Nowe BMW M3 i M4 - nawet 510 KM, manual, napęd xDrive, czyli same dobre wieści

BMW w końcu zaprezentowało długo oczekiwane M3/M4 nowej generacji. Moc maksymalna przekroczyła już próg 500 KM, ale tylko w wersji Competition. Odmiana podstawowa ma 480-konny silnik z 6 cylindrami o wysokoobrotowej charakterystyce.

BMW M3 i M4 CoupeBMW M3 i M4 Coupe
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Zacznijmy od tego, co najważniejsze. Pod maską kryje się 6-cylindrowa jednostka rzędowa o pojemności 2993 cm³ z dwiema turbosprężarkami, systemem Valvetronic i Double-Vanos. Bazowo rozwija moc 480 KM przy 6250 obr./min i 550 Nm dostępnych przy 2650–6130 obr./min.

Wersja Competition ma osiągi podniesione do 510 KM przy tych samych obrotach, ale moment obrotowy wzrósł do 650 Nm i ta wartość jest osiągana przy 2750 – 5500 obr./min. Maksymalna prędkość obrotowa dla obu wersji to 7200 obr./min.

Serce M3/M4, czyli 6-cylindrowy silnik rzędowy
Serce M3/M4, czyli 6-cylindrowy silnik rzędowy © fot. mat. prasowe

Moc i moment obrotowy trafia tradycyjnie na tylną oś za pośrednictwem manualnej, 6-biegowej przekładni oraz zeszperowanego mechanizmu różnicowego. Przekładnia współpracuje z systemem podbijania obrotów przy redukcji. Dotyczy to jednak wersji standardowej. Mocniejszy wariant Competition będzie fabrycznie oferowany z 8-biegowym automatem Steptronic.

Ponadto modele Competition będą od lata 2021 dostępne z napędem na cztery koła M xDrive. Oczywiście jak w M5 z możliwością odłączenia napędu przedniej osi.

Cała ta kompozycja obiecuje rewelacyjne osiągi. M3 sedan i M4 Coupe prędkość 100 km/h osiągają w czasie 4,2 s. Przyspieszenie od 0 do 200 km/h wynosi 13,7 s. Modele Competition przyspieszają do 100 km/h w 3,9 s, a od 0 do 200 km/h w 12,5 s.

BMW M4 Coupe
BMW M4 Coupe © fot. mat. prasowe

Nie zabraknie pozostałych cech tych aut, które wpływają na niezapomniane wrażenia z jazdy, wysoki komfort oraz dobre czasy okrążeń. Mowa o adaptacyjnym zawieszeniu, adaptacyjnym układzie kierowniczym i wydajnych hamulcach. BMW zastosowało ogumienie i obręcze kół o mieszanym rozmiarze. Opony mają rozmiar 275/40 ZR18 z przodu i 285/35 ZR 19 z tyłu.

Do tego mnóstwo ustawień, trybów jazdy i pracy poszczególnych mechanizmów, a także bardzo bogate wyposażenie. Słowem - wszystko co w M3 i M4 być powinno. [block position="inside"]23599[/block]

Wybrane dla Ciebie

Tysiące mandatów. Policja łapie rowerzystów. Kary 2500 zł
Tysiące mandatów. Policja łapie rowerzystów. Kary 2500 zł
Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?
Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?
Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Renault Boreal to Dacia Bigster na wypasie. Trafi do ponad 70 krajów
Renault Boreal to Dacia Bigster na wypasie. Trafi do ponad 70 krajów
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Nie sprawdzają, a potem płacz. Kupują używane auta w ciemno
Nie sprawdzają, a potem płacz. Kupują używane auta w ciemno
7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem
7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem
Szukasz auta z długą gwarancją? Nie jesteś skazany na Koreę i Chiny
Szukasz auta z długą gwarancją? Nie jesteś skazany na Koreę i Chiny
Chińczycy podali ceny. Kolejny łakomy kąsek
Chińczycy podali ceny. Kolejny łakomy kąsek
Zasada dwóch sekund. Policja sprawdza z wiaduktów
Zasada dwóch sekund. Policja sprawdza z wiaduktów
Oto nowa Mazda CX-5. Większa, ale ze słabszym silnikiem
Oto nowa Mazda CX-5. Większa, ale ze słabszym silnikiem
Te auta rdzewieją najszybciej. Budżetowa marka godna zaufania
Te auta rdzewieją najszybciej. Budżetowa marka godna zaufania