Nowa fabryka silników Volkswagena w Rosji - umowa podpisana

Nowa fabryka silników od 2015 roku produkować będzie 150 000 jednostek napędowych rocznie. Volkswagen zrealizuje tym samym swoje cele i wcześniej zawarte porozumienia.

Nowa fabryka silników Volkswagena w Rosji - zawarcie umowyNowa fabryka silników Volkswagena w Rosji - zawarcie umowy
Piotr Ślusarczyk

Nowa fabryka silników od 2015 roku produkować będzie 150 000 jednostek napędowych rocznie. Volkswagen zrealizuje tym samym swoje cele i wcześniej zawarte porozumienia.

W 2011 roku Volkswagen zawarł umowę z rządem rosyjskim. Jej postanowieniem było, że od 2016 roku co najmniej 30% produkowanych w Rosji samochodów będzie mieć silniki również wytwarzane na miejscu.

Poza tym rynek rosyjski jest po prostu dla Volkswagena bardzo ważny. Wspomina zresztą o tym sam prezes zarządu Volkswagen AG - Martin Winterkorn:

Rosja jest dla koncernu Volkswagen najważniejszym strategicznym rynkiem rozwojowym w Europie. Do 2018 roku chcemy sprzedawać tutaj rocznie pół miliona samochodów. W tym celu zainwestujemy ponownie około miliarda euro w lokalną produkcję i nowe modele. Nasza nowa fabryka silników pokazuje, że koncern Volkswagen pozostaje mocnym motorem rosyjskiego przemysłu motoryzacyjnego i całej rosyjskiej gospodarki.

W nową fabrykę Volkswagen zainwestuje około 250 mln euro. Obiekt umiejscowiony w Kałudze produkować będzie 150 000 silników EA211 rocznie. Szczególnie skupi się na składaniu silników o pojemności 1,6 l. Fabryka o powierzchni 30 000 m[sup]2[/sup] zaopatrywać będzie w silniki Volkswagen Group Rus w Kałudze oraz produkujący na zlecenie zakład GAZ w Niżnym Nowogrodzie.

Koncern Volkswagen buduje fabrykę silników w Rosji

Koncern Volkswagen rozwija swoje możliwości produkcyjne w Rosji. Prof. dr Martin Winterkorn, Prezes Zarządu Volkswagen AG i Anatolij Artamonow, gubernator obwodu Kaługa, podpisali w Moskwie umowę o budowę fabryki silników w Kałudze. Koncern Volkswagen zainwestuje około 250 mln euro w nowy zakład, w którym od 2015 roku będzie produkowana nowoczesna generacja silników EA211. Wydajność produkcyjna przewidziana jest na 150.000 jednostek rocznie. Fabryka silników powstanie w bezpośrednim sąsiedztwie zakładów Volkswagena w Kałudze.

„Rosja jest dla koncernu Volkswagen najważniejszym strategicznym rynkiem rozwojowym w Europie. Do 2018 roku chcemy sprzedawać tutaj rocznie pół miliona samochodów. W tym celu zainwestujemy ponownie około miliarda euro w lokalną produkcję i nowe modele” – powiedział prof. dr Martin Winterkorn, Prezes Zarządu Volkswagen AG przy podpisywaniu umowy. „Nasza nowa fabryka silników pokazuje, że koncern Volkswagen pozostaje mocnym motorem rosyjskiego przemysłu motoryzacyjnego i całej rosyjskiej gospodarki.” Silnik, który będzie produkowany w Kałudze, to 1,6-litrowa jednostka napędowa serii EA 211, w której zawarte są najnowsze rozwiązania technologiczne koncernu Volkswagen.

Volkswagen zainwestuje około 250 milionów euro w nowy zakład w Kałudze, który zajmie powierzchnię 30.000 metrów kwadratowych. W 2015 roku fabryka będzie zaopatrywała w silniki zakłady produkcyjne Volkswagen Group Rus w Kałudze oraz produkujący na zlecenie zakład GAZ w Niżnym Nowgorodzie. Planowany zakres produkcji obejmuje korpusy silników, głowice silników ze zintegrowanym montażem, wały korbowe oraz kompletny montaż silników.

Budową fabryki silników Volkswagen rozszerza swoje przemysłowe zaangażowanie w Rosji. Jednocześnie koncern realizuje uzgodnione z rządem rosyjskim pod koniec maja 2011 roku cele dodatkowego porozumienia, które przewiduje,  iż od 2016 roku co najmniej 30 procent produkowanych w Rosji samochodów będzie wyposażonych w produkowane na miejscu silniki.

Dotychczasowe inwestycje koncernu Volkswagen w Rosji wynoszą około miliarda euro. Aby także w przyszłości być w stanie zaspokoić rosnący popyt rosyjskiego rynku motoryzacyjnego, koncern planuje zainwestować w Rosji do 2018 roku kolejny miliard euro w rozwój nowych, dostosowanych do rynku produktów, kolejne lokalizacje produkcji oraz uzgodnioną dzisiaj budowę fabryki silników w Kałudze.

  • Obraz
  • Start der Volkswagen Vollproduktion am Dienstag (20.10.2009) im Volkswagenwerk in Kaluga / Russland. Ein VW-Mitarbeiter säubert ein VW-Logo. Photo: Volkswagen / Friso Gentsch
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Nowa fabryka silników Volkswagena w Rosji - zawarcie umowy
[1/7] Źródło zdjęć: |

Źródło: Volkswagen

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
Niemcy nie rezygnują z dużych diesli. Uwielbiany silnik wraca do oferty
Niemcy nie rezygnują z dużych diesli. Uwielbiany silnik wraca do oferty
Renault Espace V (2015-2023) – opinie i typowe usterki
Renault Espace V (2015-2023) – opinie i typowe usterki
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀