Nawet 2200 KM i poprawiona aerodynamika. SSC Tuatara w wersjach Striker i Aggressor

Kiedy zrobisz najszybszy drogowy samochód na świecie, ale wciąż uważasz, że jest niewystarczająco spektakularny - SSC postanowiło uzupełnić gamę Tuatary o kolejne dwa warianty. Pierwszy z nich ma wyróżniać się mocno poprawionym dociskiem, drugi dorzuca do tego potężną moc.

Striker i Aggressor mają przyciągnąć klientów nie tylko prędkością maksymalną.Striker i Aggressor mają przyciągnąć klientów nie tylko prędkością maksymalną.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / SSC
Aleksander Ruciński

SSC Tuatara to bez wątpienia jeden z najbardziej imponujących hipersamochodów ostatnich lat i przy okazji najszybszy drogowy pojazd na świecie. Tak przynajmniej twierdzi producent, który udowodnił swoje twierdzenia podczas próby zorganizowanej na autostradzie w okolicach Las Vegas. Tuatara pokonała dystans pomiarowy ze średnią prędkością 508 km/h.

Niebawem w ofercie pojawią się inne warianty modelu, w których priorytetem nie będzie już prędkość maksymalna, lecz szeroko pojęte osiągi w bardziej torowych warunkach. Pierwsza z propozycji to Striker z mocno zmodyfikowaną aerodynamiką, zapewniającą pół tony docisku przy 250 km/h.

Znajdziemy tu m.in. aktywne tylne skrzydło, pokaźny dyfuzor, dodatkowy splitter pod przednim zderzakiem i wloty powietrza stabilizujące samochód podczas szybkiej jazdy. Wszystko jest oczywiście wykonane z lekkiego włókna węglowego.

SSC Tuatara
SSC Tuatara © mat. prasowe / SSC

Druga z odmian, Aggressor, do pakietu aerodynamicznego dodaje jeszcze większą moc. Zamiast seryjnych 1750 KM, 5,9-litrowe V8 jest w stanie wykrzesać tu imponujące 2200 KM. Amerykanie nie zdradzają detali dotyczących osiągów, ale wiadomo, że to wyłącznie torowa zabawka, która z uwagi na niektóre modyfikacje nie spełnia wymogów homologacji drogowej.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami SSC miało wyprodukować 100 standardowych egzemplarzy. Teraz trzeba dorzucić do tego również 100 Strikerów oraz 10 Aggressorów, co łącznie daje 210 sztuk. Ceny pozostają oczywiście nieznane, choć potencjalnym klientom raczej nie robi to różnicy.

SSC Tuatara
SSC Tuatara © mat. prasowe / SSC
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy