Nowe BMW M3 i M4 zaskakująco lekkie? [aktualizacja]
W Sieci pojawiły się kolejne informacje dotyczące nowej generacji BMW M3 oraz M4, czyli wersji z nadwoziem typu coupé. Auto ma być znacznie lżejsze od obecnej wersji, co przy zwiększonej mocy podniesie poprzeczkę jeszcze wyżej.
24.09.2013 | aktual.: 08.10.2022 13:28
W Sieci pojawiły się kolejne informacje dotyczące nowej generacji BMW M3 oraz M4, czyli wersji z nadwoziem typu coupé. Auto ma być znacznie lżejsze od obecnej wersji, co przy zwiększonej mocy podniesie poprzeczkę jeszcze wyżej.
BMW M3 już od kilku lat ma dwóch bardzo groźnych rywali w postaci Mercedesa C63 AMG oraz Audi RS4. Niedawno dołączył do nich Lexus IS-F, którego nowa generacja na pewno będzie znacznie bliżej kolegów ze Starego Kontynentu.
Auto producenta z Bawarii chwalono za świetne właściwości jezdne i niemal perfekcyjny balans, który dawał przewagę podczas jazdy na torze. Teraz BMW będzie oczywiście próbowało podnieść poprzeczkę jeszcze wyżej.
Wcześniej mówiono już o tym, że nowe M3 będzie napędzane jednostką turbodoładowaną rzędową szóstką. Teraz podano, że motor na generować moc powyżej 425 KM oraz 500 Nm momentu obrotowego. To oznaczałoby bardzo niewielki krok naprzód w porównaniu z wolnossącą V8.
Auto ma jednak ważyć o ponad 100 kg mniej od obecnej generacji. BMW M3 generacji E90 i pochodne waży od 1655 kg, a co za tym idzie - BMW będzie dążyło do uzyskania rezultatu na poziomie zbliżonym do 1500 kg. Ma się to udać również dzięki zamontowaniu maski, pokrywy bagażnika oraz wykonaniu dachu z włókna węglowego.
[aktualizacja 26 września]
BMW zorganizowało subtelny event nazwany Technology Days, w którym sporo uwagi poświęcono nowej generacji modelu M3. Większość informacji potwierdziła się i wygląda na to, że w przypadku tej generacji naprawdę jest na co czekać.
Producent z Bawarii chwali się technologią, która już wkrótce ujrzy światło dzienne. Podobnie jak wcześniej informowaliśmy, nowe BMW M3 oraz M4, będą napędzane sześciocylindrową rzędową jednostką. Teraz do użycia weszło także określenie "high-revving", a jeśli "wysokoobrotowy" nie jest poprawnym stwierdzeniem to kolokwialnie można powiedzieć, że silnik ten ma kręcić się bardzo wysoko.
Całość wspomagana będzie przez system TwinPower Turbo zapewniający moc około już nie 420, ale 430 KM i ponad 500 Nm momentu obrotowego. To wszystko przy jednoczesnym zmniejszeniu apetytu na paliwo oraz emisji CO2 o około 25%. Co ciekawe, poprawiły się także dane dotyczące masy auta.
BMW M3 Sedan ma ważyć już nie około, ale poniżej 1500 kg, a więc kuracja odchudzająca zapewni minimum 150 kg oszczędności. Szef działu M GmbH, Freidrich Nitschke zasugerował nawet, że całość może oscylować w granicach 1400 kg. Koniec domysłów. W galerii komplet zdjęć prezentujących poszczególne komponenty auta, a nam pozostaje czekać na premierę.