Koniec Mini WRC

Plotki o przyszłorocznych planach BMW były obiecujące. Niestety, podjęto decyzję niekorzystną dla marki Mini w WRC.

mini wrcmini wrc
Marcin Łobodziński

BMW kończy z farsą, która trwała od niemal początku sezonu. Program Mini w rajdowych mistrzostwach świata, prowadzony przez stajnię Motorsport Italia i reprezentowany przez WRC Team Mini Portugal, zostanie rozwiązany wraz z końcem sezonu 2012. 

Decyzja BMW z początku roku o zakończeniu współpracy ze stajnią Prodrive była przynajmniej dziwna i pogrążyła program Mini w WRC. Samochodami fabrycznymi jeździli słabi kierowcy, którzy nie osiągnęli żadnego znaczącego sukcesu. Dopiero w Rajdzie Niemiec do jednego czarno-zielonego Mini wsiadł Chris Atkinson, ale i on niewiele zdziałał. Najlepszym wynikiem Australijczyka i jednocześnie zespołu było 5. miejsce właśnie w Niemczech.

Obraz

Jeszcze kilka tygodni temu przyszłość Mini, przynajmniej w plotkach, wyglądała całkiem dobrze. Team fabryczny w sezonie 2013 ponownie miał przejąć Prodrive, Dani Sordo chciał pozostać w zespole, zastanawiano się nawet nad ponownym zatrudnieniem Krisa Meeke’a. Zespół miał się odrodzić i zadebiutować raz jeszcze.

Niestety, BMW nie miało tak ambitnych planów. Co dalej? BMW/Mini nie będzie się angażować w rajdy jako producent, ale BMW zamierza kontynuować współpracę z Prodrive przy rozwoju silnika 1,6 turbo. Pozostają samochody dla klientów prywatnych.

klienci prywatni lubią Mini John Cooper Works WRC
klienci prywatni lubią Mini John Cooper Works WRC
W tej trudnej sytuacji gospodarczej Mini działało w taki sposób, aby zainteresowani mogli wciąż uczestniczyć w motorsporcie. Rodzina Mini będzie jeszcze bliżej swoich klientów. Chcielibyśmy widzieć Mini John Cooper Works WRC rywalizującego na odcinkach w WRC i innych mistrzostwach. Dziękujemy Prodrive, WRC Team Mini Portugal i innych partnerom za dobrą współpracę i życzymy wszystkim kierowcom, zespołom i klientom dalszych sukcesów w rajdach. BMW nadal będzie współpracować z Prodrive przy rozwoju silnika 1,6 turbo.

dr Key Segler, starszy wiceprezydent koordynatora do spraw biznesu i zarządu marki Mini

Jeśli Prodrive znajdzie pieniądze, może wystawić własny zespół w przyszłym roku, ale wyłącznie z kierowcami, którzy wniosą odpowiedni budżet. Jako stajnia półfabryczna mogą liczyć na klientów, którzy nie chcą współpracować z M-Sportem czy Citroënem.

Obraz

Lojalny Dani Sordo nie ma się co łudzić, a plotki głoszą, że już flirtuje z Citroënem. Tak naprawdę to od francuskiej ekipy zacznie się kontraktowy chaos. Miejsce po Sébastienie Loebie jest dziś najatrakcyjniejsze w świecie WRC. Gdy Citroën ogłosi drugiego kierowcę, pojawią się informacje o kolejnych kontraktach.

Projekt Mini WRC od początku sezonu był jedną wielką niewiadomą, a współpraca BMW z Motorsport Italia oznaczała, że niemiecki producent nie chce finansować przedsięwzięcia. Mini John Cooper Works WRC pod koniec sezonu przestał być samochodem konkurencyjnym, co potwierdziły problemy Daniego Sordo w Niemczech i Francji. W obliczu słabych wyników i prawdopodobnie potencjalnych wydatków, których nie miał kto pokryć, a które na pewno związane są również z rozwojem auta, nie dane nam będzie oglądać, ale przede wszystkim słuchać najlepiej brzmiących rajdówek nowej ery WRC z silnikami 1,6 turbo. 

Źródło: WRCRally.pl

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy