McLaren wkracza na polski rynek! Auto Fus Group otwiera salon w Warszawie
Polski rynek supersamochodów powiększył się o kolejnego gracza. Już za parę tygodni swoją działalność rozpocznie salon McLaren Warszawa zlokalizowany w stolicy na ulicy Ostrobramskiej.
03.08.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:51
McLaren jest kolejną marką w portfolio Auto Fus Group. Znany dealer BMW i Mini, odpowiedzialny między innymi za dostarczanie tych samochodów do polskiej policji i rządu, w ostatnich latach ściągnął także nad Wisłę marki Rolls-Royce i Alpina. Salon McLarena zostanie zlokalizowany na ulicy Ostrobramskiej 73, a więc w drugim, bardziej oddalonym od ulicy budynku firmy. Jego działalność uzupełni także serwis.
W Warszawie pojawia się kolejny punkt sprzedaży egzotycznych samochodów sportowych po przedstawicielstwach Ferrari, Lamborghini i Astona Martina. Polski rynek superaut przez cały czas rośnie w szybkim tempie. Choć działający już importerzy nie chcą komunikować swoich wyników, nieoficjalnie przyznają, że przyznane im limity są wyprzedawane na długo przed końcem roku.
Na jaki wynik może liczyć w Polsce McLaren? Ten brytyjski producent tworzy obecnie niewątpliwie jedne z najlepszych samochodów sportowych na świecie, ale wyzwaniem w naszym kraju może być mniejsza rozpoznawalność. Debiut McLarena nad Wisłą był jednak wyczekiwany przez klientów, a próby ściągnięcia marki na nasz rynek były podejmowane przez różne podmioty już od kilku lat. Według informacji przekazanej nam przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, obecnie w Polsce zarejestrowanych jest jedenaście samochodów tej marki.
McLaren to brytyjski producent samochodów założony w 1963 roku w Nowej Zelandii jako zespół wyścigowy przez kierowcę i konstruktora Bruce'a McLarena. Największy rozkwit przypada na połowę lat 80., gdy kierownictwo nad firmą objął Ron Dennis. Pod jego rządami McLaren sięgnął po wiele tytułów mistrzowskich w Formule 1 oraz zbudował swój pierwszy samochód drogowy, legendarnego McLarena F1. Działalność marki prowadzona jest w ultranowoczesnej centrali w Woking w Wielkiej Brytanii.
Marka powróciła do budowy samochodów drogowych sygnowanych swoim logo w roku 2011 wraz z modelem MP4-12C. Od tamtego czasu McLaren Automotive przeżywa rozkwit, a produkcja w tym roku może przekroczyć nawet 4000 egzemplarzy. Choć nowy gracz na rynku już od pięciu lat przynosi zyski, na swój dalszy rozwój przeznacza zdecydowanie większy procent budżetu niż którykolwiek z rywali. Efektem tego jest rozbudowana gama, która obejmuje modele 540C, 570 GT, 570S i 600LT z podstawowej linii "Sports Series", 720S z linii "Super Series" oraz Senna z linii "Ultimate Series". W przygotowaniu znajduje się model Speedtail, który ma być najszybszym samochodem w dziejach motoryzacji.
Polski cennik marki jest jeszcze w fazie przygotowań, ale rozmowy z klientami już się toczą. Pierwszą prezentację modelową warszawski sprzedawca planuje przeprowadzić jeszcze w tym miesiącu.