Nowe Porsche 911 Turbo S w drodze. Znamy dane techniczne

Niektórzy mieli już okazję sprawdzenia przedprodukcyjnych prototypów 911 Turbo S.
Niektórzy mieli już okazję sprawdzenia przedprodukcyjnych prototypów 911 Turbo S.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

12.11.2019 12:21, aktual.: 22.03.2023 17:25

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Porsche potwierdziło plany dotyczące wprowadzenia najnowszej generacji modelu 911 w wersjach Turbo oraz Turbo S. Auta wchodzą właśnie w ostatnią fazę testów i będą gotowe w 2020 roku. Choć spodziewamy się premiery nie wcześniej niż w drugim kwartale, już dziś znamy dane techniczne topowego wariantu.

Porsche nie zamierza trzymać wszystkich w niepewności do samego końca. Już teraz chwali się oficjalnymi fotografiami z testów przeprowadzanych w okolicach Nicei i potwierdza dane techniczne. Nieliczni dziennikarze mieli już nawet możliwość przejechania się przedprodukcyjnymi egzemplarzami 911 Turbo oraz Turbo S.

Wśród szczęśliwców znalazła się redakcja magazynu Car & Driver, która jako pierwsza opublikowała specyfikację ostrych odmian nowego 911. Wiemy już, że Porsche wykorzysta dobrze znany 3,8-litrowy, podwójnie doładowany silnik, który tym razem wykorzysta wydajniejsze turbosprężarki oraz zupełnie nowy układ wydechowy.

Efekt? 650 KM mocy oraz 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego w wersji Turbo S. To o 70 KM i aż 100 Nm więcej niż dotychczas. Taka różnica zaowocuje znacznie lepszymi osiągami. Sprint do setki trwa podobno tylko 2,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 330 km/h, i to pomimo masy własnej większej o około 30 kg.

Klienci, którzy niecierpliwie czekają na 911 Turbo S, mogą liczyć również na aktywne zawieszenie, 8-stopniową, automatyczną przekładnię, skrętną, tylną oś, czy węglowo-ceramiczne hamulce z 10-tłoczkowymi zaciskami i tarczami o średnicy 420 mm z przodu i 390 mm z tyłu. Standardem będą też felgi o średnicy 20 i 21 cali ubrane w opony Michelin Pilot Sport 4S.

W kolejnych miesiącach Porsche będzie z pewnością dawkować kolejne szczegóły, lecz już dziś wiemy całkiem sporo. Pewnym jest, że nowe Turbo S będzie znacznie szybsze i ostrzejsze od poprzednika, a zapewne także i droższe, choć potencjalnym klientom raczej nie zrobi to wielkiej różnicy.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)