Nowe Volkswageny Golfy w sprzedaży – cennik Varianta Alltrack, GTD i R 

W polskich cennikach Volkswagena pojawiła się praktyczna odmiana Volkswagena Golfa Variant w trzech interesujących wersjach. Teraz z salonu można wyjechać kompaktowym kombi przygotowanym do jazdy po kiepskich drogach, wersją z mocnym silnikiem Diesla lub prawdziwą rakietą o mocy 300 KM.

Obraz
Marcin Łobodziński

To co łączy wszystkie trzy modele to wspólna płyta podłogowa i niezwykle praktyczne wnętrze. Kabina bez trudu zmieści 4 dorosłe osoby, a bagażnik od 605 do 1620 l.

Obraz

Wyróżnikiem Golfa w uterenowionej wersji Alltrack jest seryjny napęd na cztery koła i pakiet stylistyczny z pseudoterenowymi dodatkami. Zawieszenie podniesiono o 20 mm, nadkola zostały poszerzone, na dachu pojawiły się srebrne relingi dachowe, a pod maską tylko cztery silniki.

Podstawową jednostką jest 110-konny motor 1,6 TDI. Samochód w takiej specyfikacji kosztuje 107 190 zł, czyli więcej od klasycznej odmiany o ok. 22 tys. zł, ale warto zaznaczyć, że Alltrack ma na pokładzie bogate wyposażenie. Mocniejszy, 2-litrowy diesel generujący 150 KM kosztuje 116 590 zł, czyli o ok. 2 tys. zł więcej niż analogiczna wersja Škody Octavii Scout i o 1510 zł mniej niż Seat Leon X-Perience. Golf Allftrack oferowany jest jeszcze z mocniejszą odmianą 2,0 TDI 184 KM i przekładnią DSG oraz z silnikiem benzynowym 1,8 TSI o mocy 180 KM i również ze skrzynią DSG.

Kolejna z interesujących odmian to topowa wersja z silnikiem Diesla o mocy 184 KM i sportową stylistyką. Samochód ma zestaw stylistyczny upodabniający go do Golfa GTI, obniżone o 15 mm zawieszenie, seryjne 17-calowe felgi i przyciemnione światła tylne. Standardem sa też reflektory Bi-ksenonowe. Oczywiście wnętrze wyposażono w sportowe fotele, gałkę zmiany biegów w kształcie piłeczki do golfa i kierownicę wykończoną aluminium.

Cena takiego samochodu z manualną skrzynią biegów to 121 090 zł, czyli więcej o 600 zł od Golfa Alltracka. Teoretycznie więc Alltrack jest korzystniejszy cenowo, bo w standardzie dostaniemy skrzynię DSG i napęd 4MOTION. Jeszcze korzystniejszym zakupem jest Škoda Octavia RS Combi, która z tym samym silnikiem kosztuje 114 850 zł. Seat Leon ST kombi FR z analogicznym napędem kosztuje 102 700 zł.

Topowa odmiana Golfa, oznaczona literą R jest teraz dostępna również w wersji kombi. Tu już nie znajdziemy odpowiednika u Škody i Seata. Samochód jest oferowany tylko w jednej konfiguracji napędu, ma 300-konny, 2-litrowy motor TSI, 6-stopniową przekładnię DSG oraz napęd 4MOTION. Zawieszenie obniżono o 20 mm, a seryjnym wyposażeniem są 18-calowe felgi ze sportowym ogumieniem. Golf Variant R został też uzbrojony w progresywny układ kierowniczy o przełożeniu 2,1 oraz układ ESC Sport z możliwością dezaktywacji i elektroniczną szperą XDS+. Nie zabrakło sportowych akcentów oraz analogicznego do standardowego Golfa R pakietu aerodynamicznego. We wnętrzu odnajdziemy sportowe fotele, kierownicę oraz liczne elementy wykończone aluminium.

Jedynym samochodem w gamie koncernu VW AG jest najszybsze kombi na torze Nürburgring Nordschleife, czyli Seat Leon ST Cupra. W najmocniejszej odmianie z 280-konnym silnikiem oraz przekładnią DSG, ale z napędem na jedna oś kosztuje 126 300 zł.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy