Nowa Toyota Aygo – X Factor
Przestronniejsza, bardziej aerodynamiczna i odważniejsza stylistycznie niż dotychczas – taka jest Toyota Aygo drugiej generacji.
04.03.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:36
Toyota Aygo to propozycja dla tych, którzy szukają miejskiego auta o dynamicznej sylwetce. Samochód wyróżnia się przodem z dużym elementem w kształcie litery X.
W porównaniu z poprzedniczką nowa Toyota Aygo jest dłuższa o 25 mm i ma 3455 mm długości. Rozstaw kół z przodu i z tyłu został poszerzony o 8 mm, ale osi pozostał ten sam i ma 2340 mm.
Chociaż samochód jest niższy o 5 mm (1460 mm wysokości), to przestrzeń nad głowami dla pasażerów powiększyła się o 7 mm. Bagażnik ma pojemność 168 l, co jest wynikiem o 29 l lepszym od dotychczasowego.
Toyota poprawiła aerodynamikę samochodu. Współczynnik oporu powietrza (Cd) został zredukowany z 0,30 do 0,29.
Do napędu Toyoty Aygo będzie służył 3-cylindrowy, benzynowy silnik o pojemności 1,0 l. Rozwija on maksymalną moc 68 KM przy 6000 obr./min, a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 95 Nm (przy 4300 obr./min). Auto spala średnio 4,1 l/100 km i emituje do atmosfery 95 g/km dwutlenku węgla.
Motor może być sprzężony z 5-biegową skrzynią manualną lub nową, zautomatyzowaną przekładnią x-shift (zmiana przełożeń może odbywać się automatycznie lub ręcznie za pomocą łopatek przy kierownicy lub dźwigni).
Na konsoli centralnej dominuje 7-calowy wyświetlacz dotykowy. Służy on do sterowania systemem multimedialnym noszącym nazwę x-touch.
Nowa Toyota Aygo wejdzie do sprzedaży latem.