Podsumowanie Baja Poland 2021. "Działo się więcej niż w mojej całej karierze"

Po trzech dniach rywalizacji w najważniejszym rajdzie samochodowym w Polsce Wysoka Grzęda Baja Poland 2021 tryumfował Krzysztof Hołowczyc. Na trasach pojawiła się również Anna Gańczarek-Rał, której startom patronujemy i która zajęła drugie miejsce w swojej klasie.

Anna Gańczarek-Rał przeżyła więcej na tym rajdzie niż w całej swojej dotychczasowej karierzeAnna Gańczarek-Rał przeżyła więcej na tym rajdzie niż w całej swojej dotychczasowej karierze
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe / Ganczi Rally Team
Marcin Łobodziński

Wysoka Grzęda Baja Poland to największy rajd samochodowy w Polsce i jedna z najważniejszych tego typu imprez na świecie. W tym roku stanowił siódmą z dziewięciu rund Mistrzostw Świata FIA i trzecią z pięciu Pucharu Europy FIA. Odcinki specjalne miały łącznie 430 km długości, a rozgrywano je w Szczecinie, gminie Dobra i na Poligonie Drawskim.

W trudnych warunkach, bo pogoda była deszczowa, wygrał po raz siódmy w karierze Krzysztof Hołowczyc pilotowany przez Łukasza Kurzeję. Ich Mini John Cooper Works Rally było najszybsze na pięciu z siedmiu odcinków. Na dwie rundy przed końcem sezonu Polacy awansowali na trzecie miejsce w klasyfikacji pucharu świata FIA.

Liderem pucharu jest Yasir Seaidan, a drugie miejsce zajmuje Yazeed Al-Rajhi, który z Michaelem Orr na Toyocie Hilux zdobili drugie miejsce w Baja Poland. Trzecia lokata przypadła załodze Benediktas Vanagas i Felipe Palmerio, również startującym Toyotą Hilux.

Dacie w tych warunkach radziły sobie świetnie

Anna Gańczarek-Rał startowała w skróconej wersji Baja Poland o nazwie Baja Poland Series. Odcinki specjalne miały łączną długość 260 km. Zwycięzcą klasy została załoga Krzysztof Jabłoński i Mikołaj Benesz na Mitsubishi Pajero. Ania zajęła drugie miejsce w swojej klasie. Bardzo chwaliła zachowanie Dustera w błotnistych warunkach i pracę ze swoim pilotem.

  • Dla legendy rajdów Xaviera Panseri, który zasiadł na moim prawym fotelu, był to 300. rajd – akcentuje zawodniczka. – Pomogło mi to przebrnąć przez najtrudniejszy rajd terenowy w Polsce. Na 54. kilometrze najdłuższego odcinka (135 km) zepsuł nam się interkom, wiec Xavier musiał głośno krzyczeć i nawigować mnie na migi. Do tego wymiana jeszcze kół w bardzo trudnych warunkach. Kilka cennych minut straciliśmy także, gdy zakopaliśmy się na ostatnim odcinku. W ciągu tego rajdu działo się więcej niż podczas mojej dotychczasowej przygody z motorsportem – powiedziała po rajdzie Anna Gańczarek-Rał.
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Tesla wróciła na szczyt. Te auta Europejczycy kupowali we wrześniu
Tesla wróciła na szczyt. Te auta Europejczycy kupowali we wrześniu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł