Przykleili się do podłogi. Nie przewidzieli, że pokona ich natura

Naukowcy, którzy twierdzą, że sektor transportowy jest ogromnym zagrożeniem dla środowiska, przykleili się do podłogi w salonie Porsche. Żądają dekarbonizacji transportu, choć na tę chwilę najpilniejszą potrzebą są... pojemniki, do załatwiania potrzeb fizjologicznych.

Protestujący w salonie Porsche naukowcyProtestujący w salonie Porsche naukowcy
Źródło zdjęć: © Twitter | Gianluca Grimalda
Marcin Łobodziński

Naukowcy reprezentujący Scientist Rebbelion z Gianlucą Grimaldim na czele żądają dekarbonizacji transportu. Swój protest przeciwko truciu środowiska przez samochody zaczęli w salonie Porsche, czyli marki należącej do koncernu Volkswagena. Jak podkreślają, to największy producent samochodów z Europie i drugi na świecie, dlatego też wybrali ten koncern.

Protest polega na przyklejeniu się – dosłownie – do podłogi. Volkswagen zgodził się na taką formę i nawet dostarcza naukowcom jedzenie. Jednak Skarżą się oni, że jedzenie nie może do nich dojść z zewnątrz, więc zostanie im tylko to, co dostają od koncernu, przeciwko któremu protestują. Dlatego niektórzy postanowili nic nie jeść.

Akcja ma potrwać tak długo, aż żądania naukowców nie zostaną spełnione. Ich zdaniem rząd niemiecki pomimo obietnic nie realizuje programu dekarbonizacji w wystarczającym stopniu. Nie osiągnięto też oczekiwanej redukcji gazów cieplarnianych. Aby zapobiec ociepleniu klimatu, już w 2030 roku należałoby osiągnąć redukcję gazów o 43 proc.

Protest niestety nie został do końca przemyślany, ponieważ już teraz naukowcy mają problem. Chodzi o to, że nikt nie dostarczył im pojemników do załatwiania potrzeb fizjologicznych. Co więcej, narzekają na to, że gaszą im światło (w nocy) i wyłączają ogrzewanie (w kraju, w który ma problem z energetyką). Nie podoba się im również na to, że nocą przychodzi ochrona by ich kontrolować.

Wybrane dla Ciebie
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech