Push to Pass - nowe, ambitne plany PSA

Francuski koncern ogłosił swoją strategię, która ma zapoczątkować dla niego nową erę. Wygląda na to, że w najbliższych latach czeka nas wiele nowych premier na zachodzie Europy.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Francuzi planują wprowadzać jeden nowy samochód na region, na markę, na rok, u wszystkich trzech producentów: Citroëna, Peugeota i DS. PSA podsumowuje, że to w sumie daje 26 aut osobowych i 8 lekkich pojazdów użytkowych w tym 1-tonowego pickupa. Co ciekawe, do 2021 roku w tych liczbach mają się zawrzeć cztery samochody elektryczne i siedem hybryd.

Tymi ambitnymi planami PSA chce uzyskać przyrost dochodów o 10 procent do 2018 roku i o kolejnych 15 do 2021. Ma w tym pomóc nie tylko wprowadzanie nowych pojazdów, ale także zmiana modelu biznesowego, szukanie nowych nabywców i nadawanie wszystkim samochodom koncernu większej wartości.

Elementem nowej polityki PSA będzie większa cyfryzacja wszystkich działań. To między innymi tą ścieżką francuski koncern chce pozyskać nowych klientów. Chce też budować większe przywiązanie do poszczególnych marek.

Co ciekawe, PSA zmienia nie tylko swój model biznesowy i szykuje rewolucję modelową. Francuzi zmienili także nazwę. Teraz oficjalnie brzmi ona Groupe PSA.

Właściwie nie powinniśmy być zaskoczeni tymi działaniami. PSA już wcześniej zaczęła porządki w swoim portfolio. Można było więc spodziewać się, że po nich nastąpi okres rewolucji. Teraz każdy zna bowiem swoje miejsce w szeregu w tym koncernie. Peugeot nakreślił swój wizerunek jako bardzo wyrazistego konkurenta dla Volkswagena czy Opla. Citroën poszedł w inną stronę. Wizerunek tego producenta ma kojarzyć się teraz z samochodami bardziej przystępnymi cenowo, ale wciąż awangardowymi. Wzorowym przykładem jest np. C4 Cactus.

Nowe logo Groupe PSA
Nowe logo Groupe PSA

Na koniec zostaje jeszcze marka DS, która jest próbą wejścia PSA do segmentu premium. Ten francuski atak (jakkolwiek egzotycznie by to nie brzmiało zgodnie z utartymi stereotypami) na razie nie przebiega spektakularnie - niemiecka trójca i coraz zacieklej konkurujące z nią Volvo i Jaguar mogą póki co spać spokojnie.

Czy szykowane przez PSA zmiany pomogą prześcignąć konkurencję? Przekonamy się za kilka lat.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Nowa Toyota Land Cruiser teraz także z miękką hybrydą. Wiemy, ile kosztuje
Nowa Toyota Land Cruiser teraz także z miękką hybrydą. Wiemy, ile kosztuje
Nadjeżdża odświeżony Mercedes Klasy S. Jest oficjalna zapowiedź
Nadjeżdża odświeżony Mercedes Klasy S. Jest oficjalna zapowiedź
Ogromny tunel w Polsce. Przebili się na drugą stronę
Ogromny tunel w Polsce. Przebili się na drugą stronę
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥