Nowy VW Passat BlueMotion - 4,1 litra na setkę

Na targach motoryzacyjnych Paris Motor Show Volkswagen zaprezentował nowego Passata w wersji BlueMotion. Teraz niemiecki producent przedstawił informacje dotyczące osiągów auta.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Na targach motoryzacyjnych Paris Motor Show Volkswagen zaprezentował nowego Passata w wersji BlueMotion. Teraz niemiecki producent przedstawił informacje dotyczące osiągów auta.

Podobnie jak w przypadku poprzedniej generacji popularnej limuzyny Volkswagena, tak i teraz Passat BlueMotion będzie dostępny jako sedan oraz kombi.

Nowy Passat jest określany w nomenklaturze niemieckiego producenta jako model B7, jednak jak łatwo można zauważyć, auto jest po prostu mocno przestylizowaną odmianą B6, którą Volkswagen sprzedaje już od 2005 roku. Gruntowny facelifting dotyczył również jednostek napędowych.

Jednak w przypadku wersji BlueMotion, pod maską Passata pracuje ten sam turbodiesel o pojemności 1,6-litra, który napędzał poprzednią generację tego modelu. Jednostka produkuje 105 KM oraz 250 Nm momentu obrotowego.

Taki zestaw mocy pozwala na rozpędzenie limuzyny do pierwszej setki w 12,2 sekundy oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej 198 km/h. Kombi jest tylko o 2 km/h wolniejsze.

Dzięki systemowi start/stop, poprawionej aerodynamice oraz obniżonemu w stosunku do poprzednika środkowi ciężkości, w cyklu mieszanym Passat ma spalać 4,1 litra oleju napędowego na 100 km, emitując 109 g CO2 na każdy przejechany kilometr. W przypadku kombi spalanie powinno wynosić 4,3 litra w cyklu mieszanym.

Oznacza to, że Niemcom udało się jeszcze zmniejszyć apetyt na paliwo. Passat BlueMotion zaprezentowany w Paryżu miał spalać 4,2-litra oleju napędowego. Auto jest już dostępne u naszych zachodnich sąsiadów, gdzie kosztuje 26 450 euro.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯