Mazda zarabia pierwszy raz od pięciu lat

Minione lata nie były zbyt szczęśliwe dla japońskich koncernów motoryzacyjnych. Tsunami i trzęsienie ziemi spowodowały przerwy w produkcji, problemy z dostawą części, a powolne wybudzanie amerykańskiego rynku nie jest proporcjonalne do spadającej sprzedaży w Europie. Mazda wreszcie zaczęła jednak zarabiać.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Minione lata nie były zbyt szczęśliwe dla japońskich koncernów motoryzacyjnych. Tsunami i trzęsienie ziemi spowodowały przerwy w produkcji, problemy z dostawą części, a powolne wybudzanie amerykańskiego rynku nie jest proporcjonalne do spadającej sprzedaży w Europie. Mazda wreszcie zaczęła jednak zarabiać.

Ostatnie pięć lat było fatalne dla Mazdy, która obudziła się wreszcie po stagnacji związanej z zamrożeniem oferty i stosunkowo małym zainteresowaniem klientów dostępnymi modelami. Teraz jednak wszystko się zmienia, a na twarzach pracowników japońskiej marki ponownie pojawiają się uśmiechy.

To za sprawą bardzo udanego rynkowego debiutu SUV-a CX-5, który cieszy się bardzo dużą popularnością nie tylko w Europie, ale również w Stanach Zjednoczonych. Do końca roku fiskalnego 2012, czyli do 31 marca 2012, Mazda zarobiła na czysto równowartość 364,4 mln dol.

Obraz

Biorąc pod uwagę rok fiskalny 2011, który przyniósł ponad 1,14 mld dol. straty, jest to rewelacyjny bilans i jednocześnie pierwszy taki okres od 5 lat, w którym Mazda zarobiła pieniądze. Ogromny wpływ na to ma model CX-5, a gdy do tego dojdzie sprzedaż nowej Mazdy6, będzie coraz lepiej.

Pomimo że na rynku Ameryki Północnej udało się zanotować dwuprocentowy wzrost sprzedaży, japońska marka straciła tam 519,1 mln dol., czyli około 25% więcej niż w roku ubiegłym. W 2013 roku Mazda chce uzyskać sprzedaż na poziomie 415 000 aut, czyli poprawić zeszłoroczny rezultat o 11%.

Źródło: Carscoops

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił