w 29 rundach mistrzostw Polski czteronapędowymi autami – najpierw Lancerem, potem Imprezą. Ostatnim oficjalnym startem był Rajd Barbórki w 2008 r. za kierownicą Fiata Abartha Grande Punto S2000, którym dojechał do mety na 9. miejscu.

Po zakończeniu kariery zawodnika był m.in. szkoleniowcem kierowców, trenerem rajdowców i logistykiem w zespołach, a także kaskaderem filmowym.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa