Nowy Volkswagen Golf GTI już w salonach. Polskie ceny modelu

Volkswagen nareszcie wycenił najnowszą odsłonę swojego ostrego hatchbacka. Golf GTI ósmej generacji debiutuje tylko z jedną dostępną konfiguracją napędu i w jednej wersji wyposażenia. Chętni na więcej muszą posiłkować się długą listą opcji.

Nowy Golf GTI stał się bardziej cyfrowy, ale to wciąż auto, które daje frajdę z jazdy.Nowy Golf GTI stał się bardziej cyfrowy, ale to wciąż auto, które daje frajdę z jazdy.
Źródło zdjęć: © fot. Tomasz Budzik
Aleksander Ruciński

149 390 zł - tyle zgodnie z pozycją w cenniku trzeba wyłożyć na nowego Golfa GTI. Warto jednak zauważyć, że przy okazji debiutu Volkswagen zdecydował się na promocję, więc realnie cena jest niższa o równe 6 tys. zł.

Co dostaniemy w zamian? Dobrze znany, 2-litrowy silnik TSI o mocy 245 KM sprzężony z 7-stopniową, automatyczną przekładnią DSG. Jest to jedyna dostępna konfiguracja w tym modelu i nic nie wskazuje, by miało się to zmienić.

Niewykluczone jednak, że wzorem poprzednika z czasem w gamie pojawią się również wersje limitowane różniące się mocą i wyposażeniem. Jeśli jesteśmy przy odmianach, to jest tylko jedna - GTI. Warto jednak zwrócić uwagę na niezłe wyposażenie standardowe.

Nowy Volkswagen Golf GTI - wyposażenie:

Na liście wyposażenia standardowego znajdziemy m.in. pełne oświetlenie LED, pakiet aerodynamiczny charakterystyczny dla wersji GTI, sportowe zawieszenie, przyciemniane tylne szyby, ambientowe oświetlenie wnętrza, sportowe fotele, pakiet systemów wsparcia kierowcy z aktywnym tempomatem, czujniki parkowania, 3-strefową klimatyzację, cyfrowy kokpit, nawigację czy 17-calowe felgi.

Listę można rozbudować o dodatkowe opcje, które znacząco windują cenę: począwszy od lakierów innych niż bazowa szarość, poprzez skórzaną tapicerkę, matrycowe reflektory i adaptacyjne zawieszenie, a skończywszy na systemie audio Harman Kardon i 19-calowych felgach.

Tak naprawdę przekroczenie kwoty 200 tys. zł nie powinno być problemem. Trudno więc określać nowego Golfa GTI mianem okazji. Mimo to z pewnością znajdzie się sporo klientów, którzy docenią wszechstronny charakter modelu i sprawią, że wciąż będzie to jedna z najpopularniejszych propozycji w swojej klasie.

Wybrane dla Ciebie
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie