Lamborghini odnotowało rekordowy rok. Kolejna granica przekroczona

Kosztują krocie, a sprzedają się jak świeże bułeczki. Lamborghini podsumowało 2023 rok. Wyniki włoskiej marki są imponujące. Padły kolejne rekordy.

Zdjęcie ilustracyjneZdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Lamborghini

Lamborghini z pewnością zaliczy rok 2023 do bardzo udanych. Nie tylko z uwagi na 60. urodziny marki, ale i świetne wyniki sprzedażowe. Włosi po raz pierwszy w swojej historii dostarczyli ponad 10 tys. aut. Dokładnie 10 112. Pozostałe dane też robią wrażenie.

Przykładem są przychody, które wyniosły 2,66 mld euro - o 12,1 proc. więcej niż w roku 2022. Zauważalnie wzrosła też marża operacyjna, która osiągnęła poziom 27,2 proc oraz wynik operacyjny, który po raz pierwszy przekroczył 700 mln euro (723 mln).

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Skrót z gali Samochód Roku 2025

– Kolejne rekordy finansowe Automobili Lamborghini oznaczają, że nasze strategia i wizja były trafne i przyczyniły się do organicznego wzrostu. Wskazuje na to wynik operacyjny wynoszący 723 mln w połączeniu z marżą operacyjną na poziomie 27,2 proc. To pozwala nam patrzeć w przyszłość i planować nadchodzące lata z nowymi, ambitnymi celami. W 2024 roku pojawią się ważne innowacje, w tym prezentacja nowego Urusa PHEV, następcy Huracána, a także nowe wyzwania, takie jak debiut Automobili Lamborghini w mistrzostwach wytrzymałościowych naszym SC63. Te wyzwania symbolizują ciągłe zaangażowanie naszej firmy w rozwój i osiąganie nowych kamieni milowych – podkreślił Stephan Winkelmann, prezes i dyrektor generalny Automobili Lamborghini.

Niewykluczone, że rok 2024 okaże się jeszcze bardziej udany. Włosi zamierzają bowiem ruszyć z dostawami modelu Revuelto, którego produkcja jest już wyprzedana na najbliższe dwa lata. Firma z Sant'Agata Bolognese ma więc przed sobą pracowity okres.

Wybrane dla Ciebie

Tysiące mandatów. Policja łapie rowerzystów. Kary 2500 zł
Tysiące mandatów. Policja łapie rowerzystów. Kary 2500 zł
Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?
Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?
Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Renault Boreal to Dacia Bigster na wypasie. Trafi do ponad 70 krajów
Renault Boreal to Dacia Bigster na wypasie. Trafi do ponad 70 krajów
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Nie sprawdzają, a potem płacz. Kupują używane auta w ciemno
Nie sprawdzają, a potem płacz. Kupują używane auta w ciemno
7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem
7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem
Szukasz auta z długą gwarancją? Nie jesteś skazany na Koreę i Chiny
Szukasz auta z długą gwarancją? Nie jesteś skazany na Koreę i Chiny
Chińczycy podali ceny. Kolejny łakomy kąsek
Chińczycy podali ceny. Kolejny łakomy kąsek
Zasada dwóch sekund. Policja sprawdza z wiaduktów
Zasada dwóch sekund. Policja sprawdza z wiaduktów
Oto nowa Mazda CX-5. Większa, ale ze słabszym silnikiem
Oto nowa Mazda CX-5. Większa, ale ze słabszym silnikiem
Te auta rdzewieją najszybciej. Budżetowa marka godna zaufania
Te auta rdzewieją najszybciej. Budżetowa marka godna zaufania