Podróżuj jeszcze taniej. Ekonomiczny samochód do miasta
MINI to samochody kojarzące się przede wszystkim z przestrzenią miejską. Nowe modele przełamują ten schemat i sprawdzają się również na dłuższych trasach. MINI Cooper SE, czyli pierwsze w pełni elektryczne MINI, oraz MINI Countryman Cooper w wersji hybrydowej plug-in pokazują, że da się połączyć najwyższą jakość z zerową emisją spalin.
Jeśli myślisz o zakupie samochodu elektrycznego, teraz jest na to odpowiedni moment. Od 12 lipca można składać wnioski o dofinansowanie do zakupu w pełni elektrycznego samochodu. Kwota dofinansowania wynosi 18 750 zł lub – z Kartą Dużej Rodziny – 27 000 zł. Samochód musi być fabrycznie nowy, co znaczy, że na liczniku nie może mieć przejechanych więcej niż 50 km. Biorąc pod uwagę atrakcyjne upusty, warto na własnej skórze przekonać się o zaletach elektromobilności.
Zmniejszenie emisji zanieczyszczeń to dla posiadaczy samochodów elektrycznych priorytet, dlatego MINI zdecydowało się na wprowadzenie pierwszego w swojej ofercie całkowicie elektrycznego samochodu. MINI Electric to dobrze znane wszystkim kierowcom MINI, tym razem w wersji typowo elektrycznej. Samochód łączy wszystkie nowoczesne rozwiązania, do których producenci przyzwyczaili nas przez ostatnie lata z całkowicie zerową emisją CO2. Zasilany przez wysokonapięciowy akumulator o łącznej pojemności 32,6 kWh zapewnia wysoką dynamikę jazdy – silnik ma aż 184 konie mechaniczne. Natychmiastowy moment obrotowy sprawia, że auto jest niesamowicie zwinne i świetnie radzi sobie w ruchu ulicznym.
Zasięg elektryczny samochodu wynosi aż 253 km przy ekonomicznym stylu jazdy, co w praktyce oznacza, że przy użytkowaniu do typowo miejskiej jazdy samochód będzie trzeba naładować raz lub dwa razy w tygodniu. Samochód jest jednocześnie odpowiednio dynamiczny i cichy. Od 0 do 100 km przyspieszy w zaledwie 7,3 sekundy, a ruszanie jest całkowicie bezgłośne. Pojemny akumulator umieszczony pod podłogą ma jeszcze jedną zaletę, obniża środek ciężkości, dzięki czemu auto jest pewne w prowadzeniu i świetnie pokonuje zakręty nawet przy dużych prędkościach.
Wbrew pozorom MINI sprawdza się nie tylko w przestrzeni miejskiej. MINI Countryman Cooper SE to uniwersalny i wygodny SUV, który oferuje użytkownikom mnóstwo przestrzeni i świetnie sprawdzi się podczas dalszych wycieczek. Samochód łączy w sobie wszechstronność i ekologiczne podejście do jazdy. Silnik hybrydowy typu plug-in umożliwia przejechanie aż 57 km przy wykorzystaniu wyłącznie silnika elektrycznego. Silnik o łącznej mocy 220KM może pochwalić się wyjątkowo niskim spalaniem, zaledwie 1,7-1,9 l /100 km w cyklu mieszanym. Jednocześnie możesz mieć pewność, że podczas dynamicznie zmieniającej się sytuacji na drodze nie zabraknie ci mocy.
MINI przyzwyczaiło nas do wysokiego komfortu wewnątrz samochodu. Wnętrze MINI Electric wykonano z wysokiej jakości materiałów, a charakterystyczna dla modelu stylistyka łączy w sobie klasyczną elegancję z nowoczesnymi rozwiązaniami. Zarówno cyfrowy zestaw wskaźników, jak i ekran dotykowy o przekątnej 8,8 cala świetnie komponują się z przestronnym i wygodnym wnętrzem. Intuicyjne centrum sterowania pozwoli na szybkie znalezienie najistotniejszych opcji.
MINI Countryman Plug-in Hybrid oferuje również kompleksowy system asystujący kierowcy. Bazując na obrazie kamer umieszczonych w strategicznych miejscach, samochód sam rozpoznaje przeszkody, informuje o ograniczeniach prędkości i obowiązujących zakazach. Dodatkowa kamera cofania i czujniki parkowania sprawią, że manewrowanie tym kompaktowym autem będzie banalnie proste i z łatwością zmieścisz się nawet na najciaśniejszym parkingu.
Cechą charakterystyczną MINI jest nie tylko zwinność i kompaktowość, ale również elastyczne podejście do przestrzeni. W pełni składane fotele pozwalają znacznie zwiększyć pojemność bagażnika. MINI Cooper SE oferuje 211 l przestrzeni, a po złożeniu tylnych siedzeń pojemność wzrośnie do 731 l. Z kolei MINI Countryman Plug-in Hybrid oferuje na start 405 l pojemności, którą można zwiększyć do aż 1245 l. Bez trudu zmieścisz w samochodzie szeroki i niepojemny bagaż, a po rozłożeniu siedzeń pasażerowie zarówno z przodu, jak i z tyłu mają dla siebie sporo wolnego miejsca.