Pierwszy seryjny model hybrydowy z baterią litowo-jonową

Mercedes S400 BlueHYBRID napędzany jest 3.5-litrowym silnikiem benzynowym V6 o mocy 279KM, który współpracuje z silnikiem elektrycznym produkującym 20KM mocy i 160 Nm momentu obrotowego. Łącznie, zestaw rozwija 299KM i maksymalny moment obrotowy rzędu 385 Nm, a cała moc przenoszona jest na tylne koła za pośrednictwem 7-biegowej przekładni automatycznej. Według oficjalnych danych, BlueHYBRID przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,2 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 250 km/h. Nieźle, jak na „zielony” samochód. Do tego dochodzi średnie spalanie na poziomie 8 litrów na 100 kilometrów i emisja CO2 obniżona do 190 gr./km.

Obraz
Mateusz Gajewski

Mercedes S400 BlueHYBRID napędzany jest 3.5-litrowym silnikiem benzynowym V6 o mocy 279KM, który współpracuje z silnikiem elektrycznym produkującym 20KM mocy i 160 Nm momentu obrotowego. Łącznie, zestaw rozwija 299KM i maksymalny moment obrotowy rzędu 385 Nm, a cała moc przenoszona jest na tylne koła za pośrednictwem 7-biegowej przekładni automatycznej. Według oficjalnych danych, BlueHYBRID przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,2 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 250 km/h. Nieźle, jak na zielony” samochód. Do tego dochodzi średnie spalanie na poziomie 8 litrów na 100 kilometrów i emisja CO2 obniżona do 190 gr./km.

S400 BlueHYBRID będzie pierwszym modelem na rynku, wyposażonym w baterię litowo-jonową, która jest dużo bardziej wydajna i lżejsza od baterii niklowych. Co istotne, bateria została umieszczona pod maską silnika zamiast akumulatora, dzięki czemu nie zajmuje cennego miejsca w bagażniku.

Silnik elektryczny będzie odpowiadał za odzyskiwanie energii z hamowania, a dodatkową funkcją modułu hybrydowego będzie wyłączanie (i ponowne włączanie) silnika podczas dłuższego postoju, na przykład na światłach.

S400 BlueHYBRID wejdzie do sprzedaży w Europie w czerwcu 2009 roku.[block position="inside"]10581[/block]

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯