Peugeot 208 R5 pod nową klasę rajdową [Paryż 2012]

Niedawno swoją oficjalną prezentację miał Peugeot 208 R2, jednak z najnowszych doniesień wynika, że Peugeot nie powiedział jeszcze ostatniego słowa w rajdach.

Obraz
Rafał Warecki

Niedawno swoją oficjalną prezentację miał Peugeot 208 R2, jednak z najnowszych doniesień wynika, że Peugeot nie powiedział jeszcze ostatniego słowa w rajdach.

Na nadchodzących targach w Paryżu Peugeot zaprezentuje kolejną rajdową odmianę 208 R5, która wjedzie na rajdowe - asfaltowe i szutrowe - szlaki w połowie przyszłego roku (homologacja na klasę R5 rusza w kwietniu). Na razie poskąpiono informacji, ale wiadomo, że samochód ma być napędzany czterocylindrowym, turbodoładowanym silnikiem THP pojemności 1,6 l, mocy ponad 280 KM (przy 6000 obr./min.) i momencie obrotowym 400 Nm (przy 2500 obr./min.) przekazywanym przez pięciobiegową przekładnię sekwencyjną i osiowe mechanizmy różnicowe o ograniczonym poślizgu na wszystkie cztery koła. Samochód nie będzie miał centralnego dyferencjału.

Wizualnie oczywiście będzie rzucać się w oczy odpowiedni pakiet ospoilerowania czy zmodyfikowane, szersze nadkola skrywające odpowiednio dostosowany na potrzeby nowej klasy R5 układ zawieszenia i 18-calowe obręcze. Całość musi przekroczyć masę własną na poziomie 1200 kg.

Samochód na rajdowych trasach ma zastąpić model 207 Super 2000 i będzie startował między innymi w Intercontinental Rally Challenge, European Rally Championship czy Mistrzostwach Narodowych.

[aktualizacja 28 września]

Obraz

Dodano do galerii zdjęć Peugeota 208 R5 z targów w Paryżu.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/16] Źródło zdjęć: |

Źródło: Peugeot

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?