Maybach dla uboższych. W Chinach debiutuje wersja z 3-litrową sześciocylindrówką

Maybach kojarzy się z ekstremalnym luksusem i najmocniejszymi, dużymi silnikami. W niektórych zakątkach świata są jednak klienci, którzy "lubią się pokazać", lecz niekoniecznie mogą pozwolić sobie na duży napęd. Z myślą o nich powstała 6-cylindrowa wersja S480.

"Chiński" maybach pod maską ma zaskakująco mały silnik."Chiński" maybach pod maską ma zaskakująco mały silnik.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Daimler
Aleksander Ruciński

To auto dla bogatych, ale nieco mniej niż w przypadku europejskich wariantów. Bazowy maybach właśnie zadebiutował w Chinach z zaskakująco małym silnikiem pod maską. Podczas gdy na pozostałych rynkach możemy wybierać spośród V12 i V8, w Azji dostaniemy rzędową szóstkę o pojemności 3 litrów.

Trzeba uczciwie przyznać, że to przyzwoity silnik. 367 KM mocy i 500 Nm to wartości, które zapewniają wystarczające osiągi - pierwszą setkę po 5,8 sekundy i 250 km/h prędkości maksymalnej - choć od maybacha można by oczekiwać więcej.

Warto jednak mieć na uwadze, że istnienie wersji S480 ma w Chinach spore uzasadnienie. Wszystko z powodu wysokich podatków, jakimi objęte są pojazdy z dużymi silnikami. Daimler uznał więc, że by utrzymać popyt na właściwym poziomie, trzeba wyjść naprzeciw obowiązującym tam przepisom.

Chętnych raczej nie zabraknie, gdyż Azjaci zawsze lubili prestiżowe auta z Europy. Teraz, gdy ich stylistyka zdaje się coraz lepiej trafiać w tamtejsze gusta, popyt na tego typu konstrukcje stale rośnie. Nie zdziwcie się, jeśli Mercedes-Maybach S480 okaże się całkiem popularny wśród chińskich milionerów, którzy, by wejść w jego posiadanie, będą musieli przygotować równowartość 225 tys. dolarów.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/7] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯