Nowy Hyundai Elantra w sportowym wydaniu?

Nowy Hyundai Elantra miał niedawno w Polsce swoją europejską premierę. Odbyła się ona podczas Poznań Motor Show, a właśnie dziś mieliśmy okazję skosztować pierwszych wrażeń z jazdy tym samochodem. Choć w gamie mamy obecnie dwa niezbyt mocne silniki, to niebawem dołączy do nich nowa jednostka generująca 204 KM. Tyle się można dowiedzieć z przecieku jaki dziś miał miejsce.

Nowy Hyundai Elantra w sportowym wydaniu?
Marcin Łobodziński

28.04.2016 | aktual.: 02.10.2022 08:14

Sportowa Elantra? To ma się stać faktem, choć generalnie na naszym rynku jest to samochód przygotowany raczej z myślą o klientach flotowych, a także niewymagających użytkownikach prywatnych. Nie mniej jednak każdy sportowy model zasługuje na szczególną uwagę. Co prawda kompaktowy i30 Turbo nie robi jakiegoś ponadprzeciętnego wrażenia, to jednak dobrze że jest. To samo można będzie powiedzieć o Elantrze Sport. Tyle tylko, że zadebiutuje ona w Korei Południowej i nie wiadomo czy pojawi się również w Europie. Znając jednak choć trochę specyfikę rynku niemieckiego, to właśnie tam najprędzej należy się jej spodziewać.

Obraz

Co wyróżnia Elantrę Sport na tle modelu podstawowego? Oczywiście bardziej sportowe aplikacje w postaci czarnej ramki grilla na którym umieszczono czerwony napis Turbo, sportowe zderzaki z powiększonymi atrapami wlotów powietrza z przodu oraz atrapą dyfuzora i podwójną końcówką układu wydechowego z tyłu, 18-calowe obręcze kół, a także reflektory diodowe z ciemnym wykończeniem. Wewnątrz to rzecz jasna fotele o bardziej wyprofilowanych kształtach i napisem Sport na skórzanej tapicerce w kolorze czerwono-czarnym -dokładnie takie, jakie są w i30 Turbo – a także aplikacje z kompozytu węglowego na desce rozdzielczej, aluminiowe nakładki na pedały z gumkami antypoślizgowymi oraz sportowa kierownica ze spłaszczonym u dołu wieńcem i wykończona czerwoną nicią, podobnie jak drążek skrzyni biegów. Na tablicy rozdzielczej zmieniono nieco układ wskaźników.

Obraz

Pod maską tego modelu znajdzie się znana również z Hyundaia i30 Turbo jednostka benzynowa 1.6 T-GDI o mocy 204 KM i momencie obrotowym 265 Nm. W i30 Turbo jest to tylko 186 KM, ale moment obrotowy ma tę samą maksymalną wartość. Będzie współpracował z 6-biegową przekładnią manualną lub 7-biegową, automatyczną, dwusprzęgłową DCT. Kierowca będzie mógł wybrać jeden z trzech profili jazdy: standardowy oraz Eco lub Sport. Przyspieszenie do 100 km/h ma trwać 8 sekund, ale na premierę trzeba będzie poczekać znacznie dłużej. Konkretnie do październikowych targów SEMA 2016.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (12)