Nowe Porsche 911 Turbo S w drodze. Znamy dane techniczne

Porsche potwierdziło plany dotyczące wprowadzenia najnowszej generacji modelu 911 w wersjach Turbo oraz Turbo S. Auta wchodzą właśnie w ostatnią fazę testów i będą gotowe w 2020 roku. Choć spodziewamy się premiery nie wcześniej niż w drugim kwartale, już dziś znamy dane techniczne topowego wariantu.

Niektórzy mieli już okazję sprawdzenia przedprodukcyjnych prototypów 911 Turbo S.
Niektórzy mieli już okazję sprawdzenia przedprodukcyjnych prototypów 911 Turbo S.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

12.11.2019 | aktual.: 22.03.2023 17:25

Porsche nie zamierza trzymać wszystkich w niepewności do samego końca. Już teraz chwali się oficjalnymi fotografiami z testów przeprowadzanych w okolicach Nicei i potwierdza dane techniczne. Nieliczni dziennikarze mieli już nawet możliwość przejechania się przedprodukcyjnymi egzemplarzami 911 Turbo oraz Turbo S.

Wśród szczęśliwców znalazła się redakcja magazynu Car & Driver, która jako pierwsza opublikowała specyfikację ostrych odmian nowego 911. Wiemy już, że Porsche wykorzysta dobrze znany 3,8-litrowy, podwójnie doładowany silnik, który tym razem wykorzysta wydajniejsze turbosprężarki oraz zupełnie nowy układ wydechowy.

Efekt? 650 KM mocy oraz 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego w wersji Turbo S. To o 70 KM i aż 100 Nm więcej niż dotychczas. Taka różnica zaowocuje znacznie lepszymi osiągami. Sprint do setki trwa podobno tylko 2,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 330 km/h, i to pomimo masy własnej większej o około 30 kg.

Klienci, którzy niecierpliwie czekają na 911 Turbo S, mogą liczyć również na aktywne zawieszenie, 8-stopniową, automatyczną przekładnię, skrętną, tylną oś, czy węglowo-ceramiczne hamulce z 10-tłoczkowymi zaciskami i tarczami o średnicy 420 mm z przodu i 390 mm z tyłu. Standardem będą też felgi o średnicy 20 i 21 cali ubrane w opony Michelin Pilot Sport 4S.

W kolejnych miesiącach Porsche będzie z pewnością dawkować kolejne szczegóły, lecz już dziś wiemy całkiem sporo. Pewnym jest, że nowe Turbo S będzie znacznie szybsze i ostrzejsze od poprzednika, a zapewne także i droższe, choć potencjalnym klientom raczej nie zrobi to wielkiej różnicy.

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)