Nowy Citroen C4 oficjalnie w Polsce [Wideo]
W Łodzi odbyła się prezentacja prasowa nowego Citroena C4 oraz przyszedł czas na pierwsze jazdy testowe tym samochodem.
20.01.2011 | aktual.: 30.03.2023 13:29
Citroen jest bardzo dumny z ubiegłego roku na polskim rynku. Nie ma się co dziwić - marka odnotowała 31% wzrostu sprzedaży, głównie dzięki świetnemu przyjęciu przez klientów nowej wersji C3. Zupełnie nowe C4 ma wznieść Citroena na kolejny poziom rynkowy. Na razie jest słabo. Francuzi w ubiegłym roku sprzedali 287 tych samochodów. Dla porównania, lider rynku, Opel Astra, rozszedł się w 4300 egzemplarzach. Jest więc co poprawiać.
Sylwetka nowego C4 już na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie mocnej i stabilnej. Na uwagę zasługują subtelne przetłoczenia nadwozia, nadające autu ciekawego charakteru. Chyba można pokusić się o stwierdzenie, że to jedno z najładniejszych aut w swojej klasie, chociaż oczywiście o gustach się nie dyskutuje.
motonova24 przedstawia: nowy Citroen C4 - polska prezentacja
Nowy C4 urósł. Jest dłuższy i szerszy, a przede wszystkim ma większy bagażnik, teraz największy w klasie, bo o pojemności 380 litrów. Środek zaprojektowano bardzo ergonomicznie - wszystko jest tam, gdzie być powinno. W podłokietniku znajduje się bardzo praktyczne gniazdo 230V (o maksymalnej mocy 120W). Są także podgrzewane fotele z funkcją masażu i elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego.
Automatyczna klimatyzacja ma trzy poziomy natężenia przepływu powietrza oraz funkcję REST, która utrzymuje wentylację w kabinie jeszcze przez kilka minut po wyłączeniu silnika. W opcji jest także dostępny panoramiczny przeszklony dach. Cieszą też małe rzeczy, pozornie niemające wpływu na jakość jazdy, m.in. możliwość wybrania różnych kolorów podświetlania zegarów.
W C4 zastosowano także system monitorowania martwego pola czy praktyczny system pomiaru dostępnego miejsca do parkowania. Auto może mieć dwufunkcyjne ksenonowe reflektory kierunkowe, a także reflektory przeciwmgłowe doświetlające zakręty. Seryjnie jest oczywiście montowane ESP.
Samochód jest dostępny z silnikami benzynowymi 1,4 VTI o mocy 95 KM i 1,6 VTI o mocy 120 KM w wersji manualnej i automatycznej oraz z dieslami: 1,6 HDi o mocy 90 KM i 110 KM oraz 2,0 o mocy 150 KM. Nowego Citroena C4 można kupić w 3 wersjach wyposażenia: Attraction, Seduction i Exclusive. Najtańsze auto z silnikiem 1,4 VTI w wyposażeniu Attraction kosztuje 49 800 zł. Najdroższa jest wersja z dwulitrowym dieslem w wyposażeniu Exclusive - 84 300 zł.
W silniku 1,6 HDi 110 KM będzie dostępna także po raz pierwszy technologia mikrohybrydy. Technologia ta oznaczona jest logo Airdream. Rozwiązanie polega na połączeniu silnika HDi i manualnej skrzyni biegów z systemem Start/Stop nowej generacji oraz systemem umożliwiającym odzyskiwanie energii w czasie hamowania. Kombinacja ta pozwala ograniczyć poziom zużycia paliwa i emisji CO2.
Podczas krótkich jazd testowych mieliśmy do dyspozycji samochód z benzynowym silnikiem 1,6 VTI o mocy 120 KM ze skrzynią manualną w środkowej wersji wyposażenia, a więc już z nawigacją. Cena - 61 000 zł.
Auto rzeczywiście jest bardzo przestronne. Poza tym dobrze trzyma się jezdni i wprost fenomenalnie "wybiera" wszystkie dziury i nierówności. Wydaje się stworzone na polskie drogi...C4 z przodu ma zawieszenie Mac Pherson z dodatkowym wahaczem trójkątnym. Z tyłu - wahacze wleczone i oś odkształcalną.
Pierwsze odczucie po ruszeniu samochodem jest takie, że tej wersji troszeczkę brakuje dynamiki. Do setki C4 z tym silnikiem przyspiesza w 10,8 sekundy, a maksymalny moment obrotowy jest na poziomie 160 Nm przy 4250 obr/min. Ale to tylko pierwsze odczucie, z każdym pokonanym kilometrem jest coraz lepiej. W tej wersji przydałaby się za to bezsprzecznie sześciostopniowa skrzynia biegów.
Citroen wiąże wielkie nadzieje z tym modelem. Chyba słusznie, bo za ok. 60 000 zł możemy już skonfigurować naprawdę dobre auto z szeroką gamą wyposażenia. Za kilka miesięcy pojawi się w Polsce także trzydrzwiowa, usportowiona, designerska wersja DS4. Citroen potwierdził także, że nie planuje nadwozia kombi.
Źródło: Autokult