Le Mans 2012 bez Peugeota! [wyścigi]

Stało się to, o czym wspominałem w jednym z tekstów kilka tygodni temu i o czym mówiło się od połowy zeszłego roku: Peugeot rezygnuje z 24 Heures du Mans w tym roku.

Obraz
Olgierd Lachowski

Stało się to, o czym wspominałem w jednym z tekstów kilka tygodni temu i o czym mówiło się od połowy zeszłego roku: Peugeot rezygnuje z 24 Heures du Mans w tym roku.

Na stronie internetowej Peugeota pojawiła informacja, że francuska marka rezygnuje ze startu w tegorocznym wyścigu w Le Mans. Powodem jest niezbyt dobra sytuacja finansowa firmy, wynikająca z mniejszej, niż oczekiwano, sprzedaży samochodów w 2011 roku.

Producent skupi się na wprowadzaniu na rynek nowych modeli, w dużej części hybrydowych, i liczy na wzrost sprzedaży, co w przyszłości pozwoli być może na powrót do wyścigów.

Co dalej z WEC?

W informacji prasowej nie podano, co dalej z długodystansowymi mistrzostwami świata (WEC – World Endurance Championship). Co więcej, na stronie internetowej cały czas bije licznik odliczający czas do pierwszej eliminacji WEC – 12 Hours of Sebring.

Prawdę mówiąc, byłaby to dziwna polityka, gdyby Peugeot nie wystartował tylko w Le Mans. Wyglądałoby na to, że boi się przegranej w tym wyścigu z Audi. Poza tym rezygnacja z tej jednej eliminacji mogłoby oznaczać pogrzebanie szans na tytuł w WEC, bo Le Mans jest wysoko punktowane, a przecież nikt nie zagwarantuje, że Peugeot wygra wszystkie pozostałe wyścigi. Z ekonomicznego punktu widzenia mija się to z celem, bo jest to bardzo ryzykowne wydawanie pieniędzy, z czego teraz producent chce zrezygnować.

Co ciekawe, Citroën nie zrezygnuje z Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata.

A co z Le Mans?

Wygląda na to, że tegoroczny maraton we Francji będzie odbywał się pod dyktando Audi. Oczywiście nie można niczego wykluczyć, bo jest to impreza nieprzewidywalna, ale jeśli niemieckich aut nie dopadną jakieś poważne awarie, to zwyciężą bez problemu.

W tym roku zadebiutuje za to ponownie Toyota ze swoim nowym autem o roboczej nazwie LMP1, ale mało prawdopodobne jest, żeby już w tym roku zagroziła Niemcom.

Zobacz też:

Źródło: Peugeot

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy