Owoc współpracy Peugeota z Mitsubishi - 4008
Rynek niewielkich SUVów zwanych też crossoverami sukcesywnie się zapełnia. Pomimo tego, że nie oferują tak naprawdę więcej miejsca w środku, to większe rozmiary zapewniają pasażerom komfort psychiczny, a podniesione nadwozie i większe koła poprawiają komfort jazdy. Grupa PSA nawiązała współpracę z Mitsubishi na początku 2010 roku. Owocem tego porozumienia jest nowy crossover o oznaczeniu 4008.
30.09.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:23
Rynek niewielkich SUVów zwanych też crossoverami sukcesywnie się zapełnia. Pomimo tego, że nie oferują tak naprawdę więcej miejsca w środku, to większe rozmiary zapewniają pasażerom komfort psychiczny, a podniesione nadwozie i większe koła poprawiają komfort jazdy. Grupa PSA nawiązała współpracę z Mitsubishi na początku 2010 roku. Owocem tego porozumienia jest nowy crossover o oznaczeniu 4008.
Niewielki SUV będzie miał swoją premierę na marcowym salonie Genewa Motor Show, tuż przed pojawieniem się w salonach w drugim kwartale 2012 roku. Pozycjonowany pomiędzy modelami 3008 i 4007 miał nosić początkowo nazwę 2008. Samochód został zbudowany na bazie modelu Mitsubishi ASX, który za "wielką kałużą" jest znany pod nazwą Outlander Sport, a w Kanadzie i Japonii spotkacie się z oznaczeniem RVR.
Nowy crossover francuskiego producenta będzie miał długość 4340 mm i szerokość 1800 mm. Wysokość będzie wynosić 1630 mm, a rozstaw kół 2670 mm. Peugeot 4008 będzie produkowany z czterema silnikami: dwoma benzynowymi i dwoma jednostkami wysokoprężnymi. Wśród benzynowych silników znajdą się jednostki o objętości skokowej 1,6 litra oraz 2,0 litra. Pierwszy z nich legitymuje się mocą 116 KM i momentem obrotowym 152 Nm. Dwulitrowy "benzyniak" generuje 150 KM i 198 Nm momentu obrotowego. Obydwa silniki będą dostępne z 5-biegową przekładnią manualną. W przypadku większego z nich możliwe będzie wyposażenie go w bezstopniową przekładnię CVT.
1,6 litra oraz 1,8 litra to objętości skokowe wysokoprężnych silników HDi. Pierwszy z nich charakteryzuje się mocą 112 KM i momentem obrotowym 270 Nm. Drugi ma taką samą moc jak dwulitrowa jednostka benzynowa - 150 KM, oraz moment obrotowy 300 Nm. Silniki wysokoprężne będą wyposażone w 6-biegowe przekładnie manualne.
Peugeot 4008 będzie produkowany zarówno w wersji z napędem na przednie koła jak i AWD. Układ napędu na wszystkie koła będzie miał trzy tryby: 2WD - samochód będzie napędzany wyłącznie przez koła przednie, AWD oraz LOCK. W ostatnim z trybów napęd będzie stale przenoszony na cztery koła, a rozdział momentu pomiędzy osiami będzie odbywał się przy pomocy elektroniki w zależności od panujących warunków na drodze.
Małym zaskoczeniem może być decyzja Peugeota o wprowadzeniu na rynek europejski modeli wyłącznie z silnikami diesla. Co więcej, klient nie będzie mógł zaoszczędzić i zdecydować się na wersję wyłącznie z przednim napędem. Ta będzie dostępna wyłącznie dla klientów z pozostałych rynków samochodowych, podobnie jak silniki benzynowe.
Źródło: Carscoop