Porsche - fabryka sukcesu

Grecja, Hiszpania, szalejące waluty i podwyżki ropy naftowej, gospodarka szaleje. Cokolwiek by się nie działo, każdy raport o sprzedaży Porsche pokazuje, że są jeszcze firmy, które bez względu na wszystko wiedzą co to sukces. Producent z Zuffenhausen po raz kolejny liczy zyski.

Porsche Panamera GTSPorsche Panamera GTS
Bartosz Pokrzywiński

Grecja, Hiszpania, szalejące waluty i podwyżki ropy naftowej, gospodarka szaleje. Cokolwiek by się nie działo, każdy raport o sprzedaży Porsche pokazuje, że są jeszcze firmy, które bez względu na wszystko wiedzą co to sukces. Producent z Zuffenhausen po raz kolejny liczy zyski.

Ten rok będzie najlepszym rokiem w historii niemieckiego producenta. Porsche zyskało bardzo wiele wcześniej wprowadzając na rynek nową generację Cayenne oraz oferując klientom kilka różnych wariantów Panamery. Co więcej, podane przez Porsche wyniki nie dotyczą jeszcze najnowszego 911, a więc po nowym roku spodziewajmy się dużo większej sprzedaży.

Tylko w okresie od stycznia do listopada 2011 roku Porsche sprzedało łącznie 109 709 samochodów, czyli 911, Boxsterów, Caymanów, Cayenne oraz Panamer, co oznacza wzrost aż o 24,6% w stosunku do roku ubiegłego. Mało która firma może pochwalić się tak dynamicznym rozwojem.

Co więcej, 27 189 aut sprzedano w Stanach Zjednoczonych, gdzie osiągnięto wzrost na poziomie 19,5%, 22 473 Porsche znalazły nowych właścicieli w Chinach, jest to aż o 68,8% lepszy wynik niż w roku ubiegłym. Nieźle było także w Niemczech, tam sprzedano bowiem 13 857 samochodów ze Stuttgartu, czyli o 13,8% więcej niż w 2010.

Najlepszy rok Porsche w historii, ale już teraz możemy być pewni, że nowe 911 generacji 991 jeszcze bardziej zwiększy sprzedaż, a co za tym idzie przychody firmy.

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie