Nowe BMW M3 i M4 - nawet 510 KM, manual, napęd xDrive, czyli same dobre wieści

BMW w końcu zaprezentowało długo oczekiwane M3/M4 nowej generacji. Moc maksymalna przekroczyła już próg 500 KM, ale tylko w wersji Competition. Odmiana podstawowa ma 480-konny silnik z 6 cylindrami o wysokoobrotowej charakterystyce.

BMW M3 i M4 CoupeBMW M3 i M4 Coupe
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Zacznijmy od tego, co najważniejsze. Pod maską kryje się 6-cylindrowa jednostka rzędowa o pojemności 2993 cm³ z dwiema turbosprężarkami, systemem Valvetronic i Double-Vanos. Bazowo rozwija moc 480 KM przy 6250 obr./min i 550 Nm dostępnych przy 2650–6130 obr./min.

Wersja Competition ma osiągi podniesione do 510 KM przy tych samych obrotach, ale moment obrotowy wzrósł do 650 Nm i ta wartość jest osiągana przy 2750 – 5500 obr./min. Maksymalna prędkość obrotowa dla obu wersji to 7200 obr./min.

Serce M3/M4, czyli 6-cylindrowy silnik rzędowy
Serce M3/M4, czyli 6-cylindrowy silnik rzędowy © fot. mat. prasowe

Moc i moment obrotowy trafia tradycyjnie na tylną oś za pośrednictwem manualnej, 6-biegowej przekładni oraz zeszperowanego mechanizmu różnicowego. Przekładnia współpracuje z systemem podbijania obrotów przy redukcji. Dotyczy to jednak wersji standardowej. Mocniejszy wariant Competition będzie fabrycznie oferowany z 8-biegowym automatem Steptronic.

Ponadto modele Competition będą od lata 2021 dostępne z napędem na cztery koła M xDrive. Oczywiście jak w M5 z możliwością odłączenia napędu przedniej osi.

Cała ta kompozycja obiecuje rewelacyjne osiągi. M3 sedan i M4 Coupe prędkość 100 km/h osiągają w czasie 4,2 s. Przyspieszenie od 0 do 200 km/h wynosi 13,7 s. Modele Competition przyspieszają do 100 km/h w 3,9 s, a od 0 do 200 km/h w 12,5 s.

BMW M4 Coupe
BMW M4 Coupe © fot. mat. prasowe

Nie zabraknie pozostałych cech tych aut, które wpływają na niezapomniane wrażenia z jazdy, wysoki komfort oraz dobre czasy okrążeń. Mowa o adaptacyjnym zawieszeniu, adaptacyjnym układzie kierowniczym i wydajnych hamulcach. BMW zastosowało ogumienie i obręcze kół o mieszanym rozmiarze. Opony mają rozmiar 275/40 ZR18 z przodu i 285/35 ZR 19 z tyłu.

Do tego mnóstwo ustawień, trybów jazdy i pracy poszczególnych mechanizmów, a także bardzo bogate wyposażenie. Słowem - wszystko co w M3 i M4 być powinno. [block position="inside"]23599[/block]

Wybrane dla Ciebie
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯