Polski bolid zajmuje 4. miejsce w Shell Eco-marathon. Możemy być dumni z naszych studentów

Studenci Politechniki Śląskiej zajęli 4. miejsce w swojej klasie, w zawodach Shell Eco-marathon organizowanych w Londynie. Pojazd był napędzany wodorem.

Najlepszy rezultat polskiej drużyny zawdzięczamy Politechnice ŚląskiejNajlepszy rezultat polskiej drużyny zawdzięczamy Politechnice Śląskiej
Źródło zdjęć: © fot. facebook / Smart Power Politechnika Śląska
Marcin Łobodziński

W 34. edycji zawodów Shell Eco-marathon 2018, zawodach, które odbyły się między 5 a 8 lipca w Londynie, wystartowało aż siedem polskich drużyn pośród 140 zespołów z 24 krajów.

W zawodach chodzi o to, by przejechać możliwie największy dystans na jednostce dowolnego paliwa. Auta są podzielone na kategorie – prototypy i bardziej funkcjonalne Urban Concept – oraz ze względu na rodzaj napędu – spalinowe, wodorowe i elektryczne.

Najlepszy absolutny wynik uzyskali Francuzi z zespołu Microjoule-La Joliverie z Lycee Saint-Joseph La Joliverie, którzy zdeklasowali konkurencję rezultatem 2342 km/l. Ich bolid był napędzany najlepszym paliwem dla samochodów, czyli... benzyną. O ich poziomie niech świadczy wynik drugiego zespołu – 1813 km. Najlepszy wynik pojazdów z napędem elektrycznym to 732 km/kWh.

W klasie Prototype z zasilaniem wodorowym zwycięzcami zostali Niemcy z University of Applied Sciences Stralsund z wynikiem 779 km/m3 wodoru. Najlepszy rezultat polskiej załogi to 5. miejsce drużyny z Politechniki Gdańskiej – wynik 400 km. Za nimi uplasowali się studenci z Politechniki Lubelskiej – 350 km. W tej klasie wyścig ukończyło osiem załóg.

Lepszym miejscem może pochwalić się drużyna z Politechniki Śląskiej w kategorii Urban Concept z napędem wodorowym. Zajęli co prawda 4. miejsce – wynik 117 km/m3 – ale jednak tylko na pięć drużyn, pokonując ostatnią załogę o 1 km.

Najlepszy polski rezultat absolutny to 620 km na litrze benzyny, uzyskany pojazdem zbudowanym przez Politechnikę Łódzką, który zajął 15. miejsce w klasyfikacji Prototype.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km